En ook geen klepjes gesteld?
Welke WR was dat? Ik heb een WR450F uit 2003 en zit me nu af te vragen of ik kleppen moet stellen, zuiger vervangen etc...... Ik heb hem we 2e hands en in de onderhoudshistorie kan ik nergens dit soort onderhoud vinden als zijnde uitgevoerd.
Ook nooit klepjes gesteld.... deze zijn met pastilles en die had ik toch niet.
Er heeft dan ook nooit een klepje gaan tikken.
Voor ik hem verkocht heb ik hem opengemaakt en met zuiger, cilinder en distrubutieketting naar de daeler gegaan met de vraag van.... wat is er hier nu allemaal aan vervanging toe.
hoeveel kms heeft hij? vroeg hij mij, waarop ik antwoorde dat zeg ik je niet.... zeg mij wat ik moet vervangen en raad hoeveel kms hij heeft.
Volgens de slijtage aan distrubutie- ketting dacht hij rond de 5000km.
ik heb die dan maar vervangen voor ik hem verkocht
En dit motooke tuft nu nog rond en heeft er ondertussen nog eens 5000 meer.
(was wel maar een 250cc) persoonlijk ben ik er vrij zeker van dat deze kilometers niet gemaakt kunnen worden met een 450cc waar de krachten die op zuiger en drijfstang terechtkomen toch nog een pak groter zijn!
Maar een gouden regel blijft!!! wil je veel kilometers maken zonder kosten, moet je alle 500km zeker een oliewissel doen.
Post Merge: 25-02-2010, 21:15
Gefeliciteerd Johan! Wat ging er mis dan met die KTM Johan?
Ik had de pech dat ik er ééntje uitkoos van de eerste serie 2008.
Daar schenen nogal wat problemen mee geweest zijn.
Die van mij mocht reeds open op 2500 kms wegens redelijk wat olieverbruik.... en dat juist bij iemand die heel maniakaal is zoals ik.
Resultaat na demontage motor.
2 ovaal uitgesleten klepgeleidingen.
Die klepgeleidingen waren zo ovaal uitgesleten, dat als de motor 30 seconden op ralenti draaide, heel mijn garage onder de rook zat en dat ik niemand meer zag staan.
Ik liet oude klepgeleidingen er uitpersen en twee nieuwe erin samen met twee nieuwe kleppen en tevens nieuwe zuiger.
Na 500kms waren klepzittingen terug al ingesleten
De herstelling koste mij 700 eurokes.... vrij duur vind ik.... als je 500kms verder terug al olieverbruik konstateert.
Ik ga hier niet beweren dat alle ktms slecht zijn.... maar ik ben toch een beetje ontgoocheld door dit voorval.
Nochtans ken ik mensen genoeg die heel tevreden zijn over hun exc 450.(vaak zijn ze wel fel ktm minded
)
ik heb waarschijnlijk beetje tegenslag gehad.
Toen ik hierover ging praten mer meerdere ktm dealers....
durfden toch menige dealers het probleem bekennen en kreeg ik als uitleg... ja dit was enkel bij de eerste 2008 modellen, het probleem is nu opgelost.
Toch bedankt, ik ga dit niet meer uittesten
en kies liever voor een ouder en minder competitief, maar toch betrouwbaar concept.
Nen lelijken blauwen in een plastieken kleedje dat er echt niet meer gaat uitzien na wat intens gebruik, maar ik zal tenminste niet alle weken moeten sleutelen of kosten maken.