Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: WR250R of DRZ400E  (gelezen 7914 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
WR250R of DRZ400E
« Gepost op: 14-02-2010, 15:53 »
Wat een luxeprobleem!

Afgelopen zaterdag mijn R1100GS verkocht, dus nu heb ik geld om een echte off-road te kopen..

Nu heb in getwijfeld over een KTM 525 EXC, WR450 en zelfs een Husaberg FE550..
Maar ik wil toch liever iets wat wat minder onderhoud vergt..

Dus was ik eigenlijk uitgekomen op een DRZ, de E versie daarvan leek mij het leukst..

Heb een mooie zien staan in belgie (uit 2003) voor een goede prijs...

Maar nu zag ik op internet een WR250R uit 2008 staan voor net iets onder de 4000 euro..
Dat leek mij een koopje, is wel de bovengrens van mijn budget maar dan heb je wel een motor uit 2008..

Maar..

Als je de twee motoren met elkaar vergelijkt (misschien niet helemaal eerlijk maar dit is nou een maar de keuze waar ik voor sta) zie je dat de WR250 zwaarder is en ook nog minder vermogen heeft dan de DRZ..

Maar ik vind hem wel erg gaaf, en bijna nieuw!!

Maar ik ben toch bang dat ik wat vermogen en koppel zou gaan missen..

Heb ook een XR250 ('87) gehad, kon daar prima mee uit de voeten en twee DRZ400S rijders daar aardig mee bij houden..
Maar dan ben je wel constant aan het schakelen, met weinig vermogen moet je nou eenmaal altijd in de juiste versnelling zitten.
En het gas heeft maar twee standen, volgas (wordt het meest gebruikt) en dicht..

De WR250 is veel nieuwer dan de XR die ik had en zal gewoon een veel betere motor zijn, maar lijdt deze aan de twee voorgenoemde kwalen dan denk ik niet daar ik daar heel blij van wordt..

Ik wil de motor gaan gebruiken om off-road te rijden uiteraard, maar moet soms best een stuk asfalt rijden om bijvoorbeeld aan een AK rit mee te kunnen doen of in de kuil te gaan spelen..
Dus dat moet wel te doen zijn, het zal bij beide motoren niet zo comfortabel zijn als met m'n GS daar ben ik me van bewust..

Dus leek het mij een goed idee om de ervaringsdeskundigen hier eens om raad te vragen...

Dus heb je ervaring met een WR250R en/of een DRZ400E...

HELP MIJ!! om dit vreselijke luxeprobleem op te lossen..

Welke moet ik kiezen??
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2348
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #1 Gepost op: 14-02-2010, 16:14 »
Ik zou om te beginnen dit topic eens doorlezen:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=7989.0

conclusie: hij heeft een E gekocht

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #2 Gepost op: 14-02-2010, 16:16 »
ja dat topic ken ik..

Ik wist alleen niet dat uiteindelijk voor een E had gekozen..
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #3 Gepost op: 14-02-2010, 16:23 »
Ik zou de WR250R kiezen en meteen in het budget een Athena big bore en een Powercommander V. Dan zit je op 300 cc met bijna hetzelfde vermogen als een standaard S-je.

Gegeven het feit dat deze motor 10 kg lichter is dan een Sje, zal het response en het gevoel hetzelfde zijn.

De WR250R is echter wendbaarder, lichter qua gewicht bovenin, ook achteraan beter op te tillen.

Bij zowel de E als de R moet je de vering naar een verenboer brengen, maar de vering van de R is veel moderner / stijver / preciezer sturen. Ik heb in de VS gehoord van mensen die een dure KTM EXC-W reden en eens gingen rijden op de WRR. KTM ingeruild, vering getuned en vervolgens even hard op de Yamaha gereden als op de KTM.

Maar goed, het is geen wedstrijdmachine, daar is ook het onderhoud niet naar.

Die WRR heb je waarschijnlijk bij een KTM-dealer zien staan? Die is van Roel S. geweest, van de Teneré-club.

Die heeft op het eerste ritje in een modderput zijn koppeling er uitgefikt. Schijnt een zwak punt te zijn van die Yamaha, maar volgens mij kan je dat met iedere motor overkomen...

P.S. Besef wel dat die E geen subframe achter heeft. Is lastig vasthouden indien hij eens vastzit in de modder. Ook met bagage rijden is dan verleden tijd. Die WRR heeft 't allemaal!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #4 Gepost op: 14-02-2010, 16:30 »
Ik zou de WR250R kiezen en meteen in het budget een Athena big bore en een Powercommander V. Dan zit je op 300 cc met bijna hetzelfde vermogen als een standaard S-je.

Gegeven het feit dat deze motor 10 kg lichter is dan een Sje, zal het response en het gevoel hetzelfde zijn.


Maar ik wil geen S maar een E..
En ik ben over het algemeen niet zo van de Big-bore, Hotcams en andere opvoer praktijken, dat komt de betrouwbaarheid vaak niet ten goede..

Die WRR heb je waarschijnlijk bij een KTM-dealer zien staan? Die is van Roel S. geweest, van de Teneré-club.

Die heeft op het eerste ritje in een modderput zijn koppeling er uitgefikt. Schijnt een zwak punt te zijn van die Yamaha, maar volgens mij kan je dat met iedere motor overkomen...

P.S. Besef wel dat die E geen subframe achter heeft. Is lastig vasthouden indien hij eens vastzit in de modder. Ook met bagage rijden is dan verleden tijd. Die WRR heeft 't allemaal!

KTM dealer klopt!

En wat betreft subframe, ik zou dan overwegen om een subframe van een S te monteren.. Maar eerst maar eens kijken of het nodig is.. Rij toch eigenlijk nooit meet met bagage dus dat scheelt!
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #5 Gepost op: 14-02-2010, 16:59 »
... Besef wel dat die E geen subframe achter heeft. Is lastig vasthouden indien hij eens vastzit in de modder. Ook met bagage rijden is dan verleden tijd...

is vooralsnog het enige minpuntje dat ik kan bedenken aan mijn E'tje ;)

enne natuurlijk gefeliciteerd met de verkoop van je GS Joost
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #6 Gepost op: 14-02-2010, 17:10 »
Dank je Hilbert!

Heb je al zo vaak vastgezeten in de blub dat je een achterframe mist of valt dat wel mee?

En als dat het enige probleem is is dit dan geen oplossing:

http://cgi.ebay.nl/The-Tugger-lift-strap-enduro-ktm-exc-honda-yamaha-wr_W0QQitemZ260547146276QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item3ca9d1f224#
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #7 Gepost op: 14-02-2010, 17:20 »
haha, nee gelukkig niet Joost  ;D (knok knok afkloppen) maar gaat vast en zeker een keer komen en dan is een beetje sjorbestendige beugel of zo wel zo handig

leuke tip van je, moet nog wel bedenken wat ik wil, een minimalistisch framepje met ook mogelijkheid voor bescheiden tas lijkt me ook niet verkeerd

succes met kiezen
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #8 Gepost op: 14-02-2010, 17:54 »
Succes met kiezen!

De voorpret is al de halve pret :D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #9 Gepost op: 14-02-2010, 17:59 »
Ik zou een aantal jaren geleden ook een WR250 kopen. Was me aangeraden omdat een WR450 veeeel te veel vermogen zou hebben. ben ik blij dat ik niet geluisterd heb!! Heb jaren een 426 gehad en nu een 450. En het vermogen? Dat beheers je met je rechter pols! Ook eens op een 250 gereden. veel te weinig vermogen zodat je steeds vol gas rijdt als je eens een stuk rechtuit moet (zoals bij enduro en off road ritten).

Ik wist het wel  ;)
Vandaag begint het!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #10 Gepost op: 14-02-2010, 18:07 »
P.S. Besef wel dat die E geen subframe achter heeft. Is lastig vasthouden indien hij eens vastzit in de modder. Ook met bagage rijden is dan verleden tijd. Die WRR heeft 't allemaal!

Voor het optillen uit de modder is een stuk spanband over je buddy genoeg, bevestigd aan de schroeven waar het zadel mee vast zit. Ik mis dat subframe dus echt helemaal niet.

En mocht je toch ooit gaan reizen met een E: aftermarket zijn kitjes te koop waarmee je een subframe op je E kunt maken. Heb er hier nog een in de schuur liggen...

Post Merge: 14-02-2010, 18:08
Dank je Hilbert!

Heb je al zo vaak vastgezeten in de blub dat je een achterframe mist of valt dat wel mee?

En als dat het enige probleem is is dit dan geen oplossing:

http://cgi.ebay.nl/The-Tugger-lift-strap-enduro-ktm-exc-honda-yamaha-wr_W0QQitemZ260547146276QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item3ca9d1f224#

Zoiets ja...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #11 Gepost op: 14-02-2010, 18:22 »
Hmmm...ik heb nu ook een XR250(eigenlijk te klein voor mij)...en zit ook met die 2 motoren te dubben. Neig toch meer naar de WR250R...

Ik luister aandachtig. ;)


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #12 Gepost op: 14-02-2010, 18:30 »
Ik neig momenteel juist naar de drz.... ::)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #13 Gepost op: 14-02-2010, 19:01 »
Nog best lastig om een machine te vinden die geschikt is...zijn er niet zo veel. Moet ook licht zijn...dillema's.. :-X
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #14 Gepost op: 14-02-2010, 19:17 »
En mocht je toch ooit gaan reizen met een E: aftermarket zijn kitjes te koop waarmee je een subframe op je E kunt maken. Heb er hier nog een in de schuur liggen...

plaatje corne? linkje? wil je de jouwe kwijt? kostdat?
gr Hilbert