Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote voorstel topic  (gelezen 315401 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 96
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #465 Gepost op: 12-11-2006, 08:18 »
He Rob ook hier, en welkom
www.honda-xl.nl

doe maar gewoon, er zijn al zoveel anderen.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #466 Gepost op: 17-11-2006, 17:50 »
FF deel 2 van de introductie van Mirjam:

"Hoi, ik ben Mirjam van Someren (43) en heb gister een nieuwe oproep (reisgenoten)  geplaatst op deze boeiende site. Misschien wel ff handig als ik me voorstel voor degenen die mij niet kennen  :)


In ’82 begon mijn motorleven op een Yamaha XS 650, uitgekozen door mijn toenmalige partner: Hij vond het een prachtfiets voor mij….ik viel meer op de off road modellen, maar vond die té kwetsbaar op ’t asfalt: had reeds diverse keren bij hem achterop (XT 500) mee mogen maken dat auto’s ons gewoon niet zagen en vd weg af probeerden te drukken….dus ik kon alleen maar aangeven dat ik een motor met “meer body” wilde. Zo kwam de XS 650 in mijn leven: de dubbel gespaakte velgen vond ik wel erg mooi, maar wat een onderhoud….


10 jaar lang zijn wij met de XS en XT, (later TT 600), door Europa getrokken over de kleine weggetjes naar afgelegen dorpen: elk jaar minimaal 5 weken weg. Heb heel wat moois gezien en de XS over heel wat gravel heen gejaagd. Zandhappen wilde ie niet ;-)

Mijn eerste langere reis was een trip van 3 maanden naar Israel en weer terug. Geweldig om zo de tijd aan jezelf te hebben en je hele huishouden achterop met je mee te dragen. No worries what happens: je kan altijd nog je tentje ergens opzetten en lekker gaan liggen pitten, de volgende dag zie je dan wel wel weer verder.


Mijn 2e en grootste avontuur was The Loneliest Track in the World: dwars door de outback van Australië (van Z-west naar midden noord) over de Canning Stock Route.

Zie: http://www.canningstockroute.nl/

Het film verslag hiervan heb ik enkele jaren geleden op een globetrottersweekend laten zien. National Geographic was zeer geïnteresseerd, maar had geen zin om ’t te vertalen in ’t engels….


Sindsdien bezoek ik de globetrotters weekenden. Door het zien van allerlei prachtige foto/ dia presentaties is langzaam maar zeker bij mij het verlangen ontstaan om eens door alle landen rondom de Zwarte Zee te rijden. Een trip waar je meer dan 3 weken voor nodig hebt, wil je het op een relaxte manier aan kunnen pakken. Verder heb ik onvoorstelbaar veel geleerd vd Australië reis: ik wil dan ook wel een paar testweekenden met de geinteresseerden doorbrengen om te kijken of we elkaar liggen in allerlei opzichten, want 7 weken met elkaar op reis vereist toch wel enige goede samenwerking en in elkaars verlengde liggen qua ideeen over het volbrengen van die trip.

Tot nu toe zijn er wel een aantal geinteresseerden, maar ik zou graag verder willen met plannen en ideeen ontwikkelen. Het liefst zou ik de reis in het voorjaar maken (mooiste tijd vh jaar overal), maar dat wordt wel erg kort dag voor 2007. Vandaar mijn voorstel voor half aug.-half oct. 2007 of voorjaar 2008. En natuurlijk hangt het er ook helemaal van af of er oorlog gaat uitbreken tussen Rusland en Georgie. 


Heb je interesse? Bij mijn profiel vind je mijn email adres.


Oja: nog 1 detail: sinds eind 2000 staat er een Triumph Tiger naast de XS, die me nu overal naar toe brengt. (ook die wil niet echt zandhappen…;-)


Greetz, Mirjam"
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #467 Gepost op: 17-11-2006, 19:24 »
Welkom Mirjam!

Hey een XS Fan.  Volgens mij ken ik er nog een.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #468 Gepost op: 17-11-2006, 20:20 »
He Mirjam,

We hebben elkaar al een paar keer gesproken op de Travelmaniacs of Motortrotters weekends. Leuk je hier te zien: welkom!

Corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 55
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #469 Gepost op: 06-12-2006, 00:52 »
Hallo Allroaders,

Na een tijd actief te zijn op het GS-forum, waar dit forum met enige regelmaat genoemd wordt, heb ik besloten mij ook hier aan te melden. Het is immers een toffe site, met leuke en nuttige info en uiteraard spectaculair beeldmateriaal.

Mijn "motorcarrière" begon op een Yamaha YZ125.... Dat was (ik heb er 13 maanden gewoond) op Aruba mijn vervoersmiddel.... Leuk speelgoed, de beginselen van het motorrijden heb ik daar geleerd.

In Nederland heb ik toen mijn eerste echte motor gekocht, een Yamaha YZF600R Thundercat uit 2003. Dat vond ik echt een hele gave machine. Een hele goede en veelzijdige motor. In 1 jaar tijd heb ik daar circa 34.000 km mee gereden. Van de Franse Côte d`Azur totaan de Baltische zee bij Rügen (Kap Arkona). Maar dat zal op dit forum niet veel indruk maken. Afgelopen juni kwam er een einde aan de Thundercat.... Op een rotonde waar dieselolie lag gleed ik de andere weghelft op, de Thundercat verdween onder een tegemoetkomende vrachtauto, ik bleef wonderbaarlijk ongedeerd.

Afgelopen augustus heb ik een nieuwe motor gekocht, dat was een BMW F650GS Dakar uit 2002. Deze stond te koop bij de locale BMW dealer en kon ik onder voor mij aantrekkelijke voorwaardes kopen. Een maatje van mij had al een KTM 950 Adventure, die machine had al een erg goede indruk op mij gemaakt. De F650GS Dakar had ik altijd al een leuk modelletje gevonden. Na een proefrit was ik overtuigd. En bovendien, deze motor had de capaciteit waar ik hem voor wilde gebruiken: allroad reizen maken.

Inmiddels rij ik dus al pak en beet een half jaar rond op mijn Dakartje, met grote tevredenheid. Het tekort aan vermogen kan ik prima mee leven, deze motor levert genoeg "Freude am fahren" op andere fronten.

Ik heb er enige (niet al te uitgebreide, maar daar komt in de toekomst verandering in) off-road ervaring mee opgedaan en samen met enkele andere GS-rijders de off-road cursus bij Henk Seppenwoolde heb gevolgd.

En zodoende kom ik hier.....

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #470 Gepost op: 06-12-2006, 07:26 »
Joooo!

Welkom hier.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #471 Gepost op: 06-12-2006, 08:09 »
Welkom!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #472 Gepost op: 06-12-2006, 08:36 »
Psies: welkom!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #473 Gepost op: 06-12-2006, 17:29 »
hoi, welkom!

En euhm.. der staat nog een lc8 te koop hoor :-)
(oja.. ik mocht geen sluipreclame voor dat andere forum maken he  :-X )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #474 Gepost op: 06-12-2006, 19:27 »
weer een bekende

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #475 Gepost op: 08-12-2006, 11:45 »
Ik zal me dan ook even kort voorstellen.

Ik ben Matthieu, 23 jaar oud en woonachtig in het zeeuwse.
Ik rijd nu dik 4 jaar op 2 wielen-rond. En na ongeveer 100000km heb ik het licht gezien; ik rijd sinds 28oktober op een r1100gs van 1998.
Eigenlijk op aanraden van een aantal personen hier naar gaan kijken. Voornamelijk ook omdat ik met diverse lichamelijk klachten kampte waardoor ik niet meer fijn op mijn cbr600 kon rijden.
Eerst was ik erg sceptisch over zo'n dikke allroad, maar nu ben ik helemaal om.

Sindsdien ben ik dus echt besmet...en ik hoop ook ooit nog eens een echte off-road er bij aan te schaffen.



'98 R1100GS XL600V Transalp

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #476 Gepost op: 08-12-2006, 11:46 »
He matthieu,

Je bent op de goede weg   ;) Welkom!

corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #477 Gepost op: 08-12-2006, 12:31 »

Sindsdien ben ik dus echt besmet...en ik hoop ook ooit nog eens een echte off-road er bij aan te schaffen.


Ondanks dat je veilig (v)rijdt, ben je toch besmet... :o

Welkom in iedergeval in deze infectie-kolonie
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #478 Gepost op: 08-12-2006, 12:48 »
tja,het word alleen maar erger 8)
genezen is er niet meer bij :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #479 Gepost op: 08-12-2006, 13:59 »
There ain`t no cure for this disease
so bring it on if you please

Welkom Matthieu, nou je meissie nog op een offroad ook he  :D
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer