Dag mensen!! Zo, weer een nieuw lid op het forum erbij!
Michiel is de naam, 21 jaren jong, broer van StevenD welke onder andere hier zeer acties is.
Sinds augustus vorig jaar mijn welbegeerde rijbewijs A erbij gehaald, de B had ik 2 jaar eerder al.
Rond dat moment natuurlijk ook een motor willen hebben!!! En dan heb je een broer die alles rijdt met noppen en een stuur, een vader met een Transalp en dan is het logisch vervolg natuurlijk ook dat je een Allroad koopt.
Maar gelukkig vond en vind ik dit nog steeds de mooiste motoren, dus dat zat wel goed
Dus dan ga je een beetje op internet kijken en overleggen hoe en wat. Ik zit 2 jaar lang vast aan 25 KW regeling, omdat ik het als 20 jarige gehaald heb.
Transalp, DR350, DRZ400x, KLE500, XR, XL, er is genoeg op de markt.
Maar goed je bent student met een auto, en het moet een beetje binnen de perken blijven allemaal met de financiën. Dus het is even zoeken en alle fietsen hebben wel hun plus en minpunten. De ene is zwaar, de andere onderhousgevoelig, de andere veel te duur.
Op een avond staat er een Kawasaki KLE500 uit 1991 op Marktplaats met wat "werk" voor een hele schappelijke prijs. Bellen, informeren en dezelfde avond nog ophalen!
Wat werk aan de fiets gedaan om hem weer te krijgen zoals het hoort, nieuwe bandjes eromheen, nieuwe kettingset, nieuwe olie, bedrading, tellerwijzertje, nieuwe achterbrug enzovoorts enzovoorts....
Volgende probleem: de motor is standaard ergens in de buurt van 40 KW.... dus daar moet wat vanaf, kan niet officieel, dus dan maar officieus. Uitdraaitje....
Even afrijden, en op de motor!!
Bijna meteen al naar Almere om daar een dagje door te brengen met StevenD over het super offroad terrein toen daar, braakliggend. Heuvels, gravel, zand, bagger.... wat een feest. Enorm eng allemaal, voorzichtig met me nieuwe motor (nou ja nieuw..) en mijn nieuwe pak enzo. Slechts één keer ding op zijn kant in de bagger. "Ja gewoon erdoorheen rijden zegt ie dan.... haha"
Zodoende alweer 13 maanden lekker een beetje aan het rijden, waarvan 5 maanden in het buitenland zonder motor enzo. Toch lekker wat KM weten te pakken, maar ben natuurlijk nog steeds een rookie wat dat betreft.
Ben overwegend nog een toer rijder op het moment welke als de kans daar ligt het wel leuk vind een paadje te pakken zonder asfalt. Sinds mijn maatje Peter (Piet DR) ofzo zijn rijbewijs heeft en een DR350 rijden we ook vaak rond in de buurt en pakken zo mogelijk een stukje gravel mee enzo, een beetje spelen.
Dan merk ik dat mijn KLE met zijn 200 kilo rijklaar gewicht toch wel aan de heavy kant is, en mijn conditie tekort schiet haha.
Al met al is het allemaal momenteel ook heel druk, 4e jaar HBO studie, middenin een gecompliceerd project, en staks afstuderen! Stress in de boet!
Probeer toch z.s.m. een beetje te beginnen met allroad toertjes te maken, want dat lijkt me echt geweldig om te doen. Ik besef me terdege dat ik een newbie ben, en heb dan ook angst om op me bek te gaan altijd. Vooral met de KLE met die hard plastic kappen en een stalen tank.... Een keer op mijn plaat en alles is kapot.
Ik krijg het ook al spaans benauwd als ik eraan moet denken om een roadbook te lezen haha. Geef mij maar een GPS rondje (eerst even GPS kopen).
Dat is een beetje ik tot dit moment.
Ben vooral in het begin erg actief geweest op het motor-forum, kijk wel eens op ADVrider.com en krijg dat toch zééér sterke emigratie gevoelens. Als je ziet waar die mensen allemaal legaal mogen rijden, dat is toch geweldig!
En nu dan ook op allroadmaniacs maar eens aangemeld! Ook een heel leuk forum waar super veel info te vinden is, de trips, de foto's... super.
Een van mijn dromen is toch wel om met de motor een aantal super mooie allroad trips te maken... Australie, Scandinavia, de VS, Oost europa... you name it. Maar goed mijn drempel is toch vaak dat ik er helemaal geen zin in heb om dat alleen te doen, en zou het graag doen met een goede vriend of vrienden. Moet Peter (Piet DR) daar nog eens toe weten aan te zetten.
Voor zover even mijn voorstel topicje!
Eerdaags de motor maar weer eens pakken als het weer een beetje meezit!