Hoi Johan,
heb je al meer ervaring opgedaan met de exc 250?
Ben benieuwd hoe hij het doet op de lange zandwegen en op de openbare weg..
Hoi Hoogie.
Ja!
Echt GEEN spijt van!
Licht en veel power, en genoeg onderin voor heel technisch, met een korte 1 en 2 met 5 en 6 als een soort overdrive. En erg goed controleerbaar. Maar wat een gifkikker is het ding zeg...echt vet! Je ken 'm doortrekken tot 13.000RPM
...echt te bizar wat je dan hoort...en voelt...en 43Pk...en dat voor een 250...Geil!
Gas loslaten en meteen stationair draaien en loopt als een naaimachine. Echt, in het begin dacht ik met doortrekken .."hij ploft zo echt!!?" Nope, geen probleem.
Lust wel een slokje trouwens...1:13 op een 7L tank....dat is minder op ritten.
Er zit nu een 14T voor en een 50T achter. Voor de ritjes is dit perfect! Op de weg vind ik 'm ook erg goed rijden, en dat met enduro banden, verrassend! Heb er 2x woon/werk mee gereden (inrijperiode) en is goed te doen eigenlijk. Gisteren ook een stukkie op de snelweg is te doen. De wielen moeten wel gebalanceerd worden, erg veel onbalans door de bandenstopper in de velg.
En dan zou die met 14/50 150km/u kunnen halen op de weg.
Op de zandwegen heb ik 'm niet getest. wel op een hele grote, vlakke open zandvlakte. Vreet sporen en gaatjes op, beetje zwabberen (licht brommertje) maar voelt erg goed. Met stuurstabilisator is ie perfect. Ben tot 120km/u gegaan maar kreeg een kontwipper....en ging een stukkie op m'n voorwiel hangend over m'n stuur, en a la Circus Renz weer in het zadel gekomen...pffff
. Maar even niet verder getest...phoe...de vering heeft wel de aandacht van Reiger of HK nodig. Dat is een ding wat zeker is. Maar dan is ie echt subliem!!
Ja, fijn machientje die KTM 250 EXC-F.
Ververs olie overigens zo'n beetje om de 10 uur.
Op de Safaririt ga ik 'm echt testen. Dan hoop ik een paar punten aangepast te hebben.
Voor ploegwerk, crossbaan en technisch wil ik een 13/50 verhouding gaan gebruiken.
Gr. Johan.