Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote voorstel topic  (gelezen 315621 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #285 Gepost op: 09-02-2006, 20:59 »
Nou Caro , dan zal ik ook maar komen met m`n XRRRetje.Hoe meer van die honda`s hoe meer vreugd.

CU at the Rally. ;D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #286 Gepost op: 10-02-2006, 09:11 »
Carolien heeft net een XR gekocht en woont in Almere...gebruikt ook altijd veeeeeel smilies in d'r berichten, dus ik zie enige aanknopingspunten, maar kweetut niet zeker...

U mag door voor de tweede ronde ;D Ik moest mij apart aanmelden! Bij deze dus.

Bedankt allemaal, ik hoop wel dat we mee kunnen, want ik weet niet of ik vrij kan krijgen. Duimen dan maar........
Get on, Sit down, Shut up en Hang on!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #287 Gepost op: 10-02-2006, 11:53 »
Ik kom ook met de RallyeX 440, of zoiets :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #288 Gepost op: 02-03-2006, 18:42 »
Zal me ook maar even voorstellen (ik volg al een tijd  jullie topics en geniet hier erg van)
Ik ben Frank 37 jaar  gehuwd en 2 dochters van 2 en 6 wij wonen in  Papendrecht en rij een Honda Africa twin rd07 en rij het liefst off-road.Ik hoop snel een keer een ritje mee te (mogen) rijden en jullie beter te leren kennen.

Gr Frank
fka Fr@nk

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #289 Gepost op: 03-03-2006, 09:39 »
He Frank,

Welkom. Er gebeurt zat, dus gewoon een keer aanhaken!

Corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #290 Gepost op: 03-03-2006, 10:24 »
Welkom Frank,

Citaat
rij het liefst off-road.Ik hoop snel een keer een ritje mee te (mogen) rijden en jullie beter te leren kennen.

Dat kan volgens mij gelijk dit weekend Gerben gaat niet rijden.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #291 Gepost op: 03-03-2006, 16:20 »
Ja ik heb het gelezen alleen ligt mijn brommert nog uit elkaar en dat ga ik nie redden voor morgen maar bedankt voor de uitnodiging
en veel plezier iedereen die gaat
Wel erg  gaaf met dit weer
Gr Frank
fka Fr@nk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #292 Gepost op: 09-03-2006, 20:58 »
Hallo,
Sinds een klein jaar lees ik stiekum op dit forum mee en geniet erg van de foto's en verhalen.
Aangezien ik zelf een komplete newbie ben in het allroadrijden heb ik mij nog niet eerder aangemeld. Maar gezien het feit dat ik erg veel meelees vondt ik het wel netjes me ook eens officieel aantemelden. Ben ook wel eens te vinden op het GS forum.


Groet, Brommer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 190
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #293 Gepost op: 09-03-2006, 23:06 »
Ben ook wel eens te vinden op het GS forum.


Groet, Brommer

Wie niet  ;D Hi Pal!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #294 Gepost op: 12-03-2006, 08:48 »
tja, dat stiekum meelezen wat brommer meldt dat ken ik  :-X.
Dus met dezelfde insteek als brommertje even voorstellen.
Olaf is de naam en tot voor een tijdje terug alleen maar op de  weg te vinden. Maar escapades van onderandere ECM en max - kool begint met interesse nu toch wel gewekt te worden.
Ik zal misschien weinig inbrengen in het begin  :-[ maar wel veel doorlezen en snuffelen
groetjes ollie

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #295 Gepost op: 16-03-2006, 15:00 »
Nou, ik zal me ook eens voorstellen. Ondanks dat ik al geruime tijd van het bestaan van dit forum afweet, kom ik hier nauwelijks. Maar laatst heb ik me toch maar geregistreerd.

Goed, ik ben dus Bart, nickname DaBit. Toen ik nog thuis woonde mocht ik geen motorrijbewijs halen, dan zou ik het huis uit geschopt worden. Die tijd heb ik dus volgemaakt op brommers; Honda MT5/MTX-en, Aprilia RS50, Rieju RS2, Puchjes, etcetera. Volgens mij ben ik de enige sukkel in Nederland die op z'n 28e nog op een brommer rondtufte terwijl de vrienden al minimaal aan hun 3e auto toewaren. Ik heb het wel geprobeerd hoor, dat autorijbewijs. Maarja, er kwam elke keer weer wat tussen zoals geldgebrek, een brommerongeluk, dat soort dingen. En zo'n auto en ik zijn nou eenmaal niet voor elkaar gemaakt; dat had ik al snel door. Bovendien was zo'n brommer veel goedkoper dan een auto, en een stuk sneller voor woonwerkverkeer.

Toen ging ik samenwonen met m'n vriendin. En eenmaal per jaar ben je jarig. Wat meneer voor z'n verjaardag zou willen hebben? Eeuuuh, goeie. Weetjewat, doetu mij maar een motorrijles dan. En 4 maanden later was ik 3 examens verder (theorie, voertuigbeheersing en verkeersdeelname) en in het bezit van een roze papiertje.

Dat moment is nu ruim anderhalf jaar geleden, al lijkt het veel langer.

Het liefste had ik gelijk een BMW R1100GS gekocht (vooral de site van Sylvia Stuurman had de liefde goed aangewakkerd), maar de financien waren er niet naar (huis inrichten kost klauwen vol geld), en 1100cc/250kg om op te beginnen was wat teveel van het goede. Dus ben ik proef gaan rijden op vanallesennogwat. Uiteindelijk werd het een ZZR600; die beviel het beste. Ik heb 'm nog steeds, maar nadat ik in 6 maanden tijd ruim 16000 kilometer op de klok erbij gezet had kwam ik erachter dat het toch niet helemaal was wat ik zocht.

Dus heb ik toen toch maar die R1100GS gekocht. Daar heb ik tot nu toe nog geen seconde spijt van gehad. En als ik 'm nu plat zou rijden, dan kocht ik er weer een.

Ik gebruik het ding voornamelijk op het asfalt. Woonwerk-verkeer, kilometers voor de baas, als het even kan vakantie, en lolkilometers over mooie weggetjes.

Ook heb ik de Seppenwolde-offroadcursus gedaan en rij ik zo af en toe wat offroad met het ding, maar echt lekker gaat dat niet. Hij is erg zwaar, en ik kan het me niet veroorloven om 'm aan barrels te rijden aangezien ik 'm dagelijks nodig heb. Mijn offroad-avontuurtjes moet je dan ook meer zien als 'sightseeing-over-het-onverharde'. Een wat lichter en goedkoper motortje ernaast zou prettig zijn, maar daar heb ik geen plek voor.

Tsja, en als je een GS hebt, dan banjer je rond op het GSClub forum. En via het GSClub forum kom je dan weer hier. Zodoende..

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #296 Gepost op: 16-03-2006, 15:05 »
Hoi DaBit!

Welkom hier bij de allroadfanaten :P

En ehhhh, we zijn allemaal met
Citaat
'sightseeing-over-het-onverharde'
begonnen hoor! De rest komt en gaat vanzelf :D

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #297 Gepost op: 16-03-2006, 15:12 »
De rest komt en gaat vanzelf :D

Ja, dus hou je maar vast, voor je't weet ben je verslaafd :D

Doei,
Corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #298 Gepost op: 16-03-2006, 15:23 »
En wij hebben geen afkick-centrum of cursus , dus .......................eer ge begint!! ;)

Enne welkomm.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #299 Gepost op: 16-03-2006, 15:56 »
Verslaafd? Dat was ik al nadat ik ooit op mijn Honda MTX met Cobra noppenbanden van Bergen op Zoom naar Roosendaal maar noodgedwongen dwars door vele kilometers bouwput heen gereden ben omdat ik anders de weg niet wist ;D Dat gooide het tijdschema goed in de war (Oss-> Bergen op Zoom -> Oss op de brommer vereist wat tijdplanning), maar manman, wat een lol heb ik toen gehad.

Ik ben al langzaam wat geschiktere spulletjes aan het verzamelen. Laatst bij de Lidl een crosshelmpje op de kop getikt. Daar moet ik natuurlijk ook een bril bijhebben (heeft iemand er nog eentje liggen?). Als m'n laarzen versleten zijn ga ik ook maar eens kijken naar wat steviger spul. Dat kan zowiezo geen kwaad, want als mijn linkerenkel nog eens een goede tik krijgt is het einde verhaal.

En uiteindelijk hoop ik ooit wat geld en een plekje te vinden voor een tweede motor welke ik horizontaal kan parkeren zonder teveel kostbare schade. Zeg maar een soort van motor-variant van die Honda MTX. Daar reed je hooguit het stuur van krom, wat je voor 10 gulden kon vervangen. Nu kan zo'n GS ook heel wat hebben, maar toch...