Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: WR250R of DRZ400E  (gelezen 7934 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #30 Gepost op: 16-02-2010, 09:03 »
Lange tijd hoge snelheden op een enduro is sowieso niet fijn. Daar zijn de motoren te licht en te wiebelig voor. Als je lang hard wilt rijden, moet je meer kilo's kopen...

klopt, de wrr heeft standaard een te hoge tandwielverhouding. standaard 13/43 en de meeste mensen gaan naar 13/46 met de optie om voor naar 12 tandjes te gaan :)
 
ik ga denk ik voor 13/48 :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #31 Gepost op: 16-02-2010, 10:59 »

de drz heeft wel meer koppel onderin, de wrr kan het 150cc verschil niet goedmaken natuurlijk ;)
 

dat is tot op dit moment de reden dat ik naar de DRZ neig..
 
Heeft stevenD er veel aan aangepast?
 
Want is het eigenlijk niet zo dat als je heel veel moet aanpassen, dat je de verkeerde fiets hebt gekozen..  ;)
Ik ben in ieder geval niet van plan om big-bore kits etc. te gaan monteren om een 250 genoeg pit te geven..
 
Ik begin wel te denken zo langzaamaan dat ze misschien wel beiden geschikt zouden kunnen zijn voor mijn doel.. Maakt de keuze niet makkelijker...  :confused:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #32 Gepost op: 16-02-2010, 11:11 »

Heeft stevenD er veel aan aangepast?
 

weet het niet precies, in ieder geval een andere uitlaat (leovinci) en ik vermoed ook het verwijderen van de airbox-flapper en de AIS (modificaties die geen geld kosten, alleen even wat werk ;) ).
ik weet ook niet of hij de injectiemapping aan heeft gepast met een powercommander of iets soortgelijks, maar dit zijn wel 1 van de meest voorkomende modificaties kwa performance voor de wrr :)
 
ik zie nu net dat je in Amersfoort woont, ik in ... dus als het weer meezit mag je binnenkort anders wel even ergens in de buurt (crossterreintje Barneveld of zo) op de mijne rijden :)  kun je voor jezelf bepalen of je het koppel te weinig vind of niet

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #33 Gepost op: 16-02-2010, 11:25 »

 
ik zie nu net dat je in Amersfoort woont, ik in Hilversum dus als het weer meezit mag je binnenkort anders wel even ergens in de buurt (crossterreintje Barneveld of zo) op de mijne rijden :)  kun je voor jezelf bepalen of je het koppel te weinig vind of niet

cool! Bedankt voor het aanbod!
Nu ga ik zeker hopen op warm(er) weer!

Post Merge: 16-02-2010, 17:21
Mocht je een goedkope DRZ-E uit Belgie zoeken, waar nog een beetje werk aan zit, ik doe die van mij weg.
Is er een van 2002 en moet nog even nagezien worden waar het zo nu en dan lichte tikje vandaan komt, hij verbruikt geen olie, dus zuiger kan het niet zijn, kleppen zijn nagezien, dus moet bijna wel de nokkenasketting zijn (deze heeft nog een manueel instelbare) daarnaast zit er een klein scheurtje in de zijkant van de achtervelg en is de voorremschijf eigenlijk een mm te klein.
Aangezien wij er maar geen tijd voor vrijgemaakt krijgen mag ie weg voor 1750 euro.

Ik hou hem in m'n achterhoofd, prijs is zeker niet verkeerd..
 
Maar ik heb op het moment een DRZ-E op het oog in belgie, ga morgen eens bellen..
 
Als dat lukt ben ik wel een heel stuk goedkoper uit dan met de WR die ik heb gezien.. (moet ik hem alleen wel ff invoeren..)
En dat is natuurlijk ook iets om rekening mee te houden als hollander ;)
 
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4277
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #34 Gepost op: 17-02-2010, 10:00 »
Mijn WR is niet veel aan verbouwd hoor qua motor. er zit een uitlaatje op en de lucht restrictor's zijn er af, uiteraard ook de kat er uit en de exup klep weg. dat scheelt echt veel op koppel onderin, het maakt niet zo (heel) veel meer uit met de drz. de drz-e blijft echt wel sterker, maar dan praat je ook over een motor met een heel ander onderhouds schema. vergelijk de wr-r met de drz-s.
owja, hij is te koop :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #35 Gepost op: 17-02-2010, 11:09 »
owja, hij is te koop :)

Dat weet ik, en ik vind het echt een gaaf ding!
Maar helaas toch echt boven budget.. Dus als ik nou voorlopig niks vind en jij nog een stuk zakt met je prijs kan het misschien nog wel eens wat worden tussen ons.. ;)

In je topic in de rommelmarkt zeg je dat je hem (nu al) weg doet om terug te gaan naar KTM..
Waarom weer terug naar KTM?? Wat is er dan mis met de WRR dat ie nu al weer weg moet?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #36 Gepost op: 17-02-2010, 11:14 »
Mijn WR is niet veel aan verbouwd hoor qua motor. er zit een uitlaatje op en de lucht restrictor's zijn er af, uiteraard ook de kat er uit en de exup klep weg. dat scheelt echt veel op koppel onderin, het maakt niet zo (heel) veel meer uit met de drz. de drz-e blijft echt wel sterker, maar dan praat je ook over een motor met een heel ander onderhouds schema. vergelijk de wr-r met de drz-s.
owja, hij is te koop :)

wat is eigenlijk jouw tandwielverhouding op de wrr?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #37 Gepost op: 17-02-2010, 11:15 »
Mijn WR is niet veel aan verbouwd hoor qua motor. er zit een uitlaatje op en de lucht restrictor's zijn er af, uiteraard ook de kat er uit en de exup klep weg. dat scheelt echt veel op koppel onderin, het maakt niet zo (heel) veel meer uit met de drz. de drz-e blijft echt wel sterker, maar dan praat je ook over een motor met een heel ander onderhouds schema. vergelijk de wr-r met de drz-s.
owja, hij is te koop :)

Ik denk dat, als je er een Powercommander V aanknoopt, dat hij al meer vermogen maakt dan de meeste beginners fijn vinden!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #38 Gepost op: 17-02-2010, 11:26 »
De WR eindigde toch mooi voor de E!

Ja inderdaad, 5 sec. sneller.. maar de "drag race"  wordt met de DRZ weer wat spectaculairder afgesloten..
Als je het commentaar hoort, ontloopt het elkaar niet zo veel..
Beide motoren noemen ze beginnersmotoren..
Over beide motoren maken ze de opmerking dat je er geen races mee wint..
De DRZ vinden ze een beetje saai (en ouderwets).. De WR wordt over gezegd dat hij zwaar aanvoelt..
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #39 Gepost op: 17-02-2010, 17:59 »
Beide motoren noemen ze beginnersmotoren..
Over beide motoren maken ze de opmerking dat je er geen races mee wint..

volgens Ronald Overveld toch wel, ff googlen, 2003 ONK Enduro kampioen op een DRZ

http://www.enduro.nl/rijdersportretten/portretmnop/overveld,jurgen.htm
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4277
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #40 Gepost op: 17-02-2010, 18:11 »
Dat weet ik, en ik vind het echt een gaaf ding!
Maar helaas toch echt boven budget.. Dus als ik nou voorlopig niks vind en jij nog een stuk zakt met je prijs kan het misschien nog wel eens wat worden tussen ons.. ;)

In je topic in de rommelmarkt zeg je dat je hem (nu al) weg doet om terug te gaan naar KTM..
Waarom weer terug naar KTM?? Wat is er dan mis met de WRR dat ie nu al weer weg moet?

Een stuk zakken doe ik niet meer. een beetje wil ik over praten. Anders houd ik hem, schijf er nu al 1600!! euro op af in een jaar tijd.
Tja, ik ben een beetje power hungry denk ik. ik rij liever op mijn 1000cc offroad kanon, als ik al aan rijden toekom. Ik heb de wr in het laatste jaar geen 10 keer aangeraakt..
na de WR komt er geen ktm, maar een luchtkoeler. eentje die niet meer afschrijft en lekker buiten kan staat. een beetje een stads offroad dus :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #41 Gepost op: 17-02-2010, 19:30 »
volgens Ronald Overveld toch wel, ff googlen, 2003 ONK Enduro kampioen op een DRZ

http://www.enduro.nl/rijdersportretten/portretmnop/overveld,jurgen.htm

Dat was de K-versie met Yoshimura nokkenassen. 108kg droog aan de haak, geen e-start, en veel sneller op toeren dan een E-versie door een lichter vliegwiel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #42 Gepost op: 17-02-2010, 22:57 »
ik zeg niks meer  ;D  :-X

op gevaar af draadje te misbuiken; kun je heel kort uitleggen wat de grap en techiek van speciale nokkenassen is?
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #43 Gepost op: 17-02-2010, 23:25 »
De nokken zijn anders gevormd waardoor kleppentiming anders is.. vaak eerder open en later dicht.. dus meer mengsel en hardere boem..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: WR250R of DRZ400E
« Reactie #44 Gepost op: 18-02-2010, 08:17 »
Daarbij zijn de nokken (bijna) altijd wat hoger zodat de kleppen wat verder open gaan zodat de "flow" wat verbeterd...
 
Ennuh Nop, de E en K delen hetzelfde (lichtere) vliegwiel...  ;)
Old bikers never die, they just smell that way...