Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Banden voor op de WR250R  (gelezen 2779 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
Banden voor op de WR250R
« Gepost op: 12-03-2010, 21:11 »
Op dit moment zitten er Kenda k760 banden om mijn wrr en opzich rijdt dit niet heel slecht. Eigenlijk helemaal niet slecht.
Maar ik ben opzoek naar banden die een wat meer straat karakter hebben.
Banden die het ook goed doen in de regen(dit heb ik bij de kenda;s nog niet geprobeerd maar het schijnt niet heel goed te zijn).
Dus ik vroeg me af wel kan ik het beste kopen en waar.
Verder aangezien jullie weten dat ik nog een noob ben hoe gaat het banden wisselen in zijn werk en is dit iets wat je in een uurtje kunt doen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Banden voor op de WR250R
« Reactie #1 Gepost op: 12-03-2010, 21:17 »
Als Noob moet je er alleen aan beginnen als je er iemand bij hebt die het wel kan. Zeker als je zuinig op je spullen bent.

Qua band heb ik prima wegervaring met Mitas E-08
Leuker plakkers als het droog is, bij nat weer beetje oppassen , Off road -not done
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
Re: Banden voor op de WR250R
« Reactie #2 Gepost op: 12-03-2010, 21:23 »
Als Noob moet je er alleen aan beginnen als je er iemand bij hebt die het wel kan. Zeker als je zuinig op je spullen bent.

Ok mooie tip want ik wil het zeker wel zelf leren. Ik kan hem natuurlijk ook naar een banden boer brengen en die het laten doen maar dan leer ik het nooit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Banden voor op de WR250R
« Reactie #3 Gepost op: 12-03-2010, 22:02 »
Kenda's K760 doen het prima op een natte weg voor een noppenband..
Heb ze deze winter als winterbanden gebruikt met alle sneeuw en nattigheid en deden het ook prima  8)
 
 
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
Re: Banden voor op de WR250R
« Reactie #4 Gepost op: 12-03-2010, 22:13 »
Kenda's K760 doen het prima op een natte weg voor een noppenband..
Heb ze deze winter als winterbanden gebruikt met alle sneeuw en nattigheid en deden het ook prima  8)
 
 
Ok, dat is enig sinds gerust stellend (Het is toch altijd lastig hoor, bij bijna alle dingen over de motor van banden tot schoonmaken vind je allerlei mening. De 1 vindt een band top en de ander uber ruk).

En op de snelweg 120km/h houden ze dat ook een beetje?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Banden voor op de WR250R
« Reactie #5 Gepost op: 12-03-2010, 22:49 »
Ja, maar is wel de max waarop ze gekeurd zijn, ik hou het meestal op 100 op de GPS om ze een beetje te sparen ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Banden voor op de WR250R
« Reactie #6 Gepost op: 13-03-2010, 07:52 »
De k760 die ik als achterband heb houdt zich prima met 120km/u op de gps.
Ik heb een 110/100 dus mijn teller wijkt wel iets af :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Banden voor op de WR250R
« Reactie #7 Gepost op: 13-03-2010, 07:53 »
Heidenau K60, prima bij alle omstandigheden en je kan er ook nog een zandpaadje mee nemen... Bevielen mij heel goed!
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4379
Re: Banden voor op de WR250R
« Reactie #8 Gepost op: 13-03-2010, 10:22 »
Mmm, die dingen heb ik geprobeert op m'n woon/werk fiets, maar in de regen zijn ze erg eng. Op droog kan je de buitenste nop om laten klappen wat wel een geinig gevoel geeft.

E-08 is een echte straatband met stoer profiel.

Banden wisselen, zoek eens op youtube en ga het dan gewoon proberen. Als het erg moeilijk gaat doe je wat fout. Kost in het begin wel bloed, zweet en huid op je knokkels  ;D
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
Re: Banden voor op de WR250R
« Reactie #9 Gepost op: 18-03-2010, 07:45 »
Die Mitas E-08 zien er wel erg leuk uit voor een goede straatband.
 
Waar kan ik deze band het beste bestellen? En stel dat je een beetje geoefend bent in het wisselen van banden (dus je hebt het al een paar keer gedaan), hoe lang doe je er dan over om banden te wisselen?
 
Ik vraag dit omdat ik het nu wel erg leuk vind om door de weeks gewoon wat over de weg te rijden met de wr250r maar dat ik in het weekend misschien graag wat offroad wil gaan rijden dus dan moet ik de banden even gaan wisselen.
 
Ik heb ook nog een setje spaken + velgen (zonder naaf), maar ik weet niet hoeveel me dat gaat kosten om dat te laten spaken etc.. en om er een extra remschijf op te zetten(wel zo handig). Dat zou helemaal mooi zijn want dan heb ik gewoon 2 setjes wielen staan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Banden voor op de WR250R
« Reactie #10 Gepost op: 18-03-2010, 08:11 »
ik denk niet dat je voor je lol ieder weekend banden gaat wisselen (2x: erop en er weer af natuurlijk)  ;D  daarnaast lijkt het me ook niet zo bevorderlijk voor je banden >> je hebt toch kans de band te beschadigen bij het er op en afleggen
 
geen idee wat een nieuwe naaf zou kosten, maar dat zou wel een makkelijkere oplossing zijn. wielen wisselen is zo gebeurd natuurlijk
 
ik heb het trouwens zelf voor het eerst gedaan met hulp van dit verhaal: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=50717
 
moraal van dit verhaal: gebruik je kracht dan doe je het fout :P

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
Re: Banden voor op de WR250R
« Reactie #11 Gepost op: 18-03-2010, 08:49 »
ik denk niet dat je voor je lol ieder weekend banden gaat wisselen (2x: erop en er weer af natuurlijk)  ;D  daarnaast lijkt het me ook niet zo bevorderlijk voor je banden >> je hebt toch kans de band te beschadigen bij het er op en afleggen
 
geen idee wat een nieuwe naaf zou kosten, maar dat zou wel een makkelijkere oplossing zijn. wielen wisselen is zo gebeurd natuurlijk
 
ik heb het trouwens zelf voor het eerst gedaan met hulp van dit verhaal: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=50717
 
moraal van dit verhaal: gebruik je kracht dan doe je het fout :P
Nee je hebt gelijk ik weet alleen niet of het per definitie elke week gaat worden ;). Waar het nu op neer komt is dat ik mezelf toch vaker op de motor op de weg zie rijden dan offroad(Ik vind het gewoon heel gaaf om op dat ding te zitten en een eentje weg te rijden). En zeker als ik de snelweg niet op ga is er perfect mee te touren. Maar goed ik wil zeker nog wel een aantal keer offroad gaan.
 
Maar zoals gezegd een kleine investering in een extra setje wielen is misschien ook niet zo gek.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4269
Re: Banden voor op de WR250R
« Reactie #12 Gepost op: 18-03-2010, 15:48 »
setjes wielen leveren 2e hands nog goed geld op ook. Dus als je de naafjes koop vang je als je het ooit weer verkoop meer terug voor het nieuwe setje wielen dan alleen de naven nu zal kosten.
Houd je de exell voor offroad, want die krijg je niet stuk.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
Re: Banden voor op de WR250R
« Reactie #13 Gepost op: 18-03-2010, 16:35 »
setjes wielen leveren 2e hands nog goed geld op ook. Dus als je de naafjes koop vang je als je het ooit weer verkoop meer terug voor het nieuwe setje wielen dan alleen de naven nu zal kosten.
Houd je de exell voor offroad, want die krijg je niet stuk.
Klopt dat was mijn plan ;). De orginele velgen laten spaken naafjes erin en een remschijfje erop. En dan inderdaad het plan om als ik hem weer eens verkoop dat erbij te verkopen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
Re: Banden voor op de WR250R
« Reactie #14 Gepost op: 24-03-2010, 07:09 »
Ik heb nu de keuze tussen het laten spaken van mijn 21'' en 18'' velgen met de haan naven voor 740E.
 
Of een complete set wielen 17'' met excel velgen, voor 1150E. Wat raden jullie aan de oude velgen laten spaken of een compleet setje SM wielen.
 
Voordeel van de 21'' is vooral de prijs en het feit dat ik gebruik maak van mijn velgen.
 
Voordeel van de 17'' is denk ik de stuur eigenschappen en het feit dat er een nog meer straatband onder kan(als ik dan toch voor straatbanden ga).
 
Wat denken jullie?