Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: off-road spiegels  (gelezen 5278 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
off-road spiegels
« Gepost op: 22-04-2010, 09:00 »
ik kwam deze tegen op ADVRider http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=571500


 
door het gebruik van ram-mounts is het geheel erg flexibel, maar toch stevig genoeg om ook echt wat te kunnen zien in de spiegels :P

lijkt me wel wat :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4277
Re: off-road spiegels
« Reactie #1 Gepost op: 22-04-2010, 14:54 »
prachtig, en die ram stuur montage kogeltjes zien er ook goed uit, beter als de normale U beugel met bolletje.
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: off-road spiegels
« Reactie #2 Gepost op: 22-04-2010, 16:11 »
Mooi systeem, sterk en toch flexibel!
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: off-road spiegels
« Reactie #3 Gepost op: 22-04-2010, 16:17 »
lekker makkelijk door een ander te "lenen"

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: off-road spiegels
« Reactie #4 Gepost op: 22-04-2010, 16:34 »
Ik duikel nog weleens over het stuur, heb liever niet iets wat uitsteekt... danwel bij mij insteekt... Auww...
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: off-road spiegels
« Reactie #5 Gepost op: 22-04-2010, 19:41 »
mooi systeem wel, ziet er goed uit.
wat ik me wel afvraag of dit gaat icm
roadbook, gps en andere aan/opbouw instrumenten
 
rene
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: off-road spiegels
« Reactie #6 Gepost op: 22-04-2010, 20:03 »
Je kan ze er natuurlijk ook heel simpel vanaf halen als je off-road gaat...

Heb ff gekeken, voor een hele spiegel (spiegel zelf, ram knijper en bol) ben je al snel $50 kwijt..
Best een prijzig spiegeltje.. Zullen ook nog wel verzendkosten bij komen..
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: off-road spiegels
« Reactie #7 Gepost op: 22-04-2010, 21:05 »
ik heb er een paar besteld, want zit al jaren te klooien met spiegels waar niks in te zien is, en deze lijken mij een stuk beter dan : http://www.motozoom.nl/webshop/etc.
(Alhoewel dat prijsje weer heel wat leuker is)
Ik houd jullie op de hoogte

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
Re: off-road spiegels
« Reactie #8 Gepost op: 22-04-2010, 21:09 »
Ik heb een Froggy mirror van Barac. http://www.froggymirror.it/
Wordt geleverd met een U-beugeltje, maar de schroefdraad past ook daar waar de originele spiegels zitten, ten minste op KTM dan. De lengte van het spiegeltje is ca. 5 cm variabel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: off-road spiegels
« Reactie #9 Gepost op: 22-04-2010, 21:27 »
lekker makkelijk door een ander te "lenen"
iedere spiegel draai je er zo af zonder gereedschap ;)

Ik duikel nog weleens over het stuur, heb liever niet iets wat uitsteekt... danwel bij mij insteekt... Auww...
de spiegel draait weg als je ertegen aan valt. de rammount bevat geen scherpe randen of uitsteeksels

mooi systeem wel, ziet er goed uit.
wat ik me wel afvraag of dit gaat icm
roadbook, gps en andere aan/opbouw instrumenten
 
rene
je schroeft de ram-bal in je bestaande spiegel schroefdraad welke bij de meeste mensen al aan de remcilinder en koppelingsbevestiging zit. dan heb je dus geen extra bevestigingen nodig

ik heb er een paar besteld, want zit al jaren te klooien met spiegels waar niks in te zien is, en deze lijken mij een stuk beter dan : http://www.motozoom.nl/webshop/etc.
(Alhoewel dat prijsje weer heel wat leuker is)
Ik houd jullie op de hoogte

ben erg benieuwd :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: off-road spiegels
« Reactie #10 Gepost op: 22-04-2010, 23:01 »
Vind dit fijne spiegels, zitten er bij mij dik 2 jaar op en beginnen na elke dag rijden en flink wat bodemonderzoekjes lam te raken.. maar glas is nog steeds heel  ;)
 
Spiegels draaien alle kanten op, bij de spiegel zelf en bij de bevestegingsbout en je kan ze zo inklappen..
Beeld is redelijk tot 120[ de ene wat meer dan de ander]
Kosten 15 euro de stuk  8)
 
http://www.hessler-motorsport.de/shop/product_info.php?products_id=409&search_in_description=1&language=en&XTCsid=1a9c830931cb3d48e6e72a5b4fb091a8
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: off-road spiegels
« Reactie #11 Gepost op: 25-04-2010, 10:44 »
voorlopig is de bestelling mislukt; geld is al wel afgeschreven; verkoper meldt dat ik het terug krijg, wij wachten even af.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: off-road spiegels
« Reactie #12 Gepost op: 16-05-2010, 20:19 »
Spiegels zijn binnen, en bevallen uitstekend. Eindelijk goed, eenvoudig weg te klappen, zicht naar achteren.
Het bestellen was even lastig, omdat de site niet helemaal naar behoren werkte, maar verkoper was niet te moeilijk, en zond het geheel uiteindelijk kostenloos toe in verband met de moeite.  Aanrader

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: off-road spiegels
« Reactie #13 Gepost op: 30-05-2010, 15:16 »
Ik heb er ook een besteld, maar kreeg ook problemen met de site. Verkoper nu gemaild... Ben benieuwd!
Ride the world!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: off-road spiegels
« Reactie #14 Gepost op: 31-05-2010, 10:14 »
Ben erg benieuwd hoe 'windbestendig' deze oplossing is: mijn ervaring = de spiegels gaan draaien als je hard rijdt...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)