Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Politiek  (gelezen 6353 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Politiek
« Reactie #60 Gepost op: 27-03-2010, 17:24 »
En waar denk je dat www.zandpaden.nl op uitkomt??  :P

 ;D ;D
Vandaag begint het!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: Politiek
« Reactie #61 Gepost op: 27-03-2010, 18:04 »

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Politiek
« Reactie #62 Gepost op: 12-04-2010, 21:42 »
Nou tot twee keer toe het Dagblad van het Noorden geschreven. Ik zie dat ze mijn emails wel ontvangen maar geen reactie. Niet eens een afwijzing. Wat een stel sukkels! Maar ze waren er wel als de kippen bij om een dagje met de Drentse politie op stap te gaan off-road rijders vangen...  >:(

Zie dit maar eens voor wie het nog niet gezien heeft: (filmpje rechts in beeld. kotsbakje in de buurt houden)

http://www.dvhn.nl/nieuws/dvhn-video/article4508645.ece/Grote_klopjacht_op_motorcrossers
 
Vandaag begint het!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Politiek
« Reactie #63 Gepost op: 12-04-2010, 23:34 »
mooi man
 
die reacties alleen al, je nekharen springen spontaan overeind
enne die geduputeerde, alpine skieen doen we niet in drenthe........
nee omdat we geen bergen hebben eikel,
en die twee pliesies in de auto, "we hebben een kick gehad"
zij hij met een kop alsof hij net oraal bevredigd was
eindelijk gebeurd er iets in hun dood saaie leven
 
hoop tegestand van mensen, het blijft gewoon moeilijk om in nederland off road te rijden
wat wij in ieder geval kunnen doen is als we aan het rijden zijn om er voor te zorgen dat we zo min mogelijk last veroorzaken, stoppen als er ruiters aankomen, even het gas dicht bij wandelaars, klagers houd je toch
er zijn een aantal terreinen waar je wij rijden, miet geheel legaal maar tot nu toe worden we er gedoogd
helaas zie je op zulke tereinen ook steeds meer ilegaal gedumpt afval.
deze keer was er zelfs een totaal uit elkaar gerukte reliant gedumpt.
over asoos gesproken....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Politiek
« Reactie #64 Gepost op: 13-04-2010, 06:55 »
Ze hebben de reactie van Codegroen overigens wél geplaatst hoor!

We spreken wel eens handhavers die verplicht moeten trainen. Zelfs díe vinden het nu leuk en snappen wat wij voelen. Daarvoor voelden zij het niet en konden zich niet voorstellen wat wij nou leuk vonden, 'al rondjes crossend in het bos'.

Ik moet bekennen dat ik dit laatste ook leuk begin te vinden, maar dan wel op afgezonderde plekjes waar je werkelijk niemand stoort. De politie komt dan wel eens kijken, maar meer om je aan te moedigen dan te ontmoedigen ;D

Nou tot twee keer toe het Dagblad van het Noorden geschreven. Ik zie dat ze mijn emails wel ontvangen maar geen reactie. Niet eens een afwijzing. Wat een stel sukkels! Maar ze waren er wel als de kippen bij om een dagje met de Drentse politie op stap te gaan off-road rijders vangen...  >:(

Zie dit maar eens voor wie het nog niet gezien heeft: (filmpje rechts in beeld. kotsbakje in de buurt houden)

http://www.dvhn.nl/nieuws/dvhn-video/article4508645.ece/Grote_klopjacht_op_motorcrossers
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Politiek
« Reactie #65 Gepost op: 13-04-2010, 09:34 »
Afgelopen zondag kwam ik 2 politie crossers bij radio Kootwijk tegen.
(reden overigens erg netjes)
Er wordt dus gecontroleerd.
Ik zie in het bos altijd wel sporen maar  crossers, eigenlijk zelden.
Volgens mij rijden deze vaak erg vroeg in ochtend bij ons in de regio (Eerbeek Hoenderloo)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: Politiek
« Reactie #66 Gepost op: 24-04-2010, 13:17 »
Wild crossen hoeft niet zo'n probleem te zijn als je maar een beetje uit de buurt van andere natuurliefhebbers blijft.

Nu de zon weer begint te schijnen is het bijna onmogelijk om nog ongestoord door de bossen te "crossen".  :-\

Heb nu een alternatief gevonden waar ik erg veel lol mee heb: Het snelweg crossen.  :D






Moet voor de gein maar eens een snelweg proberen te volgen aan de "verkeerde" kant van de vangrail.
Talud op en af, geluidswalletjes beklimmen, diepe sloten oversteken, etc


Of verstoor ik nu de rust van de automobilist??  ::)
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Politiek
« Reactie #67 Gepost op: 25-04-2010, 14:40 »
Ik ben bang dat er altijd wel iemand te vinden is die er wat van vindt.

Voordeel is wel dat er niemand meer is die je kan horen.

Ik rij zelf wel eens langs een golfterrein waar mensen staan te slaan. Het ligt vlak aan de A28 en er is echt niemand die omkijkt / iets merkt.

Er zijn in NL heel veel van dit soort verloren passages te vinden die heel goed in een route ingelast kunnen worden, zonder dat een toezichthouder / handhaver handhavend hoeft op te treden.

De jongens met de grasmaaiers die daar onderhoud moeten plegen maken veel meer (blijvende) schade.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Politiek
« Reactie #68 Gepost op: 20-06-2010, 11:38 »
Zo, vanochtend om half 9 vertrokken voor een offroad ritje in de regen. Lekker weinig andere recreanten in de buurt.  Paar stukken bos gevonden waar nog geen borden "verboden voor gemotoriseerd verkeer" staan, en wat leuke single tracks en mulzand gebieden gevonden.







Goed voor ongeveer 1-1,5 uurtjes fun.

Maar het grootste gedeelte van de bossen hier in de omgeving wordt helemaal ingedeeld door staatsbosbeheer. Werkelijk bij ieder pad staat een bordje tegenwoordig. En aan het begin van de bossen "stiltegebied" + "verboden voor gemotoriseerd" + "geldt voor alle zijwegen". Dus dan mag je alleen over de hoofdweg rijden, wat bestaat uit een of ander zand/cementmengsel..

Tegen half 11 kwam ik de eerste wandelaars alweer tegen, met poncho aan in de regen..  :o

Ik rijd heel rustig langs wandelaars en groet meestal ook. Soms draai ik zelfs om als ik in de verte een wandelaar zie met hond, en kies ik een andere route. Zolang je met rotweer gaat rijden, en je rijd niet (naast de hoofdwegen) in commercieel ingerichte stukken bos/stiltegebied, zal er weinig gebeuren denk ik.

Ik woon vlakbij de Duitse grens. Veeel bos net over de grens... hoe zit het daar eigenlijk met het offroad rijden en de tolerantie ervan?
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Politiek
« Reactie #69 Gepost op: 20-06-2010, 11:52 »
West-Duitsland kent een totaalverbod voor iedere gemotoriseerde categorie in het buitengebied. Voor Oost-Duitsland ligt dit al weer heel anders...

Er is ook nog een soort 'vrijstaatgebied' achter Hamburg.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2346
Re: Politiek
« Reactie #70 Gepost op: 20-06-2010, 12:12 »
Wat heeft dit met politiek van doen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Politiek
« Reactie #71 Gepost op: 20-06-2010, 12:15 »
Overduidelijk: Duitse politiek bepaalt Duits off-road beleid, toch?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Politiek
« Reactie #72 Gepost op: 20-06-2010, 12:54 »
Wat heeft dit met politiek van doen?

Overduidelijk: Duitse politiek bepaalt Duits off-road beleid, toch?
:D
Sloeg een beetje op de berichten erboven, het beleid in Nederland en inderdaad op het beleid in Duitsland, tezamen verpakt in een verhaaltje.  :)

Ik denk verder dat er in de politiek totaal niet gekeken gaat worden naar het relatief kleine groepje allroad/offroad rijders. Er is geen geld aan te verdienen, in tegenstelling tot de duizenden wandelaars en stille recreanten.
Ride the world!