Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Voorwiel 660 Rallye / 640 Adventure te leen gevraagd - Voor keuring bij de RDW  (gelezen 744 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 769
Na een poosje knutselen is m'n 660 Rallye klaar om aan te bieden bij de RDW. Daar wordt ie dan gekeurd en op Nederlands kenteken gezet.
 
En dat knutselen? Sja, wat blijkt: de vorige eigenaar had zo z'n eigen ideeƫen over het verkopen van een goede motor. Allemaal zaken die nog wel eens aangepakt kunnen worden, maar het ergste: het voorwiel blijkt helemaal niet voor/van deze motor te zijn. De steekas is 17mm, maar de lagers in het wiel zijn binnenmaat 21mm (of daar in de buurt, kan het nu even niet nakijken).
 
Waarom ik dat nog niet eerder heb opgemerkt? Sja, ik reed er nog niet op. En dan merk je het ook niet. De motor rolt ook gewoon, maar meer omdat de boel op spanning wel ok lijkt. Moet er alleen niet aan denken wat er tijdens de proefrit had kunnen gebeuren. Nee, niks gemerkt toen.
 
Hoe kom je er dan achter? De keerring en bus waren aan gort. Daarom aan de hand van het onderdelenboek nieuwe besteld. En wat bleek: veel te klein... Hoezo te klein? En dan zie je het...
 
Zal morgen nog eens contact opnemen met de vorige eigenaar over het hoe en wat.
 
En dan. Aan zo'n nieuw wiel of naaf is wel aan te komen, maar waarschijnlijk te laat om fatsoenlijk mee bij de RDW aan te kloppen. Kan ik daarom op en rond 5 mei een voorwiel lenen?  :D 
 
Het is er dus eentje waar een as van 17mm doorheen past (passend  ;D ). Ik vermoed dat het dezelfde is als van een adventure. Hij zou graag met magneetje voor de snelheidsmeter (ico) moeten zijn, en met een 300mm remschijf.
 
Ik ben ook in de markt voor een set gebruikte goede wielen.
En weet iemand of je eventueel ook andere lagers in zo'n naaf kan zetten?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Ik heb een WR400F achterwiel in mijn TT600R, omdat de naaf exact gelijk is, alleen de binnenmaat van de lagers was anders. Ik denk dat het wel moet lukken, andere lagers in je wiel.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Heb nog een setje SM velgen met nieuwe banden van mijn 640 in de verkoop staan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 380
Hoi,

Ik heb dit voorwiel thuis liggen, zou je kunnen lenen voor de keuring.
Is 17mm, past in een WP voorvork. Schijfrem zou ik moeten nameten.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
En ik heb een 620/640 adventure voorwiel te leen, as 17mm schijf 300mm.. nabij Utreg  ;)
 
Helaas vandaag m'n voorvork naar HK suspension gebracht, 1 en ander intern kapot  :'(
Duurd nog minstens 2 weken dus 5 mei geen probleem..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
mooi balen zeg hoop dat je nog wat verhaal kunt halen.
 Neem aan dat je ergens bijk adam gaat keuren ?

Evt. Kun je voorwiel van mijn adveture 98 lenen als dat past. Regio nijmegen.  succes frank


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
ik heb een rally factorie 2005, net op kenteken.
ik heb hier een voorwiel staan met een 300mm schijf en een goede wegband er op
asmaat is 22 mm.
kan ook wel bussen draaien om as passend te maken
wiel mag je lenen
hoor wel van je, stuur anders even een pb

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Had al contact met Harruk, heeft een wiel gekocht en een pasbus, mocht die niet op tijd binnen zijn kwam ie die van mij lenen, zit voor hem redelijk dicht bij  ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl