Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Reparatie roadbook TT  (gelezen 2032 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Reparatie roadbook TT
« Gepost op: 21-03-2010, 21:27 »
Mijn roadbook is tijdens rallyweekend vastgelopen en doet het alleen nog (heel langzaam) als er geen papier meer in zit. Neem aan dat de tandwieltjes gaar zijn/zwaar lopen. Mag geen olie op (toch?) en heb het met lucht en contactspray geprobeerd, maar helpt niet.
Zijn die tandwieltjes eenvoudig te vervangen of zitten ze , zoals ik hier ergens gelezen heb, geperst op t asje? Zit de dealer nog in Apeldoorn of is Bert zelf nog TT dealer?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Reparatie roadbook TT
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2010, 22:12 »
rob,

Van een aantal mensen hier op het forum heb ik een paar reserve tandwieltjes gehad. stuur een PB als je weet welke stuk is/zijn,
Helaas zitten ze wel nog in mijn rallykrat, die pas eind komende week op zijn vroegst terug is.

grts

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Reparatie roadbook TT
« Reactie #2 Gepost op: 22-03-2010, 17:57 »
Bedankt voor het aanbod. Fijn dat je ondanks je duim nog kunt typen! Beterschap daarmee ( gebroken is beter dan afgescheurd). Had eigenlijk gedacht dat je als je een tandwile vervangt, je beter alle tandwielen zou kunnen vervangen en dat er revisiesetjes bestaan. Maar ik zal eens kijken of ik de boosdoener kan vinden. Ik heb nog 9 weken tot OER....
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Reparatie roadbook TT
« Reactie #3 Gepost op: 22-03-2010, 23:51 »
jcruit heeft het zelfde probleem opgelopen tijdens het rallyweekend, waarschijnlijk toen een knop van zijn 5 knops bediening door dat prachtige plof-zand van Bryan bleef hangen. Wellicht 1 van de 2 motoren doorgebrand? Die van hem draait ook langzaam, maar enkel geprobeerd met papier erin. Ik ben benieuwd, heb zelf namelijk ook zo'n bakkie. Mijn rechtse tandwielen set loopt wat zwaarder(met motor losgekoppeld), is dit weer soepel te krijgen en wat mag wel en wat niet?

Offline member

  • GravelTravel
  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: Reparatie roadbook TT
« Reactie #4 Gepost op: 23-03-2010, 08:44 »
Hoi,
 
Yep, via Touratech NL kan je de TT insturen en dan wordt hij netjes gereviseerd.
 
Groetjes Eric

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Reparatie roadbook TT
« Reactie #5 Gepost op: 23-03-2010, 09:03 »
Die van Robin had ook al problemen met langzaam draaien. Nou heb ik wat weerstanden zitten meten, en aangezien de print symmetrisch is opgesteld kan je wel goed vergelijken. Er zit iets van een FTZ651 op geloof ik (uit mijn hoofd) en de ene had maar de helft van de weerstand in vergelijk met de andere. Geen idee of dat het probleem is, of dat hij ook aan nieuwe tandwielen toe is ( er zaten geloof ik al alu tandwielen in)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Reparatie roadbook TT
« Reactie #6 Gepost op: 23-03-2010, 09:25 »
die ftz is een transistor.  Weerstanden in de print kan je eigenlijk zo niet meten. .

Langzaam draaien heeft iig niks met de tandwieltjes te doen, maar idd met de stuurprint.

je kunt altijd een mtorotje losssolderen (beide draadjes) en even op de 12V aansluiten: dan moet ie voluit draaien.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Reparatie roadbook TT
« Reactie #7 Gepost op: 23-03-2010, 10:11 »
Zoals ewijkniet al schreef heb ik hetzelfde probleem. De terugdraaiknop bleef door het fijne Lichtenvoorse zand plakken. Tergelijkertijd de vooruitdraai knop ingedrukt en sindsdien (na schoonmaken terugdraaiknop) loopt ie erg langzaam. Zal van de week de motoren een los proberen (12v?). Ik neem aan dat beide motoren zowel links als rechtsdraaien... Wat rekent TT voor een revisie?

Jeroen
Find me on Phonebook

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Reparatie roadbook TT
« Reactie #8 Gepost op: 23-03-2010, 10:40 »
Rally Adventure Shop levert nieuwe printplaten voor € 17,-- heb ik me door Alexander laten vertellen

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Reparatie roadbook TT
« Reactie #9 Gepost op: 23-03-2010, 11:11 »
via ADV, kwam deze motor naar voren als touratech motor
http://www.rotalink.com/pdfdocs/D2431-15370.pdf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Reparatie roadbook TT
« Reactie #10 Gepost op: 25-03-2010, 23:59 »
Rally Adventure Shop levert nieuwe printplaten voor € 17,-- heb ik me door Alexander laten vertellen
via ADV, kwam deze motor naar voren als touratech motor
http://www.rotalink.com/pdfdocs/D2431-15370.pdf

€ 37,95 voor printplaat bij Rally Adventure Shop
€ 17,85 voor motortje bij Rally Adventure Shop
€ 32,00 voor setje stalen tandwielen bij Rally Adventure Shop

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Reparatie roadbook TT
« Reactie #11 Gepost op: 26-03-2010, 13:22 »
Heb de mijne gedemonteerd. Tandwieltjes lijken goed, dus mogelijk een vd beide motoren? Heb geen tijd om te experimenteren ivm snel naderende OER, dus maar opgestuurd naar TT te Apeldoorn. Zal tzt ervaring daarmee hier vermelden.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 31
Re: Reparatie roadbook TT
« Reactie #12 Gepost op: 28-03-2010, 16:32 »
Vanmorgen de printplaat vervangen van m'n roadbookhouder.Het probleem is verholpen!(mijn roadbookhouder draaiden heel langzaam en was makkelijk tegen te houden tijdens het voor of achteruitdraaien).Adventureshop had mij de printplaat toegestuurd.Dus Ferd,was ons vermoeden toch juist, dat de printplaat stuk was.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Reparatie roadbook TT
« Reactie #13 Gepost op: 05-04-2010, 08:04 »
Bij mij idem, nieuwe print van Alexander er voilà, bij doet het weer goed.

Jeroen
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Reparatie roadbook TT
« Reactie #14 Gepost op: 14-05-2010, 21:13 »
Merkte vandaag dat me roadbook 1 asje niet wilde draaien na een goede inspectie bleek er een boutje (3x20mm) van een tandwieltje weg te zijn. Nieuw schroefje erin en alles werkt weer, Gelukkig is het niet altijd ingewikkeld of heel duur.
Grz,
Peter