Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: WR250R of DRZ400E  (gelezen 7928 keer)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #15 Gepost op: 14-02-2010, 19:23 »
 :-X  Ik zeg nix want ik ben toch niet objectief...
 
Maar al wel vast welkom op dat andere forum... ;)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 85
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #16 Gepost op: 14-02-2010, 19:36 »
Ik kan maar 1 ding zeggen, wat heb ik een spijt dat ik mijn E heb weggedaan. Ik had eveneens een spanbandje over mijn zadel vastgemaakt, daarmee trek je hem overal uit.
 
Bij Gashand in Duitsland heb je een groot aanbod van DRZ onderdelen, waaronder:
 
Rahmenheckverlängerung/Verstärkung mit Trägeraufnahme für die E Modelle.

http://www.gashand.de/drz400/index.htm
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #17 Gepost op: 14-02-2010, 19:36 »
 :stupid: met Juul dus
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #18 Gepost op: 14-02-2010, 19:45 »
Heb ook lang gedacht over een DRZ maar het is een gestripte KTM LC4 640 Adventure geworden.
 
Gewicht is maar wat meer dan de DRZ [ KTM en Suzuki geven andere leeg gewicht op, bij KTM zit alles er al op en in behalve de benzine, bij Suzuki is hij echt leeg, dus geen olie in blok en voorvork, geen koelvloeistof en geen accu]
 
Vering is beter en botom power wint het dik.
ook rij ik met de tuf naar elke rit en dan is een 640 wat beter bestand tegen dik 500km op een dag met de helft offroad ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #19 Gepost op: 14-02-2010, 22:27 »
Maar, de keus is tussen WR250 of DR-Z400 en daarmee doe je allebei niet 500km/dag waarvan de helft off-road (zonder dat je het idee hebt dat je iets aan het vermoorden bent  ::) )
 
DR-Z is eigenlijk niet meer dan een snelle brommer en een WR zal ongeveer ook wel zo aanvoelen...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #20 Gepost op: 14-02-2010, 22:42 »
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #21 Gepost op: 14-02-2010, 22:48 »
De WR eindigde toch mooi voor de E!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #22 Gepost op: 15-02-2010, 07:47 »
Maar, de keus is tussen WR250 of DR-Z400 en daarmee doe je allebei niet 500km/dag waarvan de helft off-road (zonder dat je het idee hebt dat je iets aan het vermoorden bent  ::) )
 
DR-Z is eigenlijk niet meer dan een snelle brommer en een WR zal ongeveer ook wel zo aanvoelen...

menig amerikaan die 500km/dag rijden op de wrr ;)

het grote voordeel van de wrr is de 6e versnelling waardoor deze zeer trillingsarm op de grote weg bereden kan worden (minder trillingen dan de nieuwe Tenere in ieder geval!), injectie en om de 42.000km kleppen controleren/stellen :P
 
vergeet niet dat de wrr een 1/4 motor is van de R1: hij kan dus wel toeren draaien zonder dat je hem vermoord ;)
 
ik stond ook voor de keuze DR-z en wrr en ben dus voor de wrr gegaan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #23 Gepost op: 15-02-2010, 22:01 »
Als je kiest voor de E, doe dan niet als mij, en kijk uit voor Californische import >:( , daar zit een S-blok in, en dan ben je zo 10 pk kwijt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #24 Gepost op: 15-02-2010, 22:03 »
het grote voordeel van de wrr is de 6e versnelling waardoor deze zeer trillingsarm op de grote weg bereden kan worden (minder trillingen dan de nieuwe Tenere in ieder geval!), injectie en om de 42.000km kleppen controleren/stellen :P
 
vergeet niet dat de wrr een 1/4 motor is van de R1: hij kan dus wel toeren draaien zonder dat je hem vermoord ;)
 
ik stond ook voor de keuze DR-z en wrr en ben dus voor de wrr gegaan

Wat voor snelheden vind jij nog prettig op de WRR? Op mijn DR-Z S met redelijke korte tandwielset is de lol er bij 90 km/h wel vanaf.

Je noemt dat de WRR toeren kan draaien, maar bij een 1-pitter vind ik het juist prettig dat ie (zoals mijn 400cc) lekker oppakt bij lage toerentallen. Soms kun/wil je even niet schakelen... Ik weet nog van de XR250R van Joost dat die echt weinig deed bij lage toerentallen, hoe vind jij dat bij de WRR?

Ik vind het ook wel een leuke vergelijking, enerzijds omdat Joost en ik meestal samen rijden, maar zelf heb ik ook wel met een schuin oog naar de WRR gekeken.

Wel grappig hoe we beiden (Joost en ondergetekende dus) samen op een 1100GS ons eerste semi-offroadboekritje hebben gereden en beiden via verschillende wegen op hetzelfde uitkomen: Joost de 1100 gehouden en er een baggerbrikje (de XR250r) bijgekocht -> uiteindelijk alletwee verkocht om een DRZ of WRR te bekostigen. Ik de 1100 direct verkocht voor de Transalp Quickly Special (een soort tussenfiets die alles zou moeten kunnen) -> die uiteindelijk alsnog te zwaar bevonden en verkocht voor een DRZ-S.
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #25 Gepost op: 15-02-2010, 22:11 »
De WR eindigde toch mooi voor de E!
Yep, maar was die E geen S?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #26 Gepost op: 15-02-2010, 22:37 »
Wat voor snelheden vind jij nog prettig op de WRR? Op mijn DR-Z S met redelijke korte tandwielset is de lol er bij 90 km/h wel vanaf.

mijn E loopt 135 op de GPS, met 14/45 getand,
gaat rap door z'n versnellingen maar op gegeven moment wil je echt nog wel een keer opschakelen maar dan is er al lang niks meer, lang volhouden doe je het niet denk ik
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #27 Gepost op: 16-02-2010, 07:18 »
Mocht je een goedkope DRZ-E uit Belgie zoeken, waar nog een beetje werk aan zit, ik doe die van mij weg.
Is er een van 2002 en moet nog even nagezien worden waar het zo nu en dan lichte tikje vandaan komt, hij verbruikt geen olie, dus zuiger kan het niet zijn, kleppen zijn nagezien, dus moet bijna wel de nokkenasketting zijn (deze heeft nog een manueel instelbare) daarnaast zit er een klein scheurtje in de zijkant van de achtervelg en is de voorremschijf eigenlijk een mm te klein.
Aangezien wij er maar geen tijd voor vrijgemaakt krijgen mag ie weg voor 1750 euro.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #28 Gepost op: 16-02-2010, 08:00 »
Wat voor snelheden vind jij nog prettig op de WRR? Op mijn DR-Z S met redelijke korte tandwielset is de lol er bij 90 km/h wel vanaf.

Je noemt dat de WRR toeren kan draaien, maar bij een 1-pitter vind ik het juist prettig dat ie (zoals mijn 400cc) lekker oppakt bij lage toerentallen. Soms kun/wil je even niet schakelen... Ik weet nog van de XR250R van Joost dat die echt weinig deed bij lage toerentallen, hoe vind jij dat bij de WRR?

Ik vind het ook wel een leuke vergelijking, enerzijds omdat Joost en ik meestal samen rijden, maar zelf heb ik ook wel met een schuin oog naar de WRR gekeken.


standaard loopt de wrr 160km/u op de teller (150km/u op GPS). zelf rij ik op noppenbanden (s12 voor, k760 achter) ongeveer 115km/u op GPS op de snelweg met standaard tandwielverhouding. het schijnt dat 3 a 4 tandjes achter meer ervoor zorgen dat je niets inlevert op topsnelheid, maar dat hij wel makkelijker zijn toeren kan behouden in z'n 6 (stormwind tegen en je moet idd wel terugvallen op de 5e versnelling :P ) + dat hij net even wat feller optrekt vanaf lage toeren. dit moet ik zelf nog ondervinden met een nieuw kettingsetje  :)
 
vanaf echt lage toeren trekt hij vloeiend op en vergeleken met de xr250r van Johan trekt hij beter en harder op. Hou je hem echter ietsje hoger in toeren (niet super veel hoger) dan gaat hij er vandoor en breekt hij in bochten makkelijk uit, dus dan kun je lekker driften :P
 
de drz heeft wel meer koppel onderin, de wrr kan het 150cc verschil niet goedmaken natuurlijk ;)
 
de mijne is trouwens motorisch volledig standaard, ik heb ook op die van StevenD gereden en daar kan ik het volgende over zeggen: toen ik 100km/u op de gps reedt op een zandweg bleek ik nog een versnelling over te hebben welke ik toen nog niet nodig had :P
 
mocht het weer wat beter worden de komende tijd dan kun je wel een keer op de mijne rijden in de Kuil  :D

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #29 Gepost op: 16-02-2010, 08:53 »

standaard loopt de wrr 160km/u op de teller (150km/u op GPS).

Lange tijd hoge snelheden op een enduro is sowieso niet fijn. Daar zijn de motoren te licht en te wiebelig voor. Als je lang hard wilt rijden, moet je meer kilo's kopen...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)