Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote voorstel topic  (gelezen 314687 keer)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #675 Gepost op: 26-12-2007, 21:29 »
't Is een SX (crosser) die wegen gewoon niet meer. D'r zit ook bijna niks op en dat moet lekker zo blijven. Er zit wel een 28 liter adventure tank op dus die 145 kilo haal ik ook wel, net na het tanken  ;)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #676 Gepost op: 27-12-2007, 12:26 »
Hai allemaal, bedankt voor de reacties :),

Dat een 620 te zwaar is vind ik niet, natuurlijk rijden die 450 en 525, 525 motoren makkelijker maar het ligt er ook aan waarvoor je hem gebruikt.
ik denk dat een 520 bv niet geschikt is om dagelijks mee te rijden dan krijg je wel heel veel onderhoud voor je kiezen en ik rij wel veel met m,n 620 heb er cross wielen alswel supermotard wielen bij :D
En wedstrijden winnen kan ik toch niet dus voor mij persoonlijk is het mooi zo.

Ik heb onlangs wel op verschillende KTM's exc en Husa's gereden en ik moet zeggen dat dat wel fantastische motoren zijn in het terrein, wat een power met weinig gewicht!

Ik heb een 620 egs e met electrische start die minstens 145 kg weegt denk ik, Maar Travelmaniacsgert hoe heb jij hem op zo een laag gewicht gekregen?

Verder rij ik ook wel in het terrein met een GS 1200 en dan weegt een 620 niks  :P  en heb ik nog een R1 2004 voor op het circuit

Welkom Clay!
Ik heb dezelfde KTM als jij noemt, en inderdaad, je kunt er alles mee.
Ik heb ook een Husabergje erbij voor de KNMV ritjes en dat gaat inderdaad makkelijker.
Als snelheid geen issue is dan is de KTM een prima ding! En de betere rijder kan er behoorlijk mee meekomen.
Grootste verschil met die van BV Gert is de startmotor. Er zijn ook z.g. "supercompetition" modellen die wat meer bedoeld zijn voor enduro. Die zijn in de basis gelijk, maar hebben bv een lichtere demper, aluminium achterframe, geen E-start, geen ventilator, geen transmissiedemper in het a-siel en een eenvoudiger kokpitje, stalen achterframe, zwaardere wielen etc. Die komt dan op zo'n 120 kg. De EGS-E komt geloof ik op iets van 139 droog volgens het boekje. Ik vindt het persoonlijk wel lekker dat de dikke KTM met een drukknopje start.....

Veel plezier ermee.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #677 Gepost op: 27-12-2007, 16:44 »
Welkom Clay!
Ik heb dezelfde KTM als jij noemt, en inderdaad, je kunt er alles mee.
Ik heb ook een Husabergje erbij voor de KNMV ritjes en dat gaat inderdaad makkelijker.
Als snelheid geen issue is dan is de KTM een prima ding! En de betere rijder kan er behoorlijk mee meekomen.
Grootste verschil met die van BV Gert is de startmotor. Er zijn ook z.g. "supercompetition" modellen die wat meer bedoeld zijn voor enduro. Die zijn in de basis gelijk, maar hebben bv een lichtere demper, aluminium achterframe, geen E-start, geen ventilator, geen transmissiedemper in het a-siel en een eenvoudiger kokpitje, stalen achterframe, zwaardere wielen etc. Die komt dan op zo'n 120 kg. De EGS-E komt geloof ik op iets van 139 droog volgens het boekje. Ik vindt het persoonlijk wel lekker dat de dikke KTM met een drukknopje start.....

Veel plezier ermee.

Bedankt Arjen,

Dat damesknopje is idd erg lekker vooral als je als een paar keer gevallen bent en rechts bent
Ik heb vandaag een tandje groter (achter) erop gezet en ga zaterdag even kiijken hoe dat rijdt. :)

Maar morgen ga ik toch even kijken voor een 520, een kennis van mij wil eraf, en dan die maar gebruiken voor de knmv ritten :P

groeten


Lekker rijen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #678 Gepost op: 27-12-2007, 17:42 »
Leuk! Zo'n 520 is wel een bommetje hoor! Veel giftiger als de 620.
Ander tandwieltje? Ik heb inmiddels de volgende wijsheden opgedaan:
Standaard achter 45
Dan voor varieeren met:
15 voor puur off-road.
16 voor gemiddeld gebruik in de buurt en af en toe offroad.
17 voor 100% asfalt gebruik. BV vakanties met lange stukken snelweg of zo.
Als je het een beetje handig uikient kan het met 1 kettinglengte.
Het 17 tands voortandwiel vraagt wel een aangepaste kettinggeleider om het tandwiel.
Suc6
Arjen

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #679 Gepost op: 27-12-2007, 18:33 »
Leuk! Zo'n 520 is wel een bommetje hoor! Veel giftiger als de 620.
Ander tandwieltje? Ik heb inmiddels de volgende wijsheden opgedaan:
Standaard achter 45
Dan voor varieeren met:
15 voor puur off-road.
16 voor gemiddeld gebruik in de buurt en af en toe offroad.
17 voor 100% asfalt gebruik. BV vakanties met lange stukken snelweg of zo.
Als je het een beetje handig uikient kan het met 1 kettinglengte.
Het 17 tands voortandwiel vraagt wel een aangepaste kettinggeleider om het tandwiel.
Suc6
Arjen

Hey Arjen leuk dat je nog even reageerd,

Wat voor een Husa heb je ?  Ik heb onlangs op zo'n 450 fe gereden  wat een fantastisch ding was dat! lekker handelbaar

bedankt voor de tip ik heb nu 16 voor en 49 achter  maar dat is dan echt puur voor de zware offroad en dat komt overeen  met jou 15 / 45  +1  morgen koop ik er nog een 16 t bij.
 1 tand voor groter is 3 tanden kleiner achter, en anders om, toch?
Alleen op de weg rijden doe ik niet met m'n 620 daar doe je hem alleen maar pijn mee :)

ga ik zaterdag even lekker uitproberen in het zand :D weer of geen weer, wat is het leven toch mooi

grtn Clay



Lekker rijen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #680 Gepost op: 27-12-2007, 20:02 »

Hey Arjen leuk dat je nog even reageerd,

Wat voor een Husa heb je ?  Ik heb onlangs op zo'n 450 fe gereden  wat een fantastisch ding was dat! lekker handelbaar

bedankt voor de tip ik heb nu 16 voor en 49 achter  maar dat is dan echt puur voor de zware offroad en dat komt overeen  met jou 15 / 45  +1  morgen koop ik er nog een 16 t bij.
 1 tand voor groter is 3 tanden kleiner achter, en anders om, toch?
Alleen op de weg rijden doe ik niet met m'n 620 daar doe je hem alleen maar pijn mee :)

ga ik zaterdag even lekker uitproberen in het zand :D weer of geen weer, wat is het leven toch mooi

grtn Clay




[/quote]

'K heb een 400FE.
precies. ongeveer 1:3
17t neem ik aan?
Je doet met name jezelf zeer...
Ondanks de balansas wordt het nooit een snelweg motor.
Kan wel, heb er al behoorlijk wat mee afgejakkerd op de snelweg.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #681 Gepost op: 27-12-2007, 22:11 »
'K heb een 400FE.
precies. ongeveer 1:3
17t neem ik aan?
Je doet met name jezelf zeer...
Ondanks de balansas wordt het nooit een snelweg motor.
Kan wel, heb er al behoorlijk wat mee afgejakkerd op de snelweg.


15 t en dan ga ik achter met 45 rijden daar heb ik er nog 2 van liggen maak ik die eerst maar op
om de hoeveel km doe jij je zuiger vervangen?
Lekker rijen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #682 Gepost op: 28-12-2007, 08:34 »
15 t en dan ga ik achter met 45 rijden daar heb ik er nog 2 van liggen maak ik die eerst maar op
om de hoeveel km doe jij je zuiger vervangen?

Nooit.
Mits het luchtfilter goed onderhouden wordt hoef je bij een KTM geen zuiger te vervangen. Heb intussen bijna 55.000 km en gebruikt geen druppel olie.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #683 Gepost op: 28-12-2007, 17:35 »
Hé jongens, moeten we voor die slowchat een nieuw topicje openen?? :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #684 Gepost op: 28-12-2007, 17:48 »
Hé jongens, moeten we voor die slowchat een nieuw topicje openen?? :D

Nou, dit was alleen nog maar effe snuffelen in het voorsteltopic hoor!  :-XNou weten we een beetje wie Clay is!
Moet jij niet ff lekker romantisch gaan zitten doen in Parijs in plaats van gelijk je laptop open te klappen? ;)
Veel plezier!
 :)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #685 Gepost op: 28-12-2007, 18:00 »
De hele middag al lopen slenteren, winkelen en wat je nog meer doet in Parijs. Tja, dan effe naar het appartementje, waar het tje wel weggelaten mag worden, op steenworp afstand van Pompidou, effe mijn Rallymaniacs-Dakarbijdrage weer op orde stellen, onder het genot van een (frans) wijntje, en helaas het draadloze internet wat hier in het appartement door de lucht zwerft. De kans is groot dat je woensdag op mijn stoel mag zitten Arjan, ga hier wel een dependance voor Powertec opzetten. Valt niet mee om het jaar op deze manier af te moeten sluiten :-\ 8) ;D

Offline member

  • Rally Gek! ...... of gewoon gek ;-)
  • *****
  • Berichten: 195
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #686 Gepost op: 28-12-2007, 18:23 »
Hallo Ik ben Ab alias Bikeman.

Ik ben in 1962 opgericht en sinds mijn 18e verplaats ik mij op een motor! In mijn jeugd aan motocross gedaan!
Als motoren heb ik van alles gehad van Suzuki T500 als eerste en daarna één chopper :-X een buikschuiver, toermotoren en sinds de laatste jaren AllRoad motoren.
o.a. Honda NX250 en nu een Aprilia Pegaso cube 650 !! Tja door de jaren heen verschillende jaar Km-ters gereden varierend van 5000 per jaar tot de laatste jaren 35 a 40.000 Km per jaar.
Dit heeft natuurlijk ook te maken met woon-werk verkeer! Vanaf 1 januari as geen woon-werk Km meer (auto van de zaak  :( ) Maar goed, vandaar dat ik me weer meer wil oriënteren op het OffRoad gebeuren.

Oja Bikeman slaat niet alleen op mijn motor ook op de mountain bike actief  :D

Hoop hier VEEL info te kunnen vinden mbt het (All) OffRoad rijden

Heb ook nog een vrouw en dochter en woon in Groningen  ;)

Groet Ab van Es
Aprilia Pegaso 650 voor op de weg ;-)

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #687 Gepost op: 28-12-2007, 18:59 »
 :) welkom Bikeman. Je bent hiet aan het goede adres voor je wensen!

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #688 Gepost op: 28-12-2007, 20:09 »
Hé jongens, moeten we voor die slowchat een nieuw topicje openen?? :D

proef ik iets van jaloezie :-X :D ;)

en welkom Bikeman, ik ben ook net nieuw hier en nu al wijzer geworden :)
Lekker rijen

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 59
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #689 Gepost op: 01-01-2008, 17:40 »
Hallo
Ik ben Ronny en ben een belg en ik heb de leeftijd van 43 en vanaf 7 januari 44,ik ben in het bezit van een honda xl 600 lm 1987 met 22000km op de teller en ik ben dus zoals jullie het al raden een beetje een oldie fan van de dakar type's.
Ik heb deze nog niet zo lang maar ik heb in mijn jonge jaren altijd met zoene rondgereden en ik was er in die tijd tevreden van,nu ben ik wat ouder maar ik zie hem nog steeds graag die xl.
Ik ben er dus even uit geweest maar mijn keuze viel toch terug op een xl en ook omdat ik graag de oudere motoren in ere wil houden maar ik wil ook terug wat licht enduro werk doen met dit tufke.
Ik heb in mijn jonge jaren nog aan hobby cross gedaan op een honda 250 en ik heb gek genoeg terug de kriebels gekregen om terug te gaan tuffen.
Ik heb ook nog lang aan mtb gedaan maar vanwege mijn rug werd het een beetje te veel en mijn specialiteit was toen de Ardennen.
Ik hoop terug in dit wereldje te komen en moet nog heeeeel veeel leren maar zoals ze zeggen je bent er nooit te oud voor.

Ik heb terug bewust voor een oudere motor gekozen omdat ik graag en zeker in Belgie een soort van dakar groepje wil oprichten ongeacht de merken en zo te gaan treffen met wat licht off-road werk erbij niet het hele zware werk dus maar wat nog net kan met deze oudere motoren om ze op de baan te houden als erfstuk zeg maar van alle enduro's en allroads.
Dus bij deze een oproep aan geinterreseerden voor de zelfde passie.
Dus als jullie eerdaags een oude knar ziet rijden op een xl ben ik het misschien wel.
Groetjes Ronny.