Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 250 EXC-F ervaringen.  (gelezen 32522 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Gepost op: 07-03-2010, 15:47 »
Ik heb gisteren mogen proefrijden op een KTM 250 EXC-F uit 2007. Ik dach altijd, nou zo'n 250 is niet echt powerfull....ZOOO!! ::)
Wat een power in dat ding zeg! En dan reed ik nog met de restrictie erin, enne ik was vergeten de choke uit te zetten..ahum. Dus er zit nog meer in!! En moest nog ingereden worden, dus rustig aan gedaan.

De 640 LC4 werd mij eigenlijk afgeraden bij Verpalen(waar ik eerst een beetje op zat te loeren), te zwaar en toch regelmatig gekke dingen met het blok. :(
Dit 250 blokje is volgens Verpalen loeisterk en HEEL betrouwbaar! Monteur was er ook vol lof over!!

Maar wat een prachtbike! Licht, startknop, echt genoeg power voor mij, zo goed en vertrouwd handelbaar en erg mooi afgewerkt. Met een hoger zadel, lage stepjes en het stuur wat hoger past ie precies! En ik ben eigenlijk verbaast hoeveel onderdelen te krijgen zijn voor deze motor (powerparts). :) In een draai heb je een rallylite bike, allemaal KTM parts. 12L tank of groter, roadbookhouder(KTM), roadbook en ICO en het is een heel leuk rittenbikje!
Alleen hoe zet je er een bagagerekje op voor bv MS1000.... ??? ???

Heeft iemand ervaring met deze KTM? Ik hoor het graag!

Mooi ding!



Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #1 Gepost op: 07-03-2010, 16:02 »
als je lekker op de crossbaan gaat knallen, OTR enduro weekje portugal etc gaat doen is zón 250 perfect.
Maar voor een midsomer 1000 en rallybike zo ik geen 250 exc-f kiezen denk ik.

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #2 Gepost op: 07-03-2010, 16:27 »
marten rijdt volgens mij zo'n 250. stuur die eens een PM

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #3 Gepost op: 07-03-2010, 16:28 »
Prima fietsen voor technisch buitenland. In Nederland (mais,modder ed) en de wat langere ritten is wat meer koppel en vermogen fijner. Ik heb ook lang getwijfeld tussen een 250 en 450 of hoger. Het nadeel van de 250 is dat je het ding op zijn donder moet blijven geven om goed (lees hard) rond te komen. Het sturen is echter net wat makkelijker tov de 450. 
Subframe van de EXC is licht, heel erg licht uitgevoerd en kan dus weinig op worden gemonteerd, of je moet een compleet nieuw subframe maken . Om even een voorbeeldje te geven: ik ben tot nu toe 3x gevallen (niet hard) en 3x dat frame moeten richten. Voordeel is dan wel dat dat weer heel gemakkelijk gaat  :D
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #4 Gepost op: 07-03-2010, 17:01 »
Heb ooit eens iemand een woestijnrallye zien doen op een 250. Dat was welliswaar een 2-takt, maar die was verre van blij met zijn motor. Vooral op de lange stukken erg vermoeid te rijden...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #5 Gepost op: 07-03-2010, 19:34 »
Ja, okee...een dikke woestijnrally is af te raden misschien, maar de OER oid?
En de diverse ritjes buitenland en eigenland, zoals ze hier gereden worden.
Zit alleen met het bagage gebeuren. Verpalen vertelde dat daar wel een oplossing voor is. Even informeren....

Stond echt verbaast van het vermogen en toch vanuit stationair wegtokkelen.
Ik weet van mijzelf dat ik 'm niet steeds vol opentrek en tot het uiterste ga, hou meer van het technische rijden, kruip-sluipwerk, beetje oudelullentempo af en toe....okee, af en toe lekker blazen waar het kan.
Ik zal niet zo snel enduro gaan rijden. Rally lijkt me wel weer mooi werk, maar zal niet voor de prijzen gaan....puur voor het avontuur!
Met de XR heb ik iets van 20pk, en ik kom eigenlijk overal doorheen en op. Niet snel dan, en soms met veel gestunt, maar het lukt wel!
De KTM 250 heeft iets van 40pk...en daar kan nog meer uit, vooral meer koppel(restricties eruit). Moet ie alleen niet onwijze kolereherrie gaan maken dan.... :confused:

Vind het toch wel een bien motortje. :-*


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #6 Gepost op: 07-03-2010, 20:20 »
marten rijdt volgens mij zo'n 250. stuur die eens een PM
en Marten is erg blij met z'n 250f brommertje!
Voor offroadritten en de crossbaan sowieso ideaal. Echt geen gebrek aan vermogen al moet je dat wel bij wat hogere toeren zoeken. Je schakelt domweg wat vaker dan bv m'n exc 525f. Inmiddels een rallykit op m'n 250f gebouwd (chek topic universele rallykuip bij equipment) Helaas nog geen rijervaring ivm het winterweer, maar ik geloof d'r heilig in! Zou er zelfs wel een Touareg rally mee willen rijden (2x gedaan met 525) Ga bv ook de midsummer d'r mee doen dit jaar. Enige nadeel is evt langere verbindingen over de weg. Maar da's eigenlijk op een 525 ook niet echt leuk...
Kortom.....: superding!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #7 Gepost op: 08-03-2010, 14:02 »
Hoe ga je dat dan doen met bagage meenemen op de MS1000??
En is die 2007 uitvoering zo apart dat er moeilijk een tank voor te krijgen is?


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #8 Gepost op: 08-03-2010, 14:52 »
als je lekker op de crossbaan gaat knallen, OTR enduro weekje portugal etc gaat doen is zón 250 perfect.
Maar voor een midsomer 1000 en rallybike zo ik geen 250 exc-f kiezen denk ik.
StevenD, heeft op inmiddels mijn wr250r (toen dus zijn fiets ;)) ook de MS1000 gereden en hij vond het erg goed gaan. toch ook een 250 blok en minder pk volgens mij.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #9 Gepost op: 08-03-2010, 15:00 »
He Johan,

Volgens mij ben je allang verkocht, wat wij ook zeggen... 8)

Mijn 2 cent: een 250 is gemaakt voor het zware en technische werk dat dit tegen motorcross aanligt: Enduro's en crossbanen. Voor alle andere toepassingen dus een andere brommer kopen. Steven doet niet voor niets zijn 250 weg en Erwin rijdt (volgens mij) alleen enduro's met zijn 250, en geen andere ritten.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #10 Gepost op: 08-03-2010, 15:17 »
StevenD, heeft op inmiddels mijn wr250r (toen dus zijn fiets ;) ) ook de MS1000 gereden en hij vond het erg goed gaan. toch ook een 250 blok en minder pk volgens mij.
maar de wrr heeft natuurlijk wel een subframe zodat je makkelijk bagage mee kan nemen ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #11 Gepost op: 08-03-2010, 15:36 »
de 250 wrr kun je niet vergelijkenmet een 250exc-f.
een exf-f = 250 wrf

opde wrr250 kun je bestde oer mee rijden heb ik begrepen van ie,mand die er verstand van heeft, kwestie van vering aanpassen en gaan, je zult alleen geen snelheid record verbreken, maar kwa betrouwbaarheid en comfort zal dat best kunnen.

een 250 exc-f/wrf, als marten zegt dat ie er mee door de woestijn wil rijden dan moet ik dat geloven hij heeft het vaker gedaan en heeft zo'n machiene. Ik zou alleen niet die 40 pk naar meer willen brengen, dit zal volgens mij het onderhoud/betrouwbaarheid niet ten goede komen. Zowiezo 40 pk uit een 250 blok vindt ik al heel wat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4277
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #12 Gepost op: 08-03-2010, 16:25 »
Steven doet niet voor niets zijn 250 weg en Erwin rijdt (volgens mij) alleen enduro's met zijn 250, en geen andere ritten.

Ik heb de wr zeker niet weggedaan om de bruikbaarhijd of het vermogen hoor! Meer een geval van €'s nodig.
Als ik hem had gehouden was ik er in het najaar mee op vakantie gegaan, een 6000km rit. Nu zal het wel de 999 worden, ook geen straf natuurlijk..
 
Tja, die ktm 250 vond ik geweldig in de zandduinen hoor :) In Dubai reden we daar ook mee, paar kilometer autoweg tussendoor is ook goed te doen, je rijd alleen niet zo makkelijk op het verhard als met een allroad 250 als de wr-r. Voornamelijk door de tandwielverhouding en het harde zadeltje van de ktm.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #13 Gepost op: 08-03-2010, 16:39 »
He Johan,

Volgens mij ben je allang verkocht, wat wij ook zeggen... 8)

Mijn 2 cent: een 250 is gemaakt voor het zware en technische werk dat dit tegen motorcross aanligt: Enduro's en crossbanen. Voor alle andere toepassingen dus een andere brommer kopen. Steven doet niet voor niets zijn 250 weg en Erwin rijdt (volgens mij) alleen enduro's met zijn 250, en geen andere ritten.

Ik ben de optie aan het bekijken zeg maar... :D En ik heb wat met die 250 brommertjes...zo fijn te berijden en lekker licht. Kan wel voor zwaarder gaan, maar heb al een Tenere.

Er is een lampje gaan branden mbt interesse tot KTM 1: Erg goed uitgedacht, top spul gemonteerd en tegenwoordig erg betrouwbaar, 2: lees eigenlijk vol lof over deze machine en het blokje schijnt erg duurzaam te zijn (tuurlijk heb je het reguliere enduro onderhoud, maar ik rij niet over de top met 'm), 3: heel veel handige accessoires zoals roadbook steuntjes niet al te duur, hoge zadels ed, 5: Verpalen zit zowat om de hoek bij mij... ;) 6: Ik stond echt verbaast van hoe mooi het vermogen te regelen is, zowel onderin tot top. Qua power is het echt zat voor mij, ruim voldoende! Op de weg vond ik het ook echt goed te doen. Heb al wat 250 gehad, ben niet anders gewend. Op de Tenere na dan.
7: En ik heb een optie op een HELE mooie 250 EXC-F uit 2007... Komt uit de fabriek van KTM, een demo geweest. Alles wat maar enigsinds beschadigd was is vervangen door de fabriek! Ook de complete wielen, banden, tandwielen+ketting, remmerij, plastic en zowat nieuw blokje met hagelnieuwe onderdelen zoals cilinder, zuiger, bigend  en nog een hoop meer(moet nog ingereden worden!) en alles heeft service gehad! Eigenlijk een nieuwe zeg maar... 8)

Tsja....best wel de kriebels... ::)


Gr. Johan.

Post Merge: 08-03-2010, 18:04
Hee iets gevonden... 8)




Kan toch wel aardig, niet te veel, maar toch.



Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #14 Gepost op: 08-03-2010, 19:13 »
He Johan,
 
Heb een Safaritank van 15L gemonteerd. Paste eerst net niet (uniek 2007 model..) maar op 2 plekken iets verwarmd en ingedrukt en nu past 'ie super!
Ga bv de MS 1000 er mee rijden. Weet idd nog niet hoe dat moet met een tent etc. Zijtasjes geen probleem heb ik al gezien, en wellicht ff andere slaapmogelijkheid zoeken denk ik.
ben met Corne eens dat je met bv een 400 o 450 meer allround bent. Ik moet nog maar niet denken aan die 200+ Km over de weg van Friesland naar Tilburg, en evt de weg terug. Maar de langere verbindingen in o.a. de rally's die ik meedeed waren op bv m'n 525 ook geen pretje. Had er wel een zachtere en leren buddy op laten maken. Die komt er ook voor de 250F trouwens want deze is van beton of zo.. :)
Van de andere kant heb ik NOG NOOIT (!!) zo'n handige offroadmotor gehad als deze 250f. En uhhh; vermogen zat hoor!