Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote voorstel topic  (gelezen 314703 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #645 Gepost op: 04-11-2007, 21:44 »
Hallo

Ik ben Gizmo, 26 jaar. A.s zaterdag trotse bezitster van een Honda Nx 250 uit '91. Ga mijn motor eerst even leren kennen na 3 jaar niet meer te hebben gereden en daarna offroad rijden. Jullie zullen nog wel wat van mijn horen.

Gr Gizmo
Lekker rossen met die hap

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #646 Gepost op: 04-11-2007, 23:28 »
he gizmo, veel plezier ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • ook op R1
  • starter
  • Berichten: 1
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #647 Gepost op: 13-11-2007, 17:06 »
hallo,

ik zal me hier ook ff voorstellen,
zag een linkje van deze site op motor forum staan.

gezellige boel hier, zo te zien in 1e oogopslag!!!

ik woon in assen,
30jaartjes jong
dit is mn bike
[imgatt]
(hoop dat het lukt met foto laatsen)

ben benieuwd of hier nog meer enduro crossers zijn uit omgeving drenthe/groningen?
No FeaR....

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #648 Gepost op: 13-11-2007, 19:04 »
Welkom op het forum  :)


Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #649 Gepost op: 20-11-2007, 10:15 »
Hallo allemaal. Mijn naam is Wilco van den Boogaard, bouwjaar 1968, gehuwd met motorrijdster.
Rij nu een jaar of 20 motor waarvan de laatste 5 op een AT van 1999. Die heeft er inmiddels een dikke 80k opstaan (dus tijd voor wat erbij?)  ???
Voorgaande motoren zijn Yamaha SZR660 (staat er nog steeds), Kawa GPX750, Kawa GPz550, Honda CB360. Verder staan er nog een Yamaha TDM900, Kawa GPZ500S en een BMW/EML R90S zijspan-combinatie op stal, die zijn "van de vrouw".
Mijn off-road ervaring beperkt zich tot af en toe een bospaadje in de buurt, een enkele all-road cursus en enkele honderden kilometers over gravel in Noord-Scandinavië (Noordkaap-toer-over-land) en door het Ceres-gebergte in Zuid-Afrika op een gehuurde F650 (gehuurde-auto-spuugzat-ik-wil-op-een-motor-verder).

Mijn interesse gaat steeds vaker uit naar enduro-achtige reizen, alleen heeft mijn vrouw dus geen all-road  >:( . Volgende motor kon wel eens een KTM Adventure of een BMW F800GS zijn.... Voor d'rbij want ik kan slecht afstand doen van motoren (en je hebt een pekelfiets nodig, toch?) Verder wilde ik dit jaar eens proberen om solo naar het Elefantentreffen in Solla te gaan. Het Altes op de Nürburgring heb ik al solo gedaan, maar dat is een thuiswedstrijd  ;)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #650 Gepost op: 20-11-2007, 10:23 »
Hey Wilco,

Welkom! D'r zijn hier genoeg types die je graag verder besmetten met het all/offroad/reisvirus  :D
Hobbel gewoon es mee met een ritje, dat gaat allemaal heel relaxed is mijn ervaring. Je vindt vanzelf een groepje met gelijkgestemden qua ervaring, tempo en koffie/terrasbehoefte. Sommigen hebben ook nog wel 'ns wat zinnigs te melden en zo groei je er vanzelf in.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #651 Gepost op: 20-11-2007, 10:38 »
2 dec dus!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #652 Gepost op: 24-11-2007, 23:36 »
Ik zal me ook maar ff voorstellen.

Ik ben Marvin, en ik denk de jongste gebruiker hier :D. Ik ben 18 jaar, en heb nu zo'n 3 maand mijn motorrijbewijs.
Een jaar of 3 geleden kocht mijn vader een Honda XR250R, en daar reed ik mee over het maisveld, voordat ik met mijn benen aan de grond kon :-X. Daarvoor mountainbikte ik af en toe, maar ik vond het alleen mooi als het hard ging, en van hard gaan op zon trapfiets werd ik zo moe ;). Toen kreeg ik het offroad en crossen dus te pakken, en sinds ik mijn motorijbewijs heb rijd ik regelmatig hier in de buurt op maisvelden en over zand/boswegen waar het is toegestaan.

Verder sleutel ik ook graag aan motorfietsen, ik heb met de XR ook al veeeel uren doorgebracht in de schuur.
Voorderst loop ik nu stage, en help daar om een Aprilia RXV450 op te bouwen voor de Parijs-Dakar dit jaar.

Morgen doe ik trouwens voor het eerst mee met een offroad rit in Hengelo. Ik ben benieuwd of ik het vol kan houden :)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #653 Gepost op: 25-11-2007, 08:13 »
Hey Murvie, welkom hier! Jongste lid van de 800+?
(De wet van) Murphy schrijf je gelukkig anders .... :D
Heb je plaatjes van die preparatie van de RXV? Die vreten we hier....
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #654 Gepost op: 25-11-2007, 11:07 »
Jaa ben benieuwd, succes in Hengelo!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #655 Gepost op: 25-11-2007, 11:44 »
Murvie : Verder sleutel ik ook graag aan motorfietsen, ik heb met de XR ook al veeeel uren doorgebracht in de schuur.

Veeeeel uren sleutelen aan een XR ??????????????????

Murvie : Morgen doe ik trouwens voor het eerst mee met een offroad rit in Hengelo. Ik ben benieuwd of ik het vol kan houden :)
 
Succes bij je eerste "echte "rit man.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #656 Gepost op: 13-12-2007, 00:11 »
Sorry, zal me nog even voorstellen ;)
#&#*# wou foto's plaatsen maar trek geloof ik liever m'n blok er uit >:(

dus maar een linkje ;)
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=7895
groeten zappa
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #657 Gepost op: 13-12-2007, 17:17 »
Even voorstellen, ik ben Sander 33 uit Bergen en rij een Suzuki dr 800s alias Dr.Big. Voorheen reed ik op een magna chopper die ik nu doelloos in de schuur heb staan.

Ben besmet geraakt met off road virus sinds ik met Roel van Motoport A`dam in Almere een cursus zandhappen heb gedaan. Helemaal te gek!!
De cursus werd gegeven op een drz-400 met vette noppen, waarmee het als gesmeerd liep. Ook de vervolg cursus in Bilstain(Ardennen) op deze motor gedaan. Goede technieken aangeleerd en wat basis principes meester gemaakt. O.a. zand en steen heuvel op/af, doorwading haaks/ diagonaal en lengterichting door rivier, koppeling cq remmen gebruik etc etc.

Mijn nieuwe speeltje laat zich ook gewillig door het landschap sturen als de ondergrond mijn allroad banden toelaat, en daar klemt de schoen een beetje..... Een weg en off road band in èèn...?
Naar mijn mening niet mogelijk, waardoor ik met mazzel een een tweede achterwiel op de kop tikte om daar tzt een T63 in te zetten voor in het terrein.

Het lijkt me leuk om me andere "zwaardere" off roads te toeren in het land op diverse ondergrond, behalve zand zonder noppenband!!
In Alkmaar is er een aardig terrein om te oefenen, waar ik zo nu en dan kom, maar er kan natuurlijk niet voor niets 24 liter in de tank.

Enfin leuk om hier te zijn met "gelijkgestemden" en hopelijk met mooie off road ritten in het vooruitzicht.

groet sander
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #658 Gepost op: 13-12-2007, 22:23 »
Hoi Sander, welkom hier.

Altijd leuk iemand uit de buurt te leren kennen. Ik kom zelf ook af en toe in de Boekelermeer, wie weet tot daar.
Overigens kun je bij de sluizen in IJmuiden ook leuk spelen.
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #659 Gepost op: 13-12-2007, 22:57 »
Ook hierheen de weg gevonden, welkom  ;)