Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote voorstel topic  (gelezen 315560 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 44
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #330 Gepost op: 20-06-2006, 07:54 »
hallo allemaal,
Ik ben Dirk, 29 jaar en vlaming in hart en nieren. Op zonnige zondagen en mijn vriendin
wil motorrijden, dan kan je me meestal vinden op m'n harley (1998). Als mijn schatje (vriendin) echter andere plannen heeft,  dan komt mijn andere liefde buiten nl de transalp (2000, met noppenbanden) en het weer is dan van serieus minder belang ;).
Als het echter regent (of als ik me nodig moet afreageren).... dan begint de pret met de yamaha WR450 (2004) ;D
Dit alles echter als er dan ook nog een niet gewerkt hoeft te worden natuurlijk (wat dan meestal de grote boosdoener is ::)).
Kortom, alles wat een gemotoriseerd is en minstens 2 wielen heeft (het liefst zelf niet meer dan 2...) wekt serieuze interesse.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #331 Gepost op: 24-06-2006, 12:52 »
Ik dan ook maar he  ;)

Mijn naam is Martin, ben helaas pas 16 jaartjes.
Heb van m'n 5e tot 14e MX gedaan, maar die hobby is helaas voorbij.
En was eigenlijk van plan te wachten tot ik 18 was en dan Enduro ritten oid gaan rijden, maar ik kan het toch niet laten en binnenkort staat er dan ook een Aprilia Tuareg in de achtertuin:


Ik houd ervan om lange afstanden te cruisen, zowel onroad als offroad, en ga in Augustus dan ook met de brommer een tour naar Luxemburg maken, samen met een vriend van me die op een MTX gaat.
Daarom kom ik hier ook op het forum, omdat ik dan ook wat kan opsteken over GPS/Navigatie ED.
En natuurlijk voor mijn motortoekomst.  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #332 Gepost op: 24-06-2006, 15:06 »
Welkom!

MTX. Goeie herinneringen aan dat ding :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #333 Gepost op: 24-06-2006, 17:29 »
Tja... Wat een een brommert was dat Ik zelf had een MT verhoogd met een dakar tank MBX wielen ed best wel 8)

oja welkom! Martin en andere nieuwe gasten.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #334 Gepost op: 25-06-2006, 18:59 »
Ik was jaloers op de MTX, moest het met een MT5 doen, maar onwijs veel plezier aan gehad (na een paar aanpassingen).

Veel plezier in Luxemburg Martin, en gave bak die Aprillia.


Offline member

  • BMW R1200GS
  • starter
  • Berichten: 1
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #335 Gepost op: 26-06-2006, 12:54 »
Hallo dan...

Ik ben mijzelf aan het orienteren voor een BMW R1200GS en kwam al surfend op deze site terecht. Super!
Met de BMW kan weer (een beetje) het terrein ingegaan worden en als ik de tochten en verhalen hier lees, dan is er nog best veel mogelijk.

Wel bekruipt mij het gevoel een beetje dat de BMW wat groot en zwaar zal zijn voor de leukere tochten.. Tijd zal het wel leren.
Het voordeel van de BMW is weer dat je meer kunt dan alleen het terrein in.

Mijn motor verleden gaat terug naar mijn 7e verjaardag, toen Pa mij op een brommertje zette om lekker rond te tuffen.
Hierna zijn cross-motoren, enduro-motoren en vele wegmotoren gevolgt (17st).
De laatste enduro motor is in 1992 de deur uit gegaan en daarna zijn alleen maar wegmotoren gevolgt.

De keuze voor de BMW R1200GS belooft weer nieuwe (en oude) mogelijkheden, hopelijk blijft tie wel heel.

Gegroet, Frits..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #336 Gepost op: 26-06-2006, 15:49 »
Welkom Frits, je hebt in ieder geval een hoop motor (en) ervaring.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 102
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #337 Gepost op: 30-06-2006, 00:13 »
ook hallo allemaal.

Ben inmiddels ook besmet met het off-the-road virus. Heb vorige jaar met x-travels een rondrit gemaakt naar Marokko op een AT. Vond deze motor een beetje te zwaar voor het off-the -road werkt. Het kan natuurlijk wel, maar ik vond het zelf minder. Heb inmiddels de motor ingeruild voor een ktm adventure 640 en heb afgelopen weekend een Ad Ketelaar rit gedaan in noord-frankrijk. Daar hadden we veel regen, dus het was lekker glijden. Was op de tweede dag vergeten dat een laag spatbord op je motor en klei geen goede combinatie is. Dus na de eerste pagina van het roadbook stond de motor klei-vast in het midden van het land. Maar het belangrijkste was dat we veel lol hadden en weer wat geleerd hadden.

Verder volg ik regelmatig dit forum en haal er voor mij als beginneling er heel veel informatie vandaan. Dus ga zo door en mogelijk tot ziens ergens bij een rit.

Groet,

Ronald Peters.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #338 Gepost op: 30-06-2006, 10:15 »
Ben inmiddels ook besmet met het off-the-road virus.


Pas op hoor, dat gaat noooooooit meer over  ;)

Welkom,

Corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #339 Gepost op: 30-06-2006, 13:33 »
Hallo dan...

Ik ben mijzelf aan het orienteren voor een BMW R1200GS en kwam al surfend op deze site terecht. Super!
Met de BMW kan weer (een beetje) het terrein ingegaan worden en als ik de tochten en verhalen hier lees, dan is er nog best veel mogelijk.

Wel bekruipt mij het gevoel een beetje dat de BMW wat groot en zwaar zal zijn voor de leukere tochten.. Tijd zal het wel leren.
Het voordeel van de BMW is weer dat je meer kunt dan alleen het terrein in.

Mijn motor verleden gaat terug naar mijn 7e verjaardag, toen Pa mij op een brommertje zette om lekker rond te tuffen.
Hierna zijn cross-motoren, enduro-motoren en vele wegmotoren gevolgt (17st).
De laatste enduro motor is in 1992 de deur uit gegaan en daarna zijn alleen maar wegmotoren gevolgt.

De keuze voor de BMW R1200GS belooft weer nieuwe (en oude) mogelijkheden, hopelijk blijft tie wel heel.

Gegroet, Frits..
Uhm, toch niet dezelfde Fritser van de Tuono-ritten in de Ardennen en het MF? Zo ja dan hebben we nog meer gemeen dan alleen met Tuonootjes raggen en moet je me nog ff wat meer uitleggen.....Anyway, welkom! (a.k.a. Dik Achter)

P.S. jouw rijstijl een beetje kennende ("rustige rijder") zou ik eerder 'ns een LC8 gaan bekijken  ;)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #340 Gepost op: 13-07-2006, 11:17 »
Weer een nieuwe, Niek is de naam en ik lees al een tijdje stiekum mee. Woon/werk verkeer (90 km enkele reis) doe ik op een R1150GSA en omdat ie te zwaar is om mee te spelen heb ik een DR600 uit 87 met nopjes.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #341 Gepost op: 01-08-2006, 22:24 »
Op het GS forum werd ik doorverwezen naar dit forum met een OTR vraag, dus heb ik me geregistreerd en stel ik me meteen maar even voor.
Mijn naam is vast wel duidelijk :), ik ben 37 jaar, van beroep scheepsbouwer en naast motoren hou ik ook van sporten, fotografie en reizen Ik rij zo'n 15 jaar motor, CB 650, XT 600, XJ 900, XR 600, DL 1000 en nu een 1200 GS die zeer goed bevalt.
Toen ik de GS kocht had ik het idee om er een tweede paar velgen bij te kopen met noppen, maar na een paar ritjes naast de weg ben ik er wel achter dat dat niet mee valt en dat een valpartij waarschijnlijk gepaard gaat met een financiele aderlating :(, dus ben ik net als veel GS,ers op zoek naar een enduro voor erbij.
Met de XR heb ik 1,5 jaar OTR gereden en dat is me prima bevallen alleen heeft dat de hele wererld gekost, en daarom heb ik deze verkocht.
Nu ben ik dus op zoek naar een wat beter exemplaar om het OTR rijden weer op te pakken.

Vriendelijke groet, Eric

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #342 Gepost op: 01-08-2006, 22:37 »
blij je te hier te zien. denk dat er hier meer mensen zijn die je kunnen helpen dan bij de buren.
no hard feelings. ;)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #343 Gepost op: 01-08-2006, 22:39 »
psies: gaan met die banaan!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #344 Gepost op: 05-08-2006, 21:17 »
Hoi, bij deze wil ik me voorstellen.
Met de aanschaf van mijn GS heb ik kennis gemaakt met het fenomeen “Forum”
Ik ben analoog opgevoed en dat laat sporen achter. :-\
Ik hoop ook nog eens met GPS te gaan rijden en digitale foto’s te kunnen maken.
Voorlopig doe ik het met kaarten en APS. En volg de voorrijder. :)
Van off-road rijden heb ik géén benul. En ik verwacht dat met mijn GS ook niet echt te gaan leren.  :-[
Ik vind het wel vreselijk gaaf. En volg graag die prachtige verhalen en plaatjes.
Via de GS club herken ik ook mensen hier op dit Forum. Mijn nickname is het zelfde als op het GS Forum en die gebruik ik ook op andere Forums.

Ik wens ons allen heel veel plezier met motorrijden en alles daarom heen toe .

Leonard Visscher