Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk  (gelezen 5918 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #15 Gepost op: 28-02-2010, 19:36 »
Na deze verhaaltjes kan ik dus concluderen dat er veel koplampen worden verkocht door de import en dat er tussen de onderdeelnummers geen verschil is, maar dat er in kleine lettertjes UK zou staan op het glas... ::)
Ik heb het ook eens voorgelegd aan een engelse dealer en hopelijk kan deze definitief uitsluitsel geven!

In het slechtste geval koop ik inderdaad een nieuwe koplamp voor 100€ en ga dan zelf de vergelijking eens maken tussen de beide!

Maar eerst moet natuurlijk de SE uit de stal om plaats te maken voor het jonge geweld! ;)
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 160
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #16 Gepost op: 28-02-2010, 20:08 »
Het glas in Engeland is zo geslepen dat het licht links omhoog schijnt.

Je ziet wel eens Engelsen rijden met stikkers op hun koplamp,
die houd het licht tegen dat links omhoog schijnt.

(wij zouden dat ook moeten doen als we in Engeland rijden :-X )

Dus gewoon een koplamp lenen voor de keuring en daarna een stikker op het glas plakken voor die keer dat je in het donker op de weg rij.

Post Merge: 01-03-2010, 09:17

http://www.vooropreis.nl/dfdsseaways/koplamp-stickers-engeland-eurolites-van-travelspot.html

Ze zijn gewoon te koop maar je kunt natuurlijk ook zelf een stuk uit een rol stikkervel van de bouwmarkt knippen

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #17 Gepost op: 01-03-2010, 13:45 »
No way dat een fabrikant (van zowel auto's als motoren) twee verschillende koplampen onder hetzelfde onderdeelnummer registreert.
 
Als er een verschil in zit, hoe miniem ook, zal het een ander nummer krijgen...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #18 Gepost op: 01-03-2010, 14:33 »
De vraag blijft wel als je een motor op NL of B kenteken zet of je dan wel een sticker in NLof B mag gebruiken op geregistreerde NL/B motorfiets.

Anders zou je ook je motorfiets met sticker te keuring aan kunnen geven.

Wellicht toegestaan alleen voor landen met andere koplamp.

De vraag is dan ook geeft engeland wel een goede COC af, die te gebruiken is.

Oeps, nog meer verwarring.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #19 Gepost op: 01-03-2010, 15:51 »
De mijne (690e) heb ik zelf uit engeland geimporteerd. koplamp was geen issue, goedgekeurd met engelse koplamp. coc is het belangrijkste om snel door de keuring te komen.

En als ze een opmerking maken dat de koplamp 'te laag' schijnt moet je ze vragen er eens op te gaan zitten en dan nogmaals te testen :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #20 Gepost op: 01-03-2010, 19:53 »
De vraag blijft wel als je een motor op NL of B kenteken zet of je dan wel een sticker in NLof B mag gebruiken op geregistreerde NL/B motorfiets. Anders zou je ook je motorfiets met sticker te keuring aan kunnen geven.

NEE, mag niet..... word zo niet goedgekeurd!!!!
 
De vraag is dan ook geeft engeland wel een goede COC af, die te gebruiken is.

JA, die klopt ook voor Nederland op de koplamp na...., en die moet dus vervangen worden ( helaas)
 
Oeps, nog meer verwarring.

Nee hoor..., het is mij zo klaar als een klontje.....!!
 
Kijk nou eerst maar eens of die koplamp niet gewoon om te zetten is.... draai denkbeeldig het lichtbeeld van een engelse koplamp eens 45 graden met de klok mee ( als je er met je gezicht naar toe staat)
 
WAT HEB JE DAN???????
 
Juist..... lichtbeeld voor rechts verkeer............( het zelfde onderdeelnummer en € 100,- in je zak......., is de keuring ook weer betaald!!)
Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #21 Gepost op: 01-03-2010, 19:58 »
Bij de schouwing van m'n duitse KTM hier in NL werd er niet naar een COC/COV gevraagd en is de contactsleutel niet aan geweest..
dat was 2 weken geleden, enige vertraging is de belastingdienst met de BPM.. is nu rond.. wachten op het kenteken en spelen maar  ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #22 Gepost op: 01-03-2010, 20:09 »
Bij de schouwing van m'n duitse KTM hier in NL werd er niet naar een COC/COV gevraagd en is de contactsleutel niet aan geweest..
dat was 2 weken geleden, enige vertraging is de belastingdienst met de BPM.. is nu rond.. wachten op het kenteken en spelen maar  ;)

Dat kan heel goed kloppen....., de jouwe kwam uit Duitsland( rechts verkeer) en daar staat hééééél veel informatie op het kenteken..., die van jou is, zoals dat heet, alleen "ingeschreven" ( Gefeliciteerd met je nieuwe speeltje en veel veilige kilometers gewenst overigens)
 
Bij UK fietsen is er een strikte opdracht: KOPLAMP KONTROLEREN OP JUIST LICHTBEELD!!!!
Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #23 Gepost op: 01-03-2010, 22:37 »

Bij UK fietsen is er een strikte opdracht: KOPLAMP KONTROLEREN OP JUIST LICHTBEELD!!!!

Was geen issue voor mijn engelse import.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2328
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #24 Gepost op: 01-03-2010, 23:28 »
Het gaat hier toch om import naar Belgie?

Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #25 Gepost op: 02-03-2010, 00:30 »
Was geen issue voor mijn engelse import.

Dan heeft er een bij de RDW liggen slapen......... het is wel degelijk een issue........ echt waar..... ik heb er dagelijks mee te maken..... :-X
 
Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #26 Gepost op: 02-03-2010, 00:58 »

Dan heeft er een bij de RDW liggen slapen......... het is wel degelijk een issue........ echt waar..... ik heb er dagelijks mee te maken..... :-X
 

sssst  ;D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #27 Gepost op: 05-03-2010, 11:18 »
Hey, ik heb net bevestiging gekregen van de Engelse dealer dat de koplamp van de KTM 690 enduro exact hetzelfde is in de UK als in EU!!! :) Daarom was mijn vermoeden met die onderdeelnummers dus juist!

Er moet dus geen koplamp vervangen worden bij import van dit specifieke model!

Grandia: Ja, import naar België.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2328
Re: KTM importeren vanuit Verenigd Koninkrijk
« Reactie #28 Gepost op: 05-03-2010, 14:54 »
Grandia: Ja, import naar België.
Dan is de ervaring met de NL RDW niet zo relevant