Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dakar: Africa of Zuid Amerika??  (gelezen 3914 keer)

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Dakar: Africa of Zuid Amerika??
« Gepost op: 04-02-2010, 17:34 »
De rally blijft in zuid amerika en ik moet zeggen, heb genoten van de afgelopen rally. Laat ze maar daar blijven.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Dakar: Africa of Zuid Amerika??
« Reactie #1 Gepost op: 04-02-2010, 20:45 »
Zuid Amerika heb ik wel gezien, dit jaar was veel hetzelfde als vorig jaar, alleen andersom. De laatste twee dagen erg veel heel erg snel, er valt verder niets te vinden......

Doe maar leuk Libië of zo, dan wordt het voor Rallymaniacs ook financieel haalbaar om met meerdere voertuigen foto's te gaan schieten en jullie nog veel meer van goede en mooi beelden te voorzien.....

Gezocht: BGAN-sponsor  :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Dakar: Africa of Zuid Amerika??
« Reactie #2 Gepost op: 04-02-2010, 20:58 »
Ik mis het ontmoedigende eenzame geploeter van de eenzame "fietser" die kromgebogen over zijn fiets (of gebogen over zijn kromme fiets) tegen de wind (dus midden in een zandstorm) zich een wegbaant door de woestijn. In plaats daarvan overal mensen die je as voor je doorzagen, banden geven, flesjes water in je nek gieten en geiten voor je slachten, super-de-luxe vrachtwagens met douche en zelfs een kantoortje voor de navigator, die na het kleuren naar zijn hotel met airo en roomservice gaat.
Afrika dus, en weg met al die servicewagens, allemaal 2 weken uit een kistje leven!!
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Dakar: Africa of Zuid Amerika??
« Reactie #3 Gepost op: 04-02-2010, 21:12 »
Ik mis het ontmoedigende eenzame geploeter van de eenzame "fietser" die kromgebogen over zijn fiets (of gebogen over zijn kromme fiets) tegen de wind (dus midden in een zandstorm) zich een wegbaant door de woestijn. In plaats daarvan overal mensen die je as voor je doorzagen, banden geven, flesjes water in je nek gieten en geiten voor je slachten, super-de-luxe vrachtwagens met douche en zelfs een kantoortje voor de navigator, die na het kleuren naar zijn hotel met airo en roomservice gaat.
Afrika dus, en weg met al die servicewagens, allemaal 2 weken uit een kistje leven!!

Helemaal mee eens !!!!!!
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Dakar: Africa of Zuid Amerika??
« Reactie #4 Gepost op: 04-02-2010, 21:21 »
  :stupid:

Africa dus en als dat nog steeds niet kan is Australië de tweede keus wat mij betreft.

Hebben ze ook een hele grote zandbak ;)
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Dakar: Africa of Zuid Amerika??
« Reactie #5 Gepost op: 04-02-2010, 21:37 »
In Zuid Amerika is het minder extreem natuurlijk, maar voor de rijders nog steeds een verzoeking. En wat ik wel waardeer is dat het iets minder een koloniaal gebeuren is en wat meer een wedstrijd. Maar het 'alleen met de natuur' en 'hardcore overleven' zit er voor het thuisfront minder in natuurlijk. Als je in de wedstrijd zit zal het wel anders zijn, met Breslau hebben we ook het gevoel een heel eind door de bush te rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: Dakar: Africa of Zuid Amerika??
« Reactie #6 Gepost op: 04-02-2010, 23:22 »

Afrika natuurlijk om allerlei redenen, maar natuurlijk ook vooral omdat het DAKAR heet niet Buenos Aires of zo.

Vraag Thierry Sabine maar............

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Dakar: Africa of Zuid Amerika??
« Reactie #7 Gepost op: 07-02-2010, 12:32 »

Helemaal mee eens !!!!!!

ik ook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Dakar: Africa of Zuid Amerika??
« Reactie #8 Gepost op: 07-02-2010, 12:58 »
  :stupid:

Africa dus en als dat nog steeds niet kan is Australië de tweede keus wat mij betreft.

Hebben ze ook een hele grote zandbak ;)

Daar hebben ze op adv een draadje over gehad, schijnt erg lastig te zijn met vergunningen en toestemming van landeigenaren enzo, omdat veel land privebezit is.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 195
Re: Dakar: Africa of Zuid Amerika??
« Reactie #9 Gepost op: 02-03-2010, 13:37 »
ik moet zeggen dat ik het eerste jaar Zuid Amerika er niets aan vond. Maar dit jaar heb ik toch best genoten en vond ik het een mooie rally. Liefst zou ik gewoon weer een Dakar rally naar Dakar zien maar Zuid Amerika vind ik een prima alternatief.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Dakar: Africa of Zuid Amerika??
« Reactie #10 Gepost op: 02-03-2010, 16:40 »
Daar hebben ze op adv een draadje over gehad, schijnt erg lastig te zijn met vergunningen en toestemming van landeigenaren enzo, omdat veel land privebezit is.

Australie is vooral erg snel, met veel snelle dirtroads. Heel veel wasborden, en volop zand, maar weinig echte grote duinenpartijen. Iedereen heeft het daar altijd over 'Big Red' in de Simpsonwoestijn, maar daar worden ze in Mauritanië of Libië niet warm of koud van. En de gebieden waar je wel mooi (technisch) kunt rijden, worden ook steeds meer afgeschermd. (Is alweer ff geleden, maar heb er zelf twee keer een half jaar rondgereden met heel veel offroad, en ook nog de Safari rally bezocht.)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: Dakar: Africa of Zuid Amerika??
« Reactie #11 Gepost op: 02-03-2010, 17:53 »
Zeker weten liever Afrika!
Ik kan er niet aan wennen dat het in Zuid Amerika is!
Vooral niet als je beelden ziet van 4 motorrijders waarvan er maar één deelnemer is..
Of beelden van uitgestrekte desolate woestijnen waar dan plotseling allemaal party tenten staan met dagjesmensen.
Voor de deelnemers wel gaaf en geweldig lijkt me, zoveel toeschouwers, maar voor mij doet het een tikkie afbreuk aan het 'bikkel-gehalte'..
"stoere eenzame motordeelnemer rijdt in de duinen langs dikke moeder die in de schaduw van partytent met kinderen op tuinstoelen zit te kijken naar ploeterende helden. En daar blijkbaar met haar PC-Hoofdtracktor óók kan komen.."
Nee dat doet t toch niet helemaal voor mij..
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 195
Re: Dakar: Africa of Zuid Amerika??
« Reactie #12 Gepost op: 03-03-2010, 20:35 »
toch was na 1/3 van de rally ook al 1/3 van het aantal deelnemers uitgevallen en schijnt het een van de zwaarte rally's tot zo ver te zijn geweest  :-X

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Dakar: Africa of Zuid Amerika??
« Reactie #13 Gepost op: 03-03-2010, 20:40 »
Goh. Ik vond het altijd wel wat hebben dat er zoveel mensen langs de zijlijn stonden. Maar na de stukjes van Steve en Jeroen begin ik toch ook naar de beelden in Afrika te verlangen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Dakar: Africa of Zuid Amerika??
« Reactie #14 Gepost op: 17-06-2010, 19:30 »
Ik denk dat Afrika niet meer gaat gebeuren. De Dakar organisatie is namelijk redelijk komkommerciëel en er valt gewoon in Z-Amerika meer te verdienen. Daar kopen de mensen petjes en shirtjes, en zijn TV rechten voor big bucks te verkopen. In Afrika hebben de meesten niet eens TV en kopen ze ook al geen merchandising.

De 'terroristische' dreiging die ze destijds kregen was meer een politieke actie richting Frankrijk die daar een akkefietje met een van de landen hadden. Dat is veel vaker de achtergrond van enige dreiging richting reizigers dan 'echt' terrorisme.
Wat het bikkel gehalte betreft is Z-Amerika nét zo zwaar natuurlijk. Met de invoering van de Sentinel is er geen kans meer dat je werkelijk verdwaalt in de zin van dat je 3 dagen in de Sahara zwerft met 1 flesje water. Dus wat dat betreft is er weinig verschil. Ok, de verbindingswegen zijn wat beter en de kampen waarschijnlijk ook beter uitgerust. Maar feit blijft dat je de hele dag op de brommerd of in de truck zit en er vallen er volgens mij nog steeds evenveel uit als voorheen. Het is niet alsof het een 'walk in the park' is geworden. Klinkt wel leuk aan de koffietafel, maar dat is het beslist niet natuurlijk.