Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 250 EXC-F ervaringen.  (gelezen 32520 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #75 Gepost op: 03-05-2010, 20:38 »
Andre had het over de pomp by-passen om een minder heftige straal te creeren. Meer Enduro omstandigheden en gedrag. Ding heeft nu 2 standen..uit en AAN! ;D Staat nu op cross oid? Laats 1:10 gereden.... :o ::) ...tering! Maar het ding gaat wel als een speeeeeer!!! :o 8)

M'n oude Capo 1000cc v-twin liep al 1:12...en dit is een 250! ;D Moet echt anders kunnen lijkt mij.
Maar 's op de Dyno zetten.

En misschien toch maar de Acerbis 25L erbij voor de geplande ondernemingen en lange OTR ritten...dan maar iets minder mooi, maar meteen klaar!

En dan preload adjuster voor en achter en stellen maar bij het wisselen van de opbouw. :)

Beetje lopen informeren en is mogelijk! Mei gaat ie de vering upgrade krijgen met preload V+A. :D


Enne...dit past op de 25L acerbis tank, is van RS Concept....ziet er wel erg gelikt uit. :-* (Maar zal ook wel wat wegen...)


Maar een stuurdemper, stil(snel) uitlaatsysteem, hoger zadel, bagagerekje (voor wat tools in tasje), HID koplamp (voor de avond/nachtritjes/'verkenningen') Roadbook+IMO(tijdelijk KTM dashboard)+rallylite beugel+GPS houder, grote brandstoftank en veringwensen voor de 250.....goedgekeurd! :D



Gr. Johan.


Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #76 Gepost op: 03-05-2010, 21:39 »
http://www.he-ja.nl/hejatips.htm

halverwege de pagina staat hoe je de pomp kan aan passen
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #77 Gepost op: 03-05-2010, 22:08 »
Eeeej super! Geweldige mod. :)
Alleen dat gaatje er wel recht in boren... ;D


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #78 Gepost op: 11-05-2010, 17:44 »
Hmmm....vandaag even gekeken of ik die mod kan doen bij mij carb....nope. Heb geen nokje om een stelschroef in te bouwen. :'(

Tsja..wat kan je nou nog meer doen aan zo'n Kehin FCR-MX 3900G carb dat ie niet zoveel verbruikt en toch vermogen en een goede afstelling behoud..?

Heb dit op Thumpertalk gevonden:
"Depchech's is the RC4 motor with the 39mm carb so no relationship On Depchech's two "must dos"1: The needle is deathly lean in lower throttle range, the OBEKT needle "T" is the size before the taper starts, we need "P" or "Q". The "P" is KTM part number 59031034100 2: The "pump membrane" you mention, not certain if that is the stock one or not, if stock the accelerator pump is too agressive and basically floods the engine if you twist quickly, 2007 had a hole drilled for a "leak jet" (first KTM to have this) but they have a plug or undrilled jet. we need a leak jet (called power jet in KTM books) about #60, KTM #54631085060 If you want to order a couple of those to tinker with the last two didgets are the size in mm, you currently have 54631085000 (no hole) and might want to try a 54631085040 The Decell poping, that is a air leak at the head pipe, ignore it or try to seal it If you still have the performance restrictor (this is NOT in US models) order 57331032000"
Proberen waard...[/b][/b] :)

[/i]
Gr. J[/i]ohan.


[/b][/b][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i][/i]
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #79 Gepost op: 11-05-2010, 17:50 »
Vermogen is niet heilig.....
vering wel, win je meer mee dan vermogen.
en rijkunsten.....met name bochten snelheid behouden, daar zit de winst in
 
hoe is je vering nu?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #80 Gepost op: 11-05-2010, 18:11 »
Vermogen is niet heilig.....
vering wel, win je meer mee dan vermogen.
en rijkunsten.....met name bochten snelheid behouden, daar zit de winst in
 
hoe is je vering nu?

Het vermogen boeit mij niet zo inderdaad, als ie maar genoeg heeft en mooi afgeeft. En een stukkie zuiniger mag ook best! :D

De bochten en rijtechniek gaat Carlo Hulsen mij wat bijspijkeren morgen. :D

Vering gaat over 2 weken aangepakt worden met nieuwe Shims, veren, olie, pers. afst, en achter Pre-load adjuster en in de poten idem. Gewoom meteen goed met wat ruimere stelmogelijkheden (ivm grote tank en roadbookcarrier en achtertank. En dat nog kunnen ombouwen naar zoals ie nu is.)

Is nu dus erg beroerd achter...veeeels te slap naar mijn idee... En ga morgen de crossbaan op voor een gevorderde training...hmmm... :confused:

Misschien kan ik wat met de instellingen voor nood...geen idee? ???


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #81 Gepost op: 11-05-2010, 19:16 »
Ik had ook problemen met de 525 exc, hij  verzoop met gas geven ,door een verkeerde afstelling van de carb
Ik heb toen op het noppen forum de vraag gestelt om dit weg te krijgen (daar rijden er veel meer met die ondingen ) .
En ook de oplossing gehad  :D
Met een honda acceleratie pomp en yamaha naald is i nu goed .
Dus vraag het daar ook even ,het heeft mij geholpen 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #82 Gepost op: 12-05-2010, 10:03 »
Johan,

Eerst maar eens een run maken op de dynobank om te zien hoe de Air Fuel ratio loopt.

Mocht hij dan over het hele gebied veels te rijk staan, dan zou je nog een keer een run kunnen maken met het luchtfilterdeurtje open.

Blijkt dan dat dat een positief effect heeft, dan zou je kunnen overwegen roostertjes te maken aan de zijkanten (zoals de RMZ er ook twee heeft).

Verder zou je even kunnen experimenteren door op de dynobank de bestaande dB-killer er uit te schroeven en nog eens te meten. Er bestaan uitlaten van HGS die beter flowen en toch stiller zijn dan de standaard EXC enduro demper.

Zo kan je toch diverse opties goedkoop testen om te zien wat het doet. Maar laten we eerlijk zijn, het is een competitiefiets die niet gemaakt is omwille van z'n zuinigheid. Zuinigheid staat haaks op vermogen en koppel.

14.7 Delen lucht op benzinemengsel is het omslagpunt tussen arm en rijk. Volgens mij staat mijn RMZ op 13.5 afgesteld en hij stond op 14.5 af-fabriek.Ga je te schraal dan kan je rekenen op verbranding van de uitlaatkleppen.

Post Merge: 12-05-2010, 10:15
Is nu dus erg beroerd achter...veeeels te slap naar mijn idee... En ga morgen de crossbaan op voor een gevorderde training...hmmm... :confused:

Misschien kan ik wat met de instellingen voor nood...geen idee? ???


Weet niet hoe je achterveer er uitziet, maar je zou moeten zoeken naar een schroef in een schroef. Je zou dan de snelle demping, dus voor de grote bulten zwaarder kunnen zetten. En natuurlijk de veervoorspanning opschroeven zodat je 'sag' goed staat.

Ik kan 'm voor op het circuit wel even goed zetten voor je, mits we goed bij die moeren van de veer kunnen komen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #83 Gepost op: 13-05-2010, 12:55 »
Er is nog een oorzaak waarom ie zoveel zoop...m'n rechterhand. :-X Liep constant aan het gas te jengelen, dus acc.pomp werkte constant! Dat heb ik gister afgeleerd. 8)

Maar met een kleine mod (bypass acc.pomp met een leak jet #60, zit nu een prop in) en een gasnaals van een SX-F (voor betere mengverhouding onderin) loopt ie zuiniger en beter. Iets minder explosief...mwah kan ik mee leven. En dan maar even op de Dyno om te kijken of alles goed staat.
Ik heb nu heel sterk als ik het gas vol opendraai dat ie verzuipt...en dan als een speer weg wil. Schijnt een EXC-F250 trekje te zijn, maar dus simpel op te lossen.
Je schijnt ook een SX-F uitlaatnokkenas er in te kunnen doen voor nog beter oppakken onderin. Lijkt mij wel wat...daar zit ik eigenlijk het meeste in te rijden merk ik.

En de vering deed het gister redelijk. Wel een paar keer tot het eind gekomen zag ik.
Dat laat ik gewoon meteen goed doen over 2 weken.

En de mijne heeft geen hi-lo achter...dat is de six days uitvoering. :'(

Enne Frank...vond je 'm stil!? Ik hoor zelf eigenlijk wat anders. Komt denk ik dat ik OP het ding zit...
Hij is dus niet te aso? :-X


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #84 Gepost op: 13-05-2010, 13:26 »
Hij is stiller dan die van mij ;D Mooi ding hoor. Snellere nokkenassen zou ik niet monteren, gaat hij nog meer zuipen...

Er is nog een oorzaak waarom ie zoveel zoop...m'n rechterhand. :-X Liep constant aan het gas te jengelen, dus acc.pomp werkte constant! Dat heb ik gister afgeleerd. 8)

Maar met een kleine mod (bypass acc.pomp met een leak jet #60, zit nu een prop in) en een gasnaals van een SX-F (voor betere mengverhouding onderin) loopt ie zuiniger en beter. Iets minder explosief...mwah kan ik mee leven. En dan maar even op de Dyno om te kijken of alles goed staat.
Ik heb nu heel sterk als ik het gas vol opendraai dat ie verzuipt...en dan als een speer weg wil. Schijnt een EXC-F250 trekje te zijn, maar dus simpel op te lossen.
Je schijnt ook een SX-F uitlaatnokkenas er in te kunnen doen voor nog beter oppakken onderin. Lijkt mij wel wat...daar zit ik eigenlijk het meeste in te rijden merk ik.

En de vering deed het gister redelijk. Wel een paar keer tot het eind gekomen zag ik.
Dat laat ik gewoon meteen goed doen over 2 weken.

En de mijne heeft geen hi-lo achter...dat is de six days uitvoering. :'(

Enne Frank...vond je 'm stil!? Ik hoor zelf eigenlijk wat anders. Komt denk ik dat ik OP het ding zit...
Hij is dus niet te aso? :-X


Gr. Johan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #85 Gepost op: 23-09-2010, 23:40 »
Hoi Johan. Heb aandachtig dit topic doorgenomen en vandaag ook een '07 exc 250 F gekocht (nou ja, '06 en model '07). Volgende week ophalen en dan snel het eerste ritje... Bedankt voor alle info in dit topic! Heb jij al eens uitgezocht of '08 plastic ook de '07 versie past?
Bedankt!
Grz. Jeroen

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #86 Gepost op: 24-09-2010, 00:02 »
Hoi Johan. Heb aandachtig dit topic doorgenomen en vandaag ook een '07 exc 250 F gekocht (nou ja, '06 en model '07). Volgende week ophalen en dan snel het eerste ritje... Bedankt voor alle info in dit topic! Heb jij al eens uitgezocht of '08 plastic ook de '07 versie past?
Bedankt!

Sweet!! Naast de 690?
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #87 Gepost op: 24-09-2010, 00:16 »
haha; goed voorbeeld doet goed volgen hoor ik je denken... Gebruikt Oranje is bijna Geel :-) 690 blijft nog even omdat daar net behoorlijkin geinvesteerd heb ik en hoop datíe in Maart een weekje mee kan naar Marokko. Is mijn beste vriend en de de 250 moet dat eerst nog waar maken. Oude liefde...
Grz. Jeroen

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: KTM 250 EXC-F ervaringen.
« Reactie #88 Gepost op: 28-02-2015, 16:27 »
Hallo, misschien een hele late reactie, maar ben benieuwd wat de ervaringen met de 250 tot nu toe zijn.
Wil misschien zelf ook wel een, alleen ben benieuwd of het bevalt met otr ritten op de zware maisplakken, voor het kruip door sluip
door zal het wel makkelijk zijn maar ben bang dat het vermogen op de zware stukken te weinig is.