Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Geld gezocht voor Maniacale allroadreis/rally  (gelezen 18952 keer)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Geld gezocht voor Maniacale allroadreis/rally
« Gepost op: 07-04-2010, 16:55 »
Op een motor die 200 euro heeft gekost naar Zuid-Frankrijk rijden, met de boot naar Noord-Marokko en met de motor naar het zuiden van Marokko rijden. Daar meedoen met de Raid de l'amitie en het zelfde traject weer terug.

Ja, dat is dom en vermoeiend en niet zo slim en dwaas en al dat soort dingen. Maar ik had berekend dat ik op deze manier financieel net mee kan doen met de rally. En daar gaat 't om!

Maar tijdens mijn laatste oefenrit in Nederland vertelde mensen dat mijn motor toch wel erg naar olie stonk. Het olieverbruik was ook verschrikkelijk gestegen. Ook mijn nokkenasketting hoorde ik klapperen. Nadat ik mijn motorblok open heb getrokken en nadat er een ovale cilinder was geconstateerd ben ik als een gek beziggegaan om het hele blok te demonteren en te reviseren.

De cilinder is al uitgeboord en gehoond en hopelijk komen morgen de onderdelen binnen. Dat komt mooi uit want morgen heb ik ook mijn laatste tentamen achter de rug.

Het probleem is echter dat deze onverwachte blokrevisie mij dusdanig veel geld kost dat ik geen geld meer heb voor benzine.

Ik ben daarom op korte termijn een sponsoractietje begonnen om hopelijk toch aan deze rally mee te kunnen doen. Morgen komt er een interview van mij in de lokale krant en na de reis/rally komt er ook een vervolgverhaal, met foto! Bedrijven en personen krijgen voor 75 euro een stuk tekst op mijn wit "gespoten" motor. Van dit stuk tekst maak ik een foto welke ook op mijn website geplaatst wordt, die ik tijdens de reis/rally zal voorzien van foto's. Met de motor rij ik niet alleen de rally, maar rij ik daarnaast ook nog elke dag van Leersum naar Utrecht waar ik studeer. Uiteraard is deze motor zeer vaak te zien bij ritjes en evenementen van dit forum!
Wil jij je aan dit avontuur verbinden, of weet je een bedrijf die dat wil, dan kan je contact opnemen met mij:
Jouke {at} famhofman.com
06 2558 2445

Anoniem storten mag natuurlijk ook  ;) Giro 7532232, te Leersum, onder het motto: "Help Jouke de lente door"  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: Geld gezocht voor Maniacale allroadreis/rally
« Reactie #1 Gepost op: 07-04-2010, 20:26 »
Donatie onderweg onder voorwaarde dat je meer dagen meerijdt dan mij is gelukt :D
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Geld gezocht voor Maniacale allroadreis/rally
« Reactie #2 Gepost op: 07-04-2010, 22:31 »
17"en 21" wegband die lang genoeg mee gaat tot je bestemming, af te halen op bekent adres
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Geld gezocht voor Maniacale allroadreis/rally
« Reactie #3 Gepost op: 07-04-2010, 22:35 »
Wow super!

Ik maak ook gewoon een "mede mogelijk gemaakt door:" lijst op mijn motor :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Geld gezocht voor Maniacale allroadreis/rally
« Reactie #4 Gepost op: 08-04-2010, 07:49 »
ondanks roodstand aan mijn kant  :-X  (dat lost zich wel weer op)
toch een kleine donatie jouw kant op  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Geld gezocht voor Maniacale allroadreis/rally
« Reactie #5 Gepost op: 08-04-2010, 10:17 »
Ik heb mijn complete bonus vooR 2009 aan je overgemaakt.
 
Niet dat dat  zoveel was ...
 
Verder heb ik nog een 18" Dunlop RR liggen die ik wel wil doneren. Als hij niet om je wiel past zal ik m hier zien te verkopen en krijg je de opbrengst.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Geld gezocht voor Maniacale allroadreis/rally
« Reactie #6 Gepost op: 08-04-2010, 14:47 »
ik heb nog een 70% Desert achterband die je mag hebben voor dit doel...
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: Geld gezocht voor Maniacale allroadreis/rally
« Reactie #7 Gepost op: 08-04-2010, 16:34 »
Jouke, je krijgt van mij, als we daar eenmaal zijn, een keer een tank benzine.
 
(En nu niet stiekem achtertanks en bumtanks gaan monteren)  ;)
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Geld gezocht voor Maniacale allroadreis/rally
« Reactie #8 Gepost op: 08-04-2010, 19:15 »
Zakgeld van de kinderen overgemaakt, onder voorwaarde dat je mijn schoonmoeder meeneemt die kant op.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Geld gezocht voor Maniacale allroadreis/rally
« Reactie #9 Gepost op: 08-04-2010, 19:57 »
Ik breng je ook weer een half frans tolpoortje verder!

Jeroen
Find me on Phonebook

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Geld gezocht voor Maniacale allroadreis/rally
« Reactie #10 Gepost op: 08-04-2010, 21:17 »
Super Jeroen, Jaap en Dennis, daar ben ik echt hartstikke mee opgeschoten (letter en figuurlijk met dat benzinegeld  :P )

Zappa: De wegbanden kan ik wel goed gebruiken om over de weg naar bestemming te komen, maar ik ga aankomend weekend proberen om er een oud tenerewiel in te klussen, dus dan zou ik 18" nodig hebben. Maar ik hou het absoluut in mijn achterhoofd!

Steve en JW, ook ontzettend bedankt met jullie aanbod. Ik heb echter al een persoonlijke bandenleverancier, die staat ook al met zijn naam op de motor en op de site! Maar als ik toestemming van jullie heb wil ik wel proberen om die banden te verkopen, wellicht kan ik vragen bij de mensen die ook de Raid de l'amitie of ze nog een goede rallyband zoeken.

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Geld gezocht voor Maniacale allroadreis/rally
« Reactie #11 Gepost op: 08-04-2010, 21:26 »
Als je er echt alles en alles voor overhebt, betekent dat dan ook dat je helemaal geen geld meer over de balk smijt en dus gestopt bent met roken? Of vraag ik nu iets heel gex?  :-X

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Geld gezocht voor Maniacale allroadreis/rally
« Reactie #12 Gepost op: 08-04-2010, 22:19 »
Als je er echt alles en alles voor overhebt, betekent dat dan ook dat je helemaal geen geld meer over de balk smijt en dus gestopt bent met roken? Of vraag ik nu iets heel gex?  :-X
Nee hoor, zeker geen onterechte vraag! Het pakje waar ik nu mijn sigaretten uit haal komt nog van de NKER. Dat is ondertussen bijna een maand geleden.

Ik eet sinds twee weken ook alleen nog maar brood met water :)
(nee, dat lieg ik)

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Geld gezocht voor Maniacale allroadreis/rally
« Reactie #13 Gepost op: 08-04-2010, 22:25 »
Nee hoor, zeker geen onterechte vraag! Het pakje waar ik nu mijn sigaretten uit haal komt nog van de NKER. Dat is ondertussen bijna een maand geleden.

Ik eet sinds twee weken ook alleen nog maar brood met water :)
(nee, dat lieg ik)

Ik doneer een blik worsten en bier voor onderweg!
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: Geld gezocht voor Maniacale allroadreis/rally
« Reactie #14 Gepost op: 09-04-2010, 09:42 »
Jouke, kom je morgen naar HIA? Dan kunnen we even overleggen hoe we je meekrijgen.

Ennuh, die 70% Desert, is dat een 17" ?