Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote voorstel topic  (gelezen 314554 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 34
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #705 Gepost op: 17-02-2008, 12:21 »
leren motorrijden in Veldhoven, mei 1994
tegenwoordig hebben ze van die mooie KTM's, uit de groene kleurlijn wel te verstaan...
ze rijden ze zo uit de 4-tonner, geen rijplaten nodig (naarbinnen worden ze "even" opgetild..)
vergelijk dat maar eens met die Guzzi!
Groet'n,
Peet
Ik vond de volgende rit beter
Pegasos met CARBURATEURS!!!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #706 Gepost op: 17-02-2008, 13:08 »
Hallo allemaal,

ben pas sinds gisteren actief op dit forum, eigenlijk via Aprilia-riders,
maar ik heb toch wat meer met all-road.
Ik ben wat dat betreft niet erg merktrouw, ik rij met wat er binnen mijn budget valt.
Momenteel is dat een '96 Pegaso, hoewel ik eerder met Honda's in de weer ben geweest.
Mijn meissie rijdt ook op een Pegaso, uit 97, maar die is niet zo van de modder.
Ik neem nog wel eens een onverwachte afslag en dan weet je niet wat je tegen gaat komen,
en als het tegenzit is de weg weg en moet je verder op Moeder Aarde.
Als je maar druk en tractie op het achterwiel houd en de blik in de verte gericht, zal ik maar zeggen.
ik hoef niet zo nodig tot aan de assen in de drek te staan,
maar over het algemeen vind ik de kortste weg vaak de mooiste, ook al moeten we daar voor omrijden.
Motor leren beheersen met een Montesa Cota 200, daarna bij Defensie een rijopleiding gehad als Ordonnance,
met een geknepen Guzi V50, met gecombineerd remsysteem, wat een uikomst is met terreinrijden  ::)
door even vaak op je linker als rechterkant te vallen, houd je de verhoudingen toch in proportie. :D
tot zover,
Groeten, Peet


Slimme keuze die Pegaso's. Onterecht onderschatte dingen. By the way: welkom natuurlijk  8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Rally Gek! ...... of gewoon gek ;-)
  • *****
  • Berichten: 195
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #707 Gepost op: 17-02-2008, 13:56 »
Hey Peet,

Ook hier :) leuk ben hier ook actief, nou ja meer lezend dan echt actief dan maar wie weet ;)
Welkom mede Pegaso rijder!!

Groet Ab
Aprilia Pegaso 650 voor op de weg ;-)

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #708 Gepost op: 17-02-2008, 14:53 »
Welkom op het forum. Leuk om een medeordonnas te zien.Ik ben eind 1995 aan de opleiding begonnen en tot 1999 als ordonnans bij de staf in den haag werkzaam geweest. Greden op de guzzi en een bmw R65GS

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 34
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #709 Gepost op: 17-02-2008, 15:20 »
Hey Ab, wat leuk dat jij hier ook actief bent!
zo vergroten we in elk geval het aandeel Peg's
ben er nog niet achter hoeveel leden van dit forum ermee rondrijden..
leuk topic voor een polletje?

@ Tikka: Bofferd met je BMW! staf Den Haag had ze natuurlijk harder nodig als Luchtmobiel!  :-X
die kwamen tenslotte dagelijks in de duinen van Scheveningen  :D
Ik vond de volgende rit beter
Pegasos met CARBURATEURS!!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #710 Gepost op: 29-02-2008, 16:49 »
Ook maar eens voorstellen.
Ik ben Frans, 36 jaar en rij motor vanaf mijn 18e(pas sinds een jaar of 7 heb ik een autorijbewijs).
Vorig jaar een 1150gs gekocht(daarvoor een omgebouwde chopper, een HD, een Bonneville uit'71 en een Diversion 900).
Af en toe neem ik wat paadjes onverhard en rij door de bossen in Zeeuws-Vlaanderen (Heikant-Stekene-Koewacht).
Omdat een 1150gs toch wel wat zwaar is om recht te zetten :-\ en ook wat kostelijk als er iets breekt, was ik op zoek naar iets voor erbij.
Via JP een DR650se gevonden bij Erik en Melanie.
Deze vanmorgen opgehaald en staat nu broederlijk naast de F650 van mijn vrouw en bij de 1150GS.
Door het werken in een ploegensysteem hou ik ideaal veel vrije-tijd over om te rijden.
Komende week zal er dus veel gereden worden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #711 Gepost op: 29-02-2008, 19:04 »
Welkom van grote DR broer,de BIG ;)
Veel plezier met je DR, maak hem goed vies [ gaat het best op Kenda K760 ;)]
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #712 Gepost op: 03-03-2008, 17:45 »
leren motorrijden in Veldhoven, mei 1994
tegenwoordig hebben ze van die mooie KTM's, uit de groene kleurlijn wel te verstaan...
ze rijden ze zo uit de 4-tonner, geen rijplaten nodig (naarbinnen worden ze "even" opgetild..)
vergelijk dat maar eens met die Guzzi!
Groet'n,
Peet





Tja goeie ouwe tijd  :)
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #713 Gepost op: 03-03-2008, 18:25 »
En daar mee off road? met die banden?
Vroeger waren er nog mannen ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #714 Gepost op: 03-03-2008, 19:05 »
Inderdaad met die banden. Was niet de meest ideale combi. Harder dan 140 km/u liepen ze niet. Beetje wazig motoren. Die van mij was vaker stuk dan dat ie het deed. gelukkig had ik toen ik in den haag begon een bmw. Helaas moesten die weg en kreeg ik weer een guzzi. Als het echt belangrijk en spoed was ging ik op mijn prive motor



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #715 Gepost op: 03-03-2008, 19:43 »
En daar mee off road? met die banden?
Vroeger waren er nog mannen ;)

Ja zekers en het ging tot op zekere hoogte ook best wel aardig  :P

Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #716 Gepost op: 03-03-2008, 23:36 »
pure helden moed, manelijke hormonen en niks beters voor handen ::)
wat zullen jullie een lol hebben gehad :) [ en blauwe plekken ;)]
respekt 8)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #717 Gepost op: 04-03-2008, 20:19 »
en in het terrein NIET remmen(integraal remsysteem)
om het extra spannend te maken ::)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 34
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #718 Gepost op: 04-03-2008, 22:32 »
 :) Gave foto's Tjaffel!  :)
Mijn Guzzi deed het wel bijna altijd.... ik zat ook in een herstelpeloton als wapenpeuk...
Ding heeft me door de stofvlakten van Zargossa, de besneeuwde (40-50 cm sneeuw, helemaal geweldig) bergen van Lacourtine, van de noordduitse laagvlakte tot de vette leem in Hohenfels,(waar je het voorspatbord er beter af kon halen anders zat / liep het helemaal vol en vast met prut) tot het oefenterrein Zagan in Polen, waar je je weg moest zoeken ik een geweldige bende die er door de Russen was achtergelaten.

Terreinrijden was eigenlijk betrekkelijk eenvoudig, gaan staan, kuiten tegen de tassen, 2e / 3e versnelling, goed ver vooruitkijken naar waar je naartoe wilt, niet naar wat je in de weg staat, je remmen niet gebruiken, tussengas met terugschakelen en remmen op de motor..en blijven ademhalen.

En als je in de sneeuw rijdt, in het spoor van de vrachtwagens blijven rijden anders ontdek je een nieuwe dimensie van het woord sneeuwschuiver ;D

ik had je foto's willen aanvullen met een Guzzi die op de achterklep van een chinook heli stond "gerigd", maar sinds m'n verhuizing zijn er veel foto's uit die periode "verdwenen".(zullen nog wel in die dozen op zolder zitten)
zo ben ik in Deelen wel eens uit de heli gejaagd, zodra de laadklep op de grond kwam kreeg ik een klap op m'n helm en tufte ik dapper met m'n Guzzi door de hei...
geen idee waar je bent, waar je heengaat, welk richting je uitmoet, eerst de bossies opzoeken en dan oriĆ«nteren... those were some days  :'(
Ik vond de volgende rit beter
Pegasos met CARBURATEURS!!!

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #719 Gepost op: 09-03-2008, 21:05 »
Hallo allemaal,

Ik ben al een paar jaar lid van de TCN en heb nu toch eens besloten om me bij ARM aan te melden  :). Ik rijd een Africa Twin van 1998.
Wie kan me de weg wijzen naar het inschrijfformier van de MS1000?
Een aantal TCN leden hadden daar een leuk verslag over geschreven en het lijkt me leuk daar ook eens aan mee te doen!

Martin