Tja.. leuke vergelijking:
lees om te beginnen de 690R draad eens door (maar 56 pagina's...
)
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=5708.0vering:
- KTM heeft standaard WP, maar... heel geweldig vind ik hem standaard ook niet, en ben je zwaarder dan 90kg of wil er bagage bij dan zal je toch een andere veer willen denk ik.
- De BMW heeft standaard een luchtveer, die ze er uitgooien zodra ze er offroad mee willen rijden. Trek zelf je conclusie.
- De BMW heeft een slap achterframe voor koffers zeg je zelf.
- De KTM heeft een tank acher, helemaal geen frame! Ook niet erg makkelijk om koffers aan te hangen
Ik heb al meerdere mensen gezien met beide motoren met handige orlieb zijtassen: Kan bij allebei.
fabriekopgave
BMW: 650cc; 53pk, 60Nm, 144kg droog, 10l tank, EFI
KTM: 650cc; 63pk, 64Nm, 139kg droog, 12l tank, EFI
ontloopt elkaar niet zo veel allemaal: KTM is misschien iets offroadgerichter. Alhoewel KTM ook niet weet waar ze hem moeten plaatsen: Op de site staat ie bij Offorad/Competitions/EXC(!), en bij de powerparts moet je in eens zoeken op Hard-Enduro (!!)
Voor een echte offroad/rally machine vond ik de KTM een betere basis. Maar voor een reis-offroad fiets?
Kwestie van persoonlijke keuze denk ik: Kijk verder naar onderdelen (kan je onderweg iets repareren/kopen?), dealerschap etc.