Zo, vanochtend om half 9 vertrokken voor een offroad ritje in de regen. Lekker weinig andere recreanten in de buurt. Paar stukken bos gevonden waar nog geen borden "verboden voor gemotoriseerd verkeer" staan, en wat leuke single tracks en mulzand gebieden gevonden.
Goed voor ongeveer 1-1,5 uurtjes fun.
Maar het grootste gedeelte van de bossen hier in de omgeving wordt helemaal ingedeeld door staatsbosbeheer. Werkelijk bij ieder pad staat een bordje tegenwoordig. En aan het begin van de bossen "stiltegebied" + "verboden voor gemotoriseerd" + "geldt voor alle zijwegen". Dus dan mag je alleen over de hoofdweg rijden, wat bestaat uit een of ander zand/cementmengsel..
Tegen half 11 kwam ik de eerste wandelaars alweer tegen, met poncho aan in de regen..
Ik rijd heel rustig langs wandelaars en groet meestal ook. Soms draai ik zelfs om als ik in de verte een wandelaar zie met hond, en kies ik een andere route. Zolang je met rotweer gaat rijden, en je rijd niet (naast de hoofdwegen) in commercieel ingerichte stukken bos/stiltegebied, zal er weinig gebeuren denk ik.
Ik woon vlakbij de Duitse grens. Veeel bos net over de grens... hoe zit het daar eigenlijk met het offroad rijden en de tolerantie ervan?