Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.  (gelezen 6198 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #15 Gepost op: 09-04-2010, 21:45 »
Ik ben ook wel geinteresseerd, voor mij wordt het dan ook een motor huren. Op dit moment geen rijdende motor  :-\ . Qua data etc. maakt het mij allemaal niet heel veel uit. Kan altijd wel tijd maken.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 19
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #16 Gepost op: 09-04-2010, 23:09 »
 He Johan.
 
Ik doe heel graag mee.  :)
Hoe meer dagen hoe beter, maak mij niet uit.  Wat wel uit maakt is wanneer ivm mijn werk.  :-\   Hoe eerder ik het weet hoe groter de kans heb ik om iets te kunnen regelen.
Misschien gaat er nog iemand mee, zonder off-road ervaring en zonder geschikte motor.  :confused: 
 
Vera

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #17 Gepost op: 10-04-2010, 12:30 »
Woensdag 5 mei al een mogelijkheid? Dan zijn de meeste sowieso vrij.

nee! das te vroeg, ik moet nog even oefenen dan in portugal !  ( iemand zin om meet gaan, kan nog! ( 5-9 mei)
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #18 Gepost op: 10-04-2010, 17:00 »
Afhankelijk van de data doe ik zeker mee. Woon vlakbij dus afstand is geen probleem. Heb zelf een motor en wil graag mee rijden in de gevorderden groep.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #19 Gepost op: 10-04-2010, 23:45 »
Heb ook wel intresse in de gevorderde klas  ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #20 Gepost op: 11-04-2010, 16:45 »
Bij deze wil ik aangeven dat er intresse is van mijn kant en ik zeker mee wil doen.
Het is wel afhankelijk van de datum .
Hoor het graag......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #21 Gepost op: 11-04-2010, 17:24 »
Nou, aardig wat aanmeldingen! Er zou al 1 dag kunnen plaatsvinden. :)

Ik ga eind volgende week even kijken hoe ik de inschrijving ga opstarten, de exacte data's, en de puntjes op de i zetten organisatorisch. Om de kosten te dekken, en heel laag te houden, moeten er echt minimaal 10 deelnemers uiteindelijk op de dag verschijnen. Er zullen misschien toch wat afmeldingen zijn (er kan altijd wat tussenkomen bij iemand) en dat moet ik wel even bekijken bij dat scenario. En natuurkijk maar 5 enduro's voor de verhuur.
Maar het gaat de goede kant op!

@ Finn, MTK054 en John uit Velp: Willen jullie in de beginnerstraining? Is mij even niet duidelijk. ;)


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 251
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #22 Gepost op: 11-04-2010, 17:50 »
mijn ervaring is dat ik doorgaans tussen beginners en gevorderde zit. Dus gebruik mij maar om ergens een gaatje te vullen.
Nog nooit 1 meter op een crossbaan gereden, wel redelijk wat onverhard.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #23 Gepost op: 11-04-2010, 17:59 »
De gevorderde gaat echt op cross/enduroniveau. Springbulten, met flinke gang kommen nemen, knippen, rijtechniek en houding en noem maar op. Echt de machine de sporen geven! Hard gaan op de crossbaan en OTR en Enduro.


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 251
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #24 Gepost op: 11-04-2010, 18:09 »
Doe maar de eerste keer bij de beginners dan.  8)
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #25 Gepost op: 11-04-2010, 19:41 »
He Johan,
Waar trek je de grens van beginners en gevorderd beginners?
Vorig jaar heb ik meegedaan met de ktm dag.Daar had je 3 groepen,opstappers,beginners en gevorderden.
Ik hab me ingeschreven bij beginners,omdat ik beetje ervaring had opgedaan in de kuil bij ijmuiden en een keer een cursus in landgraaf had gedaan.Ik vond mezelf dus geen opstapper en ook geen gevorderden.Beginner leek me logische keus.
Op de dag zelf bleek dit  te hoog gegrepen en werd ik aan alle kanten voorbij gereden wat me het gevoel gaf dat ik  in de weg reed.
 
Op die dag wel heel veel geleerd van Carlo die heel goed en leuk les geeft.
Inmiddels kom ik goed rond in de kuil in ijmuiden.En bestudeer ik de grond een stuk minder van dichtbij dan voorheen.
Ik denk dat ik in de groep 'gevorderd beginners' mee kan komen.
En hoop deze keer dan de juiste keus te hebben gemaakt.
Voor mij gaat het om het offroad rijden het wedstrijd element hoeft van mij niet.
Hoop snel te vernemen wanneer de data zijn zodat ik de baas kan verwittigen dat hij op die dag niet op mij moet rekenen.
Zal eens in mijn cao kijken misschien krijg je er wel vrij voor.....
 
Nou twijfel ik als ik je stukje hierboven lees(Je antwoord op john van velp) .Dan denk ik toch weer beginners.
Kun jij ,aan de hand van een stukje rijden op de dag zelf,bepalen wie in welke groep hoort.?Of is dat teveel gedoe?
 
         

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #26 Gepost op: 12-04-2010, 00:10 »
Voor mij de beginnersgroep.  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #27 Gepost op: 12-04-2010, 15:28 »
Ik heb ook interesse, gevorderden graag....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #28 Gepost op: 12-04-2010, 16:05 »
Ben ook wel geintresseerd als beginner.  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Off-Road training voor beginners en gevorderd beginners.
« Reactie #29 Gepost op: 12-04-2010, 17:12 »
He Johan,
Waar trek je de grens van beginners en gevorderd beginners?
Vorig jaar heb ik meegedaan met de ktm dag.Daar had je 3 groepen,opstappers,beginners en gevorderden.
Ik hab me ingeschreven bij beginners,omdat ik beetje ervaring had opgedaan in de kuil bij ijmuiden en een keer een cursus in landgraaf had gedaan.Ik vond mezelf dus geen opstapper en ook geen gevorderden.Beginner leek me logische keus.
Op de dag zelf bleek dit  te hoog gegrepen en werd ik aan alle kanten voorbij gereden wat me het gevoel gaf dat ik  in de weg reed.
 
Op die dag wel heel veel geleerd van Carlo die heel goed en leuk les geeft.
Inmiddels kom ik goed rond in de kuil in ijmuiden.En bestudeer ik de grond een stuk minder van dichtbij dan voorheen.
Ik denk dat ik in de groep 'gevorderd beginners' mee kan komen.
En hoop deze keer dan de juiste keus te hebben gemaakt.
Voor mij gaat het om het offroad rijden het wedstrijd element hoeft van mij niet.
Hoop snel te vernemen wanneer de data zijn zodat ik de baas kan verwittigen dat hij op die dag niet op mij moet rekenen.
Zal eens in mijn cao kijken misschien krijg je er wel vrij voor.....
 
Nou twijfel ik als ik je stukje hierboven lees(Je antwoord op john van velp) .Dan denk ik toch weer beginners.
Kun jij ,aan de hand van een stukje rijden op de dag zelf,bepalen wie in welke groep hoort.?Of is dat teveel gedoe?
 
         

Hoi!

Nou ik denk dat de beginnend gevorderde best pittig is! Ik zelf rij nu een jaar Off-Road, daarvoor veel MTB ervaring. En beginner is voor mij niet van de orde (aangezien hoe ik nu rij).
Nou vind ik die gevorderde ook best spannend, mijn manko is snelheid en bochten met snelheid, grote knippen met vaart en dan ook remtechniek bijvoorbeeld. Ik moet even over die grens getrokken worden zeg maar. :D En dan moet het Off-Road gebeuren echt goed te rijden zijn. Er zullen wat angsten weg zijn dan denk ik bij mij.

Ikzelf zal niet zo gauw Enduro gaan rijden of gaan crossen....rally trekt mij meer. Maar snelheid wil ik wel leren en beheersen! En zeer technisch rijden, tegen trailen aan vind ik erg leuk, maar dat gaat mij nu aardig af. (Komt mede dat ik beroepsmatig op de MTB zit en de gekste kuren uit haal, en soms moet uithalen zeg maar...en dat neem je toch op de motor mee.)

En dat bepalen dat laat ik denk ik aan Carlo over, hij is de KNMV trainer. ;) Ik ben maar een simpele verslaafde Off-Roader die niet van die KTM af te trappen is, hehehe. ;D

Ik denk dat je de gevorderde wel aan kan met je basis die je nu hebt. Maar word wel grenzen opzoeken.

Maar ik ga nog wel even goed bespreken/overleggen met Verpalen hoe de opzet gaat worden. Beginners en gevorderd beginners lijkt mij de beste opzet als ik het zo peil hier.

En ik wil volgende week de opzet training en inschrijving en draaiboek klaar hebben. Dan kan de inschrijving starten en dan is er ook een datum. :)
Deze week heb ik opleiding en examen. :-\


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!