Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: camelback  (gelezen 5256 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 233
camelback
« Gepost op: 08-03-2010, 21:22 »
Heeft er iemand ervaring met een camelback ?? wat zijn de makkelijkste types en waar moet je op letten bij aankoop  ivm de sterkte van de tas

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: camelback
« Reactie #1 Gepost op: 08-03-2010, 21:31 »
der is maar 1 Camelback ... Camelbak!   niet goedkoop.. maar wel voor eeuwig.

wij hebben er hier inmiddels 3 in huis:

- 1 minimaal rughangertje met alleen een dinkzak en een protemonnaie vakje
- klein model rugzakje: Prima voor fietsen e.d., past nog een regenbroek en wat voer in bijv
- groter model rugzak: Gaat op de motor mee, past genoeg in voor een dagtripje.

Daarbij zijn de zakken verwisselbaar:
2 liter of 3 liter

ondanks: Rallytrips, OTR, MTB, ... nog NOOIT een zak lek gehad, nog nooit iets stuk gehad: Alleen ooit een drinktuitje kwijt geraakt (achter de jas blijven hangen)... : die kan je dan los blijkopen.

Ze zijn soms her en der in de aanbieding... dan scheelt een boel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 233
Re: camelback
« Reactie #2 Gepost op: 08-03-2010, 21:36 »
ik zag er ook 1tje van scott  radiator    zag er wel okee uit op het plaatje, weet niet of het wat is

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: camelback
« Reactie #3 Gepost op: 08-03-2010, 21:42 »
Gerben heeft helemaal gelijk, maar wil je niet zoveel geld uitgeven, maakt het niet veel uit wat je koopt want uiteindelijk gaat er niets boven het orgineel.
Maar klim heeft ook een heel mooie maar die is minstens zo duur als het orgineel.
 
der is maar 1 Camelback ... Camelbak!   niet goedkoop.. maar wel voor eeuwig.

wij hebben er hier inmiddels 3 in huis:

- 1 minimaal rughangertje met alleen een dinkzak en een protemonnaie vakje
- klein model rugzakje: Prima voor fietsen e.d., past nog een regenbroek en wat voer in bijv
- groter model rugzak: Gaat op de motor mee, past genoeg in voor een dagtripje.

Daarbij zijn de zakken verwisselbaar:
2 liter of 3 liter

ondanks: Rallytrips, OTR, MTB, ... nog NOOIT een zak lek gehad, nog nooit iets stuk gehad: Alleen ooit een drinktuitje kwijt geraakt (achter de jas blijven hangen)... : die kan je dan los blijkopen.

Ze zijn soms her en der in de aanbieding... dan scheelt een boel.
Grz,
Peter

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: camelback
« Reactie #4 Gepost op: 08-03-2010, 21:43 »
Camelbak 3 liter incl rugzakje, kon je een poosje terug bij Decathlon krijgen voor 35 euro!

Voor alle drinkzakken geldt: als ze schimmelen (en dat doen ze allemaal): schoonmaken met een vaatwassertablet of kunstgebit-tablet..

 ;)
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: camelback
« Reactie #5 Gepost op: 08-03-2010, 21:49 »
Camelbak schimmelt wel minder snel dan goedkope types (ik had ooit om te proberen een  goedkooopje van de Xenos).

De zak schimmelt alleen als je het drinken er in laat zitten/ de zak niet droogt: Omspoelen en uithangen (met het droogrekje oid) en dan heb je er geen last van.
De slang krijg je niet droog: Camelbak levert daar een handig borsteltje voor dat werkt perfect.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: camelback
« Reactie #6 Gepost op: 08-03-2010, 21:55 »
Wat ook scheelt (doe ik nu 5 jaar in El Cheapo Imitato en nog geen schimmeltje gezien) is niet vullen met kraanwater maar met Spa Blauw... (Inmiddels wel echt Camelbak mondstukje gemonteerd)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: camelback
« Reactie #7 Gepost op: 08-03-2010, 22:03 »
euhm ja...

Ik heb er dus altijd drinkvoer, limonade en andere zooi in zitten he...  en dat wil idd best schimmelen :-) als je het laat staan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 233
Re: camelback
« Reactie #8 Gepost op: 08-03-2010, 22:05 »
nou ik ben weer een hoop wijzer geworden

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: camelback
« Reactie #9 Gepost op: 08-03-2010, 22:09 »
Ik heb de defensie uitvoering. Te herkennen aan de donkere kleur en koppel stukjes waarmee je de slang op de zak en het tuitje aansluit.
In de uitvoeringen van 3 en 3,1 liter. verschil is dat de 3 smal is en de 3,1 kort en breed met een tussenschot. Tussenschot kan je er uit knippen waardoor er nog meer in kan en beter schoon te maken. Ook het loskoppelen van de slang is handig voor het droog maken. Gewoon dmv centifugaal krachten, rond zwaaien dus. Koop er de schoonmaak borstel voor de slang bij, erg handig.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: camelback
« Reactie #10 Gepost op: 08-03-2010, 23:25 »
ik heb de 'gewone'blauwe camelbak zakken, en daarvan kan de slang ook gewoon helemaal los van de zak en van het drinktuitje hoor: Hoewel dar strak over een slangtuitje zit, dus gaat dat niet heel makkelijk (en raak je hem dus ook noooooit kwijt  ;))

succes met aankoop.

ps.: Voor al je overweegt of een "camelbak"op zich handig is  of niet... kun je natuurlijk best een 10 euro van de Xenos kopen: Dan weet je meteen wat handig is en wat niet... en koop je waarschijnlijk alsnog een echte later.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: camelback
« Reactie #11 Gepost op: 09-03-2010, 07:48 »
Ik heb 1.5 jaar met een Lidl zak gedaan, waterzak is nog steeds goed maar de tas is een paar keer blijven haken aan een laaghangende boom >:(. Nu heb ik er een van Source maar de waterzak heb ik laten ploffen door een ruglanding met snowboarden :o.

Je kan ook losse waterzakken kopen en die in een normale rugzak bevestigen.

Ik zou in ieder geval niet meer zonder kunnen/willen. En idd na gebruik drogen, ik kan ook het tuitje eruit trekken zodat daar ook geen vocht in blijf staan.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: camelback
« Reactie #12 Gepost op: 09-03-2010, 07:53 »
heup- en borstband eraan is ook wel fijn voor op de brommert
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: camelback
« Reactie #13 Gepost op: 09-03-2010, 08:23 »
Klopt, dan blijft ie tenminste op z'n plekkie. Maar ook dat zit (soms) op een goedkoper alternatief...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: camelback
« Reactie #14 Gepost op: 09-03-2010, 08:52 »
Ik heb 1.5 jaar met een Lidl zak gedaan, waterzak is nog steeds goed maar de tas is een paar keer blijven haken aan een laaghangende boom >:(. Nu heb ik er een van Source maar de waterzak heb ik laten ploffen door een ruglanding met snowboarden :o.

Je kan ook losse waterzakken kopen en die in een normale rugzak bevestigen.

Ik zou in ieder geval niet meer zonder kunnen/willen. En idd na gebruik drogen, ik kan ook het tuitje eruit trekken zodat daar ook geen vocht in blijf staan.

ik droog hem nooit
gewoon altijd vol laten dan schimmelt hij ook niet
natuurlijk wel regelmatig gebruiken en water verversen