Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: tandwieltjes TTRB TT-roadbook  (gelezen 3564 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
tandwieltjes TTRB TT-roadbook
« Gepost op: 07-02-2010, 18:36 »
Hoi,

Na 5 jaar worden de plastic tandwieltjes van mijn TTRB wel slecht (waarschijnlijk heeft iemand na mijn crash geprobeerd het roadbook er uit te rukken... zonder hem te ontkoppelen  ???).

Heeft iemand wel eens geprobeerd die tandwieltjes ergens te kopen??
(of iemand nog een setje over, na omzetten naar metaal??? )

ik heb nodig het 20/46 witte combi-tandwieltje, volgens mij ongeveer M0.5, asgat 4mm

Ik weet dat je ze kan laten omzetten naar staal (of ze dat nog doen?)

grts

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: tandwieltjes TTRB TT-roadbook
« Reactie #1 Gepost op: 07-02-2010, 18:50 »
Ik heb nog die verrotte roadbookhouder van de OER in de garage liggen.
Heb je daar nog wat aan?
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: tandwieltjes TTRB TT-roadbook
« Reactie #2 Gepost op: 07-02-2010, 19:03 »
ik neem aan dat het om een TT roadbook gaat? : Je hebt een PBtje van me!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: tandwieltjes TTRB TT-roadbook
« Reactie #3 Gepost op: 07-02-2010, 20:43 »
TT heeft inmiddels de kunststofwieltjes vervangen door metalen wieltjes.
Ik meen me zelfs te herinneren dat er een gratis vervangingssetjes te verkrijgen is.
Toen ik mijn tweede RB-houder kocht zou deze voorzien moeten zijn van metalen wieltjes.... helaas echter bleken ze van kunststof en liepen ze voor geen meter.
Daarop is hij terug gegaan naar TT en gratis vervangen voor metalen wieltjes.
 
Dit is vrij lastig zelf te doen omdat de knoppen op de as geperst zijn.... :-(
Zelfs de TT monteur heeft er problemen mee gehad gezien de gesmolten lagering die er na de reparatie op zit (zie foto).
Kan verder geen kwaad, maar geeft aan dat het ding nog een verbeterpuntje heeft.
 

 
 
 
 
 
 
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: tandwieltjes TTRB TT-roadbook
« Reactie #4 Gepost op: 07-02-2010, 21:23 »
ik heb een reserve set bij me straks in marokko ( hele kastje)  maar je kant het volgens mij ook bij bert duursma laten doen.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: tandwieltjes TTRB TT-roadbook
« Reactie #5 Gepost op: 07-02-2010, 21:39 »
JW: heb je gewoon een reserve TTRB gekocht? of kon je ergens een reserveset tandwieltjes kopen? 

Het is idd geen klusje om tijdens de rally 's avonds effe te doen.

De witte tandwieltjes zitten niet op een van de assen, en die kan je er best tussenuit trekken.
Ik heb dat net gedaan en de tandwieltjes effe gewisseld, zo ka nik iig komend weekend goed rijden, maar voor de rally is het me wat onzeker.

Zoals ik al eerder zei: Die plastic tandwieltjes doen het prima, en hij doet het al 5 jaar, MAAR... iemand anders heeft mijn roadbook er uitgetrokken (waarschijnlijk zonder te ontkoppelen) en helaas de zaak stuk gemaakt (geeft niet, daar gaat het ook niet om): Het is namelijk niet de kant van de trekkende motor, maar de andere kant ....

Als ze die tandiwletjes nou gewoon los verkochten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: tandwieltjes TTRB TT-roadbook
« Reactie #6 Gepost op: 07-02-2010, 22:49 »
Wat ik van Bert D. te A. begrepen heb waren de oude TT-roadbooks beter gebouwd dan de nieuwere. " Beter"  in dit geval met kleinere toleranties waardoor de kunststof tandwielen daarin geen problemen opleverden. Pas bij latere productieseries zijn de problemen gekomen en gaven de kunststof wielen problemen. Daar zijn toen op kosten van TT de kunststof wielen vervangen door metaal. Bij de oude RB's was dat niet nodig. Ik rij ook al een paar jaar probleemloos met kunststof wielen. 

Maar daar heb jij nu allemaal nix aan. Ik zou Bert D. ff bellen wat de mogelijkheden zijn.


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: tandwieltjes TTRB TT-roadbook
« Reactie #7 Gepost op: 08-02-2010, 08:18 »
Inderdaad gewoon bij Bert bestellen, dis had ze een tijdje terug op voorraad.
Bij TT in Aachen 6 maanden in bestelling gehad en kwamen maar niet, via TT in Belgie (RAD) kwam ik ook niet echt verder, maar Bert had ze binnen een dag opgestuurd.
Heb ze er zelf niet in gezet, dat heeft de nieuwe eigenaar van mijn Twin gedaan, ik heb hem er niet over horen tieren, dus zal wel meegevallen zijn...
 
Oh ja gratis vervangen heb ik ruim een jaar geleden ook eens naar gevraagd, maar dat is blijkbaar een kortstondige actie geweest....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: tandwieltjes TTRB TT-roadbook
« Reactie #8 Gepost op: 08-02-2010, 08:57 »
Ik heb ze ook gewoon bij Bert Duursma besteld.
 
Ik heb ze er zelf ingezet, soms een beetje pielen maar is goed te doen..
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: tandwieltjes TTRB TT-roadbook
« Reactie #9 Gepost op: 08-02-2010, 09:10 »
JW: heb je gewoon een reserve TTRB gekocht? of kon je ergens een reserveset tandwieltjes kopen? 

Het is idd geen klusje om tijdens de rally 's avonds effe te doen.

De witte tandwieltjes zitten niet op een van de assen, en die kan je er best tussenuit trekken.
Ik heb dat net gedaan en de tandwieltjes effe gewisseld, zo ka nik iig komend weekend goed rijden, maar voor de rally is het me wat onzeker.

Zoals ik al eerder zei: Die plastic tandwieltjes doen het prima, en hij doet het al 5 jaar, MAAR... iemand anders heeft mijn roadbook er uitgetrokken (waarschijnlijk zonder te ontkoppelen) en helaas de zaak stuk gemaakt (geeft niet, daar gaat het ook niet om): Het is namelijk niet de kant van de trekkende motor, maar de andere kant ....

Als ze die tandiwletjes nou gewoon los verkochten.....

ik had 2 jaar terug in de Alto Turia opeens geen roadbook meer omdat de tandwieletjes versleten waren. Later bleek een onderhoudsbeurt genoeg te zijn, maar daat kom je thuis pas achter. Ik heb tussentijds een 2e hands priema kastje weten te scoren, dus die neem ik nu als backup mee. zo gewisseld tijdens een rally, ik zie me daar savonds niet helemaal uitgept met die kleine tanwieletjes knooien. Hier kost dat al 3 uur met trillende vingers..  Als bert je niet kan helepen weet je dus dat er een 2e houder mee is.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: tandwieltjes TTRB TT-roadbook
« Reactie #10 Gepost op: 08-02-2010, 12:34 »
ik heb de kunststof wieltjes vervangen door stalen, maar wel de kunstof bewaard. Ik kijk vanavond even wat ik voor je kan vinden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: tandwieltjes TTRB TT-roadbook
« Reactie #11 Gepost op: 08-02-2010, 12:37 »
Originele metalen tandwieltjes van de TT roadbook zijn vandaag al opgestuurd naar Gerben.

Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: tandwieltjes TTRB TT-roadbook
« Reactie #12 Gepost op: 09-02-2010, 09:55 »
Tip voor tijdens een rally:
 
De tandwieltjes gaan altijd maar aan een kant stuk, als dat gebeurd kan je het roadbook omdraaien, de bevestiging aan de onderkant is gespiegeld en kan je dus 'op zijn kop' monteren!
Dan kan je evengoed door met electra ook.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: tandwieltjes TTRB TT-roadbook
« Reactie #13 Gepost op: 09-02-2010, 21:40 »
Die tandwieltjes gaan naar mijn mening alleen maar stuk door het er foutief uitrukken van het roadbook (zonder de motortjes te unlocken bijvoorbeeld).

Gelukkig zijn er rallies met een van-boven-naar-onder roadbook EN rallies met een van-onder-naar-boven roadbook  ::)

ps.: Dat is ook het nadeel van een MD: Die draaien slecht achteruit, dus voor sommige rallies kan je ze beter op zijn kop monteren .....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: tandwieltjes TTRB TT-roadbook
« Reactie #14 Gepost op: 10-02-2010, 12:33 »
ik heb nodig het 20/46 witte combi-tandwieltje, volgens mij ongeveer M0.5, asgat 4mm
Ik heb vier van die wieltjes, waarvan één die voor mij de reden was om stalen wieltjes te monteren; die is verrot, maar als ik je met die andere drie een plezier kan doen dan zie ik je pb-tje met adresgegevens wel tegemoet.

PS: wat bedoel je met M0.5?