Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kleinschalige assistentie gezocht  (gelezen 8096 keer)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #15 Gepost op: 10-03-2010, 11:21 »
Heeft iemand ervaring met Rally Adventure Shop als aanbieder van assistentie?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 251
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #16 Gepost op: 10-03-2010, 11:52 »
Alexander is een heel pretig persoon om in den vreemde bij je te hebben.
Neem gewoon ff contact met hem (en Dieni) op.

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #17 Gepost op: 10-03-2010, 11:56 »
RallyXL biedt assistentie tijdens Dresden-Breslau, kun je ook even bellen.

Zit er ook een naam bij? Want van zijn (hopeloze) website word ik niet veel wijzer.

Post Merge: 10-03-2010, 11:57
Alexander is een heel pretig persoon om in den vreemde bij je te hebben.
Ja, maar dat ben ik ook.
Maar dat is niet voldoende. Liever een bekwame chagrijn dan een gezellige onbenul als je in de shit zit.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2335
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #18 Gepost op: 10-03-2010, 13:20 »
Zit er ook een naam bij? Want van zijn (hopeloze) website word ik niet veel wijzer.
Hij heet Arno, zit ook op ARM (RallyXL), maar zoals ik zei werkt hij samen met EAO. Ik weet niet of hij ook alleen assistentie verleent.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #19 Gepost op: 10-03-2010, 14:04 »
Heeft iemand ervaring met Rally Adventure Shop als aanbieder van assistentie?
Alexander was vorig jaar nog mee naar Dakar als monteur, de rest van zijn CV moet je 'm zelf maar vragen Jaap...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #20 Gepost op: 10-03-2010, 14:43 »
Qua aanwezige technische kennis en kunde deden zowel EAO als Alex/Alledin mij ook nooit tekort  ;)

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2335
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #21 Gepost op: 18-03-2010, 13:06 »
Heb gisteren nog even met Arno van RallyXL gesproken. Op zich doet hij dergelijke support wel, maar hij heeft geen off-road vehikel, dus kan geen support in de woestijn leveren.

Hij mag zich inmiddels wel Edelbrock-expert noemen  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #22 Gepost op: 21-03-2010, 14:06 »
Assistentie voor motoren...?     Bikershome!
 
Wij wonen en werken in Marokko en kennen het land sinds 1978. 32 jaar off-road reiservaring door de Sahara woestijn en Atlas gebergte. Ons Garmin tracklog telt meer dan 10000km onverharde routes en staat ter beschikking voor ieder die met ons op reis gaat.
Bij ons gelijk duidelijkheid over kosten... voor 300 euro per dag staat ons 4x4 assistentievoertuig voor jullie klaar, dag en nacht, ongeacht door welk terrein.
De 4x4 volgt de motoren via dezelfde route, topsnelheden op de tracks tot max 150km/h met Peter als chauffeur/monteur/route-kenner. Onderweg lekker zwemmen in oases midden in de woestijn? Bikershome Tours gidst je erheen.
 
Service voertuigen:
Toyota Landcruiser HZJ80 of Mahindra Scorpio pick-up.
Het handige van de pick-up is dat er in geval van nood 2 off-road motoren achterop kunnen worden vervoerd.
Beide voertuigen zijn voorzien van een 12 volt compressor, reserve noppenbanden (gebruiken is betalen), 20 binnenbanden, gereedschap, motorstandaard, 180L voorraadkannen voor jullie benzine, drinkwater voor de camelbags en... een Engel 12 volt coolbox met capaciteit voor 60 blikjes coke en bier. (wordt iedere dag bijgevuld...)
Natuurlijk vervoerd de 4x4 ook jullie prive bagage; 1 tas pp met max 20kg.

Grootste voordeel van een 4x4 erbij blijkt wanneer het onverhoopt misgaat; de "ambulance" staat gelijk klaar voor vervoer van de gewonde persoon naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis.
 
Start / einde van de trip?
Ouarzazate.

Maar ook Melilla-Nador of Ceuta kan de startplaats zijn.

Route en hotels ondeweg?
Als je wilt regelen wij vooraf alle hotels onderweg tijdens de reis. Wil je niet de bekende weg rijden... dan kunnen wij behulpzaam zijn bij het samenstellen van de route.
 
GPS?
Wij hebben 5 Garmin's ter beschikking voor diegenen die geen eigen GPS hebben.
Onderweg kunnen we waar nodig de route aanpassen met behulp van ons tracklog/laptop.
 
Gids nodig op eigen motor?
Peter kent de woestijn bij uitstek en rijdt voor op zijn KTM 950 SE. Zo kunnen we regelmatig afstekers maken door zandduinen of over smalle bergkammen terwijl de 4x4 in zicht blijft beneden in het dal.
Net als de 4x4's is ook onze KTM voorzien van een bandenreparatieset en 12 volt compressor. Service "on-the-spot' dus.

Ook hier gelijk duidelijkheid over de prijs: Man and Machine voor 250 euro per dag.
 
Kijk op deze site ook eens onder "Reis en landen informatie" bij Topic: "Foto's off-road motorrijden Marokko"

 
Vriendelijke groeten uit zonnig Ouarzazate,
Peter en Zineb
There's no place like home... the desert!

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #23 Gepost op: 21-03-2010, 19:42 »
Peter, en assistentie vanaf Accra naar de Tenere woestijn, en daar vandaan:

of: noordwaarts naar Algerije, Libiƫ of Tunesiƫ

of: terug naar Accra

Behoort dat tot de mogelijkheden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #24 Gepost op: 21-03-2010, 20:04 »
Behoort dat tot de mogelijkheden?
 
Wat mij betreft wel maar....
Ik en 22 geinteresseerde deelnemers aan de Bikershome Timbuktu Tour in nov 2010 zitten ons allereerst allemaal af te vragen of Mauretanie en Mali wel veilig zijn. Dus om nou de Tenere woestijn in te gaan is nog een groter risico. Daar woedt al ruim 20 jaar een conflict tussen de regering en rebellen. En mocht je er door geraken dan moet je illegaal (kan niet anders) de grens Niger Lybie over... en dat lijkt mij niet verstandig voor een gezond en vrij leven. Ook Niger Algerije zit dicht hoorde ik vorige maand van een Russiche kennis (ook een Peter) die met zijn Landcruiser onderweg was.
 
Het beste (veilige) off-road avontuur ligt momenteel in het zuiden van Marokko, kronkelend rond de lijn TanTan Assa Akka Tata Iriki Chegaga Mhamid Hassi-Fougani KemKem Taouz.
Kortom... de Desert Atlantic Tour.
www.bikershome.net
Peter
There's no place like home... the desert!

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #25 Gepost op: 21-03-2010, 21:01 »
We willen naar de Tenere woestijn in Niger. Vorige week nog zijn er kennissen van een van onze leden geweest. Het is zelfs iets makkelijker geworden, de eis dat je met een militair konvooi mee moet reizen is vervallen, een gids is voldoende.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #26 Gepost op: 21-03-2010, 21:15 »
Volgens wat ik on HUBB heb gelezen is Niger momenteel gesloten voor toeristen  ;)
R 1200 GS '08 en G 650 X Challenge '08

Website Afrikareis

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #27 Gepost op: 21-03-2010, 21:25 »
Volgens wat ik on HUBB heb gelezen is Niger momenteel gesloten voor toeristen  ;)
Kan best dat dit op HU staat, maar dit zegt een kennis van een van onze leden, 1 week geleden:
Citaat
Ik zit nu al bijna 2 weken hier in Agadez, maar het lijkt morgen te gaan lukken met die visa voor Algerije.
De consul was ook enige tijd weg en de rest van de staf durft geen handtekening te zetten...

De Tenere is weer open voor individueel toegang. Ik heb zelf een vergunning gekregen voor mijn motor samen met 1 jeep waar de gids in zat. Tot pas geleden (1 of 2 weken) mocht je alleen nog maar in de Tenere komen met een militair konvooi die eens per 2 weken naar Bilma ging. De konvooi gaat nog steeds, maar je krijgt dus wel een vergunning zonder de konvooi nu.

Als ik moet kiezen tussen de info op HU en de info van een kennis die daar nu zit, dan weet ik het wel.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #28 Gepost op: 22-03-2010, 08:53 »
De Tenere.
Naar mijn mening ben je met zijn twee niet een doelgroep voor een ontvoering.
Wel als je met 10 a 15 rijders daar bent.
Het is in deze regio te heet op dit moment
en het verhaal van onze vriend Arjan Hilbers kennen we toch allemaal dacht ik.
Groetjes Ad vd Heuvel.

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Kleinschalige assistentie gezocht
« Reactie #29 Gepost op: 22-03-2010, 10:13 »
Op zich waardeer ik alle tips over hoe gevaarlijk het is etc. Ik wil dat risico zeker niet bagatelliseren. Maar we raken langzamerhand wel wat off topic. De vraag was/is wie er wel assistentie kan aanbieden in die hoek.