Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI  (gelezen 20586 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 376
Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Gepost op: 23-02-2010, 20:17 »
Heeft er iemand een tip?
Ik weet het echt niet meer :-[
 
Mijn ktm exc 450 model 2008 heeft nu 3000 km en ik ben weeral nieuwsgezind :P , maar weet niet echt welke nieuwe motor als opvolger te kopen.
De ktm bij de Ktm-dealer overlaten en terug een nieuwe kopen zal wel het makkelijkste zijn, maar.....
 
De ktm reed zeker plezierig en had meer dan genoeg vermogen, maar heeft toch wel enkele kleine nadelen!!
Bijvoorbeeld .... de luchtfilterkast die nogal "open" is. daardoor moet je echt wel vermijden om diepe plassen te doorsteken.
 
Bij het plaatsen van het luchtfilter moest je altijd goed opletten want als je niet uitkijkt is hij vlug slecht geplaatst.
 
Zijn er hier mensen die klachten hebben over de yamaha wr 450?
Zijn er mensen die reeds ervaring hebben met de nieuwe Suzuki drz 450?
 
Ik hoor het graag! ;)
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #1 Gepost op: 23-02-2010, 20:25 »
ga maar es op een husaberg zitten, maar ik voorspel dat de komende 25 posts hetzelfde gaan zeggen over evenzoveel alternatieven.

omschrijf eens wat je eisen/wensen zijn? dan is het wat gemakkelijker adviseren
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #2 Gepost op: 23-02-2010, 21:12 »
Ik zeg 'Loudmouth' en ductape. Niet weg doen die KTM!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #3 Gepost op: 23-02-2010, 21:15 »
Johan, Er zal maar 1 moto zijn die je genoeg uitdagingen biedt voor vele jaren...een moto waar doorgaans saaie paden weer leuk mee worden, een moto die je niet per sé op een remork moet zetten om aan de leuke stukken te geraken...en dat is de KTM 950 Superenduro. :D

Laat je niks wijsmaken dat hij te zwaar is, jij rijdt toch nooit alleen en zal altijd hulp hebben bij het oprapen! ;)

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 376
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #4 Gepost op: 23-02-2010, 22:04 »
Mijn eisen zijn vrij simpel...
 
Ik wil gewoon de meest betrouwbare en degelijke enduro.
 
het competitieve karakter is voor mij het minst van belang, maar bij de meeste moderne enduros ligt dit toch vrij dicht bij elkaar.
 
ik moet er steeds kunnen op rekenen en wil zeker geen pannes onderweg.(gewoon van onderhoud tot onderhoud kunnen rijden en enkel de normale slijtageonderdelen moeten vervangen!!)
 
De husa zit lekker en is zeker mooi, zag hem tijdens het autosalon maar ik verkies toch wel één van de drie meest verkochte wereldmerken.
 
Uiterlijk is voor mij minder van belang en of een motorfiets nu als vering WP, Ohlins, Kyaba of Showa heeft....
Tegenwoordig zijn de meeste voorvorken of achterschokkers echt wel deftig af te stellen voor het meeste amateur endurowerk ;)
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 196
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #5 Gepost op: 23-02-2010, 22:10 »
Drz 400 kun je dan best in overweging nemen als ik je wensen eens op een rij zet en koppel aan mijn eigen ervaringen met deze motor. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 376
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #6 Gepost op: 23-02-2010, 22:19 »
Johan, Er zal maar 1 moto zijn die je genoeg uitdagingen biedt voor vele jaren...een moto waar doorgaans saaie paden weer leuk mee worden, een moto die je niet per sé op een remork moet zetten om aan de leuke stukken te geraken...en dat is de KTM 950 Superenduro. :D

Laat je niks wijsmaken dat hij te zwaar is, jij rijdt toch nooit alleen en zal altijd hulp hebben bij het oprapen! ;)



Bertje,
 
Is die nu nog niet verkocht :P :-X
Je bent met dat dink getrouwd man ;D
 
Die supperenduro is zeker een toffe moto, maar om enkel een beetje all-road ritjes te rijden voel ik mij nog veel te goed in vorm ;)
Als ik nog eens 10 jaar ouder ben en een stukje minder off-road goesting krijg.... koop ik mischien ook wel zoiets als afsluiter, maar eerst 55 worden :P 
 
Ps; ik ga dit weekend mijn ouwe ktm waarschijnlijk inruilen en bij enkele merken-dealers langs.
anders moet je maar eens mee op pad en kan je eens horen wat ze je bieden, bij eventuele overname op een andere.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #7 Gepost op: 23-02-2010, 22:19 »
Johan, Er zal maar 1 moto zijn die je genoeg uitdagingen biedt voor vele jaren...een moto waar doorgaans saaie paden weer leuk mee worden, een moto die je niet per sé op een remork moet zetten om aan de leuke stukken te geraken...en dat is de KTM 950 Superenduro. :D

Laat je niks wijsmaken dat hij te zwaar is, jij rijdt toch nooit alleen en zal altijd hulp hebben bij het oprapen! ;)
Ja maar Johan valt nooit is mijn ervaring ;)



Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #8 Gepost op: 24-02-2010, 09:58 »
in dat geval zou ik voor de Suzuki gaan, betrouwbaar en minder onderhoud.
of 2 jaar wachten, dan is de Husa het best verkochte wereldmerk. :)
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #9 Gepost op: 24-02-2010, 10:17 »
Ik als Yamaha man zou natuurlijk wr50F zeggen,
maar ik heb de nieuwe suzuki gezien en de prijs ook volgens de website. (ca 9000)een pracht fiets die nieuwe suzuki enduro.
 
nog niet op kenteken in nederland maar daar is suzuki hard mee bezig, dus ik zou zeggen wacht nog een maandje .
goed spul voor goede prijs.
 
kan je niet wachten, neem dan yamaha . ktm is leuk maar relatief meer problemen mee en onderhoud dan japanse merken.
 
succes.
 
Bryan
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #10 Gepost op: 24-02-2010, 12:35 »
ga maar es op een husaberg zitten, maar ik voorspel dat de komende 25 posts hetzelfde gaan zeggen over evenzoveel alternatieven.

omschrijf eens wat je eisen/wensen zijn? dan is het wat gemakkelijker adviseren

Ook ik heb een 08 KTM en ik twijfelde toen tussen de Husa en de huidige. Zou ik nu de keuze moeten maken, dan werd het toch echt de Husaberg en dan een 390.
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #11 Gepost op: 24-02-2010, 12:40 »
je huidige ktm heeft 3000 km? en dan een nieuwe... istie al ingelopen dan of is het 30.000.

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 297
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #12 Gepost op: 24-02-2010, 14:55 »
BMW G450X   8)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #13 Gepost op: 24-02-2010, 16:50 »
Kan niet voor de nieuwe soes spreken, maar ik ben voor de drz gegaan vanwege de betrouwbaarheid.

Heb wel een 'e' genomen, dan lijkt het vermogen(ca. 50 PK) nog een beetje op de standaard enduro's, dus kan ik redelijk meekomen, maar als een 450 (EXC, WR, Husaberg) volle bak gaat, hou ik die niet bij...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Welke enduro moet ik kopen???? YAMAHA - KTM - SUZUKI
« Reactie #14 Gepost op: 24-02-2010, 17:25 »
Waarom geen Honda CRF 450x?
 
 
Avonturier!