Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: waterdichte (gore tex) enduro laarzen  (gelezen 19018 keer)

Offline member

Re: waterdichte (gore tex) enduro laarzen
« Reactie #15 Gepost op: 16-03-2010, 12:17 »
ik wilde eerst ook waterdichte crosslaarzen, maar kwam erachter dat waterdichte laarzen ook geen water eruit laten lopen  ;D
tijdens de brabo liepen mijn crossfire's vol en bleven ook vol totdat ik ze uittrok en leeg liet lopen :P (en dan zijn de crossfire's officieel nog niet eens waterdicht)

voor mijn wegritjes gebruik ik mijn oxtar infinity's en dan hou ik wel lekkere droge voeten :P

Offline member

« Reactie #16 Gepost op: 16-03-2010, 12:19 »
Zit er in die Infinity ook een Airtech membraam? Is van dezelfde fabrikant, TCX = Oxtar, dus zou kunnen...

Offline member

« Reactie #17 Gepost op: 16-03-2010, 12:22 »
nee gore-tex

ps. feli met je 4000e post :P

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #18 Gepost op: 16-03-2010, 19:34 »
Zit er in die Infinity ook een Airtech membraam? Is van dezelfde fabrikant, TCX = Oxtar, dus zou kunnen...
ja de nieuwe membramen zijn wel beter denk ik als vroeger maar om de 1 of de andere reden blijf ik verslaafd aan gore tex.
gek trouwens dat jou laarzen een ander membraam heeft  oxtar werkt al lang met gore tex.

hebben ze ook een hoge sluiting voor het water waar je ze open doet. als je in een beektje staat van 15 cm dat het dan nog droog blijft?

ze zijn denk ik zeker het bekijken en overwegen waard

Offline member

« Reactie #19 Gepost op: 16-03-2010, 19:42 »
M'n Infinty's zijn in totaal 37cm hoog en de flap komt tot 28cm dus tot 27 cm waterdicht.. en dus gore-tex membraam dat het beste membraam blijft  ;)

En dus alleen echt droge voeten met een waterdichte broek er over heen met losse neopreen kraagen over broek rand en laars.. zo kan er geen water onder de broek door de laars in.

goede beschering aan hiel en neus en scheen en de knobbels op je enkels.. voor de rest soepel leer..
Lopen lekker en zool is slijtvast.. maar de zijkant en bovenkant van de voet zijn dus slecht beschermd voor stevig offroad/cross werk
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

« Reactie #20 Gepost op: 19-05-2010, 10:35 »
Speciaal voor de herfst en plassen die dieper zijn dan 27 cm:

http://www.louis.de/_2098e57991a5d6d01ef0a3ffdd5a6c721f/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&artnr_gr=209212&anzeige=0

In bergklimtermen zouden we ze 'Gamaschen' noemen. Ze beschermen de bovenrand tegen het inlopen van water. Speciaal voor die mensen die een crossbroek in de laars dragen.

Offline member

« Reactie #21 Gepost op: 19-05-2010, 14:10 »
Ik heb deze:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=460778

http://www.alpinestars.com/store/productdetails.aspx?productid=203709&cs=1

Bevalt errug goed voor op de weg, is waterdicht, lekker warm en is stevig genoeg voor eens offroad
Honda NC700X
KTM 640 Adv '01

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #22 Gepost op: 30-05-2010, 10:12 »
Ik heb deze:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=460778

http://www.alpinestars.com/store/productdetails.aspx?productid=203709&cs=1

Bevalt errug goed voor op de weg, is waterdicht, lekker warm en is stevig genoeg voor eens offroad

Laars ziet er mooi uit Jochen. Zoiets had ik zelf ook, totdat ik vorig jaar bij een schuiver mijn been op meerdere plekken brak. Biedt dus niet veel bescherming. Nu heb ik de laarzen van Kenda. Zijn waterdicht en is op veel plekken verstevigd met kunststof.
In het zand gaat iedereen voor je aan de kant.

Offline member

• Queen off-the-road
« Reactie #23 Gepost op: 19-09-2010, 19:09 »
Toch bizar, dat een vuilniszakken fabrikant het voor elkaar krijgt om een hele rol zakken voor de consument te produceren wat je amper een euro kost. Voor een waterdichte stevige laars betaal je minstens 200 euro, en dan moet je nog hopen dat hij waterdicht is en blijft.
Die twee zouden samen moeten werken.

Ik wil niets ademends  >:(  met allerlei membraampjes die in theorie héél waterdicht zijn, maar in praktijk zo lek als een mandje.

Liever gelast dan geleaset

Offline member

• KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
« Reactie #24 Gepost op: 19-09-2010, 19:28 »
ik vind de crosslaars (tech 7) toch ook al zeer "waterdicht". Zeker in combinatie met madhead kerpotech laarsafdichting. Ik heb ze nu 3 jaar met als bijkomend voordeel dat mijn crossbroek bij de knieen heel blijft! Voor het stevige offroadwerk ga ik niet zonder. Elk andere allroadlaars vindt ik in principe niet geschikt. Te veel draag/loop confort, te weinig bescherming
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

« Reactie #25 Gepost op: 19-09-2010, 19:54 »
Toch bizar, dat een vuilniszakken fabrikant het voor elkaar krijgt om een hele rol zakken voor de consument te produceren wat je amper een euro kost. Voor een waterdichte stevige laars betaal je minstens 200 euro, en dan moet je nog hopen dat hij waterdicht is en blijft.
Die twee zouden samen moeten werken.

Ik wil niets ademends  >:(  met allerlei membraampjes die in theorie héél waterdicht zijn, maar in praktijk zo lek als een mandje.

Het probleem van lekkende waterdichte laarzen zit niet in het membraam zelf, maar in de verwerking ervan door de fabrikant van die laarzen of andere kleding. Als die zijn product slecht in elkaar zet kan de voering beschadigd worden of lekt water gewoon om de voering heen.
Goedkoop is meestal duurkoop.

Offline member

« Reactie #26 Gepost op: 05-11-2010, 20:51 »
Heb deze nu aangeschaft  (uiteraad bij de allroadshop)

Ze lopen echt heerlijk, nu morgen maar eens gaan testen op waterdichtheid.
Volgens buienradar valt er genoeg water, dat wordt dus een goede vuurdoop.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250, yamaha tt350.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.

Offline member

« Reactie #27 Gepost op: 06-11-2010, 01:33 »
Laat ons aub weten of ze echt water dicht zijn. 
(loop een stukje door diep water)

Heb deze nu aangeschaft  (uiteraad bij de allroadshop)

Ze lopen echt heerlijk, nu morgen maar eens gaan testen op waterdichtheid.
Volgens buienradar valt er genoeg water, dat wordt dus een goede vuurdoop.

Grz,
Peter

Offline member

« Reactie #28 Gepost op: 06-11-2010, 07:39 »
Ik heb die Sidi's al anderhalf jaar en ze zijn perfect waterdicht en goed stevig, zelfs bij langdurig offroad rijden in hondenweer blijven ze goed droog. Ik heb een keer 5 min mee in de beek gestaan om iemand vlot te trekken, ze worden dan wel iets vochtig maar dat is ook niet zo gek. Ze sluiten ook over de broek goed af. Mijn volgende laarzen worden weer Sidi Rain laarzen.

Rob

Offline member

• Kleiambassadeur
« Reactie #29 Gepost op: 06-11-2010, 09:00 »
Goede keus,

Voor iedere rit beetje vet erop spuiten, maakt niet uit wat. Blijven ze lekker droog.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.