1 proefrit gehad 2 to go
Spijtig dat hij zo slecht is bevallen, zo zie je maar de beleving van een motor van de een is die van een andere nog niet..
Ik kan gelukkig vrijwel geen van je klachten onderschrijven.
Zitcomfort en zitpositie vind ik juist vele malen beter op de Xc dan op de 690, trillingen heb ik vrijwel geen last van, misschien ben ik eea al te lang gewend, maar mijn 660Tenere trild een stuk harder, op een 620 en 640 werd ik gek van de trillingen en de 690 heb ik niet lang genoeg op gereden..
Dat de luchtschok je een wipje omhoog geeft bij het stoppen voor een kruispunt heb ik ook wel eens last van gehad, was ik idd alweer vergeten, kan ook niet bedenken wat daar aan te doen is, alleen dat bij verschillende luchtdruk het minder erg was.
Qua sturen/rechtdoor willen heb ik ook heel andere gevoelens en de meesten die ik ken met een Xc vinden het ook een geweldige stuurfiets, ik heb in de voorpoten vanwege veel weggebruik wel wat meer olie gedaan om de voorkant wat straffer en progressiever te maken, ik vond ´m in het begin ook wat teveel duiken en daardoor minder stabiel in de bochten, die extra olie had dat verholpen. Qua handelbaarheid is goede veringinstelling wel erg belangrijk denk ik. Toen ik voor het eerst een proefritje op een Xc ging mqken was ik ook niet onder de insruk, omdat de eigenaar alles zo hard mogelijk had ingesteld, dat was met een offroadritje en ik had het idee dat ik alle kanten op stuiterde....
Ga ook eens een proefritje maken op een 620/640, die zou je voor hetzelfe budget moeten kunnen krijgen en ga gezwoon eens een proefritje op een 690 maken, zodat je weet of die meerprijs de moeite waard is om nog even te blijven zoeken, tot je er eentje neer je zin/prijs vind.