Ik denk dat een 400/450 en zeker een 500+ te bruut is op dit moment. En dan ga ik een beetje uit op advies van ervaren mensen. Het klappen aan je armen, effe per ongeluk aan het gas hangen en weg is ie....tsja.
En ik zit al een hele tijd te kijken van wat voor machine zou nu verstandig zijn. En d'r zijn echt een hoop de revue gepasseerd. De XR250 heb ik een hoop lol mee gehad, en een hoop leermomenten. Maar nu ben ik wel toe aan wat geschikter zeg maar. De XR krijgt nog een kans...mijn vriendin krijgt 'm om het virus te krijgen...
Een andere enduro...wat doe ik er mee, en wat ga ik er mee doen. Rally's...erg leuk! Maar laat ik eerst maar 's goed leren rijden de aankomende jaren.
Controle heb ik redelijk onder de knie, nu nog vaart maken, knippenpaden, bochtentechniek en meer van die dingen die je wel met wat tempo moet nemen.
Het zijn voornamelijk ritjes van ARM ed., roadbookritten, buitenland, de Kuil, en het paradijsje bij de stroomcentrale van A'dam (sommige kennen deze wel...) en wat rondjes om de kerk. En ik vind technisch rijden, tegen trailen aan, erg leuk om te doen. Hard blazen doe ik nog niet zo gauw....komt misschien nog wel.
Ja...er is een hoop moois te koop, vooral het zwaardere spul, maar is dat ook wijs als beginner(zo zie ik mijzelf toch nog wel)?
De KTM 250 vond ik zo goed doseerbaar en vertrouwd aanvoelen...hmmm... En dat machientje is wel een mooie kans vind ik zelf. Brandstofverbruik is ook wel wat van te zeggen bij een 250.
Zat ook echt op de WR250R te loeren, prachtding! Maar ik ken mezelf een beetje qua upgraden en dergelijke....die KTM hoef ik weinig aan te doen, en erg licht, en toch power voldoende vind ik zelf.
Je tilt 'm met 1 hand weer op, ook best fijn.
Bagageprobleen daar gelaten dan, maar daar is ook een oplossing voor!
En heel stiekum ben ik al jaaaaaren KTM fan...hehehe. Mijn kwijl zit echt door de hele showroom van Verpalen hahaha!
Tsja...eigenlijk weet ik het al....denk dat ik er niet verkeerd aan doe....hoop ik.
Gr. Johan.