Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote voorstel topic  (gelezen 315138 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 38
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #615 Gepost op: 01-09-2007, 17:05 »
Ook maar even voorstellen dan. Ik ben Els. Ook ik rijd dus een HP2. Hiervoor een R1200GS, daarvoor een R1150RT.
Omdat we (Martijn 'Duch' en ik) het met de GS'en steeds leuker vonden om van de verharde weg af te gaan zijn we ons gaan oriënteren op andere motoren. In eerste instantie gekeken naar motoren voor erbij, maar uiteindelijk zijn het twee HP2's geworden met per motor een setje supermotard velgen erbij zodat ze ook op de weg goed te gebruiken zijn.
We hebben ze nu een paar weken en zijn er zowel op de weg als van de weg af enorm goed over te spreken! :)




Gr Els

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #616 Gepost op: 01-09-2007, 17:11 »
Ome Bert is jullie vriend, schat ik zo in :D. En natuurlijk ook welkom!
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #617 Gepost op: 01-09-2007, 23:17 »
he els en martijn, welkom en veel plezier op de BDM-rit 7 oktober ;)
kom mischien even kijken naar jullie laatste goedkope rip off's van het orginele snavelbekdier [ de BIG] ;) :-X
groeten zappa [ en nu even wat kwijl van het toetsenbord verwijderen]
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #618 Gepost op: 06-09-2007, 09:54 »
Whoow wat een stoot!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #619 Gepost op: 06-09-2007, 10:47 »
Die brommers zijn veeeeel te schoon! Welkom en vies maken die dingen!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #620 Gepost op: 10-09-2007, 10:24 »
Zal me ook maar eens voorstellen. Lees al een behoorlijke tijd mee op dit forum, maar had tot nu toe niet zo zeer de behoefte om me voor te stellen aangezien ik niet in het bezit was van een echte off-road. Ik woon op de grens van het limburgs/brabantse en ben in 41. Sinds kort ben ik in het bezit van een DRZ400E met Athena kit. Das heerlijk spelen in de bossen en in het zand. Gewoon echt fun. Daarnaast rijd ik nog een BMW. Nadat ik dit jaar in Marokko ben geweest met de BMW op noppen, miste ik toch wel de echte fun in het zand. Gravel e.d. is geen probleem, maar zand en blub wordt een ander verhaal met de BMW.
In mijn overweging naar welke off-road ik moest aanschaffen kwam ik steeds weer terug op 3 motoren, XR650, WR en DRZ.
De XR viel af omdat ik toch wel graag een "vrouwenknopje" wilde. WR vind ik tov de DRZ erg prijzig en ik kon voor mezelf de meerprijs tov prestaties niet rechtvaardigen.
Uiteindelijk bleef de DRZ over en het liefst wilde ik een E. Na een langere zoektocht heb ik er eentje gevonden en de eerste 150 km ziiten erop.
Nu eerst maar een gps houder aanschaffen en vervolgens in de toekomst roadbook en imo. Das toekomstmuziek.

Grtz,
Star65

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #621 Gepost op: 10-09-2007, 11:07 »
Die brommers zijn veeeeel te schoon! Welkom en vies maken die dingen!


Hier zijn ze net terug van een ritje :D nadat ze de dag ervoor de HP2's gehaald hadden bij BDM 8)


die grijns ging niet meer weg bij Els en ook niet bij Duch trouwens

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #622 Gepost op: 10-09-2007, 11:43 »
En een mooie DRZ E heb ie gekocht

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #623 Gepost op: 15-09-2007, 21:19 »
.......en hier nog een BMW-er die het Allroad gebeuren hier heeft gevonden!  ;)

ik kom hier een groot aantal bekende nicknames en avatars tegen in ieder geval  :D, want ik lees hier al
wat langer de diverse topics en dacht ik meld me maar eens aan ::).

FiPo natuurlijk braaf in het voorsteltopic  ;D , helaas wordt het tweede topic het verkooptopic van de motor van mijn vriendinnetjuh Wendy :'(.

nieuwsgierig? : te koop: nieuwstaat verkerende BMW F650GS, alle opties+koffers, 3000 kilometer

anyway, tot post-s  :)

Maarten
MechanicalAnimal

ikke


wendy



Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #624 Gepost op: 15-09-2007, 21:34 »
Hoe kunnen we die naam van jou inkorten? "MeAn" is dat wat?  8)  En een hartelijk welkom natuurlijk.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #625 Gepost op: 15-09-2007, 21:40 »
Hoe kunnen we die naam van jou inkorten? "MeAn" is dat wat?  8)  En een hartelijk welkom natuurlijk.

nee, die nick van jou is lekker kort  ;D

thanks TravelmaniacsGert  ;)


en doe maar Animal of Maarten  ::)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #626 Gepost op: 19-09-2007, 09:59 »
Welkom hiero maaruh, hoe kom je d'r zo bij om jezelf "Beest" te noemen??? ::) Is Wendy het daar wel mee eens??? :-X




PS.
 8)  Hallo Els, lekker hè, beetje door de blubber baggeren? :D   8)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #627 Gepost op: 19-09-2007, 20:20 »
Dag mensen!!
Zo, weer een nieuw lid op het forum erbij!

Michiel is de naam, 21 jaren jong, broer van StevenD welke onder andere hier zeer acties is.

Sinds augustus vorig jaar mijn welbegeerde rijbewijs A erbij gehaald, de B had ik 2 jaar eerder al.

Rond dat moment natuurlijk ook een motor willen hebben!!! En dan heb je een broer die alles rijdt met noppen en een stuur, een vader met een Transalp en dan is het logisch vervolg natuurlijk ook dat je een Allroad koopt.

Maar gelukkig vond en vind ik dit nog steeds de mooiste motoren, dus dat zat wel goed ;)

Dus dan ga je een beetje op internet kijken en overleggen hoe en wat. Ik zit 2 jaar lang vast aan 25 KW regeling, omdat ik het als 20 jarige gehaald heb.

Transalp, DR350, DRZ400x, KLE500, XR, XL, er is genoeg op de markt.

Maar goed je bent student met een auto, en het moet een beetje binnen de perken blijven allemaal met de financiën. Dus het is even zoeken en alle fietsen hebben wel hun plus en minpunten. De ene is zwaar, de andere onderhousgevoelig, de andere veel te duur.

Op een avond staat er een Kawasaki KLE500 uit 1991 op Marktplaats met wat "werk" voor een hele schappelijke prijs. Bellen, informeren en dezelfde avond nog ophalen!

Wat werk aan de fiets gedaan om hem weer te krijgen zoals het hoort, nieuwe bandjes eromheen, nieuwe kettingset, nieuwe olie, bedrading, tellerwijzertje, nieuwe achterbrug enzovoorts enzovoorts....

Volgende probleem: de motor is standaard ergens in de buurt van 40 KW.... dus daar moet wat vanaf, kan niet officieel, dus dan maar officieus. Uitdraaitje....

Even afrijden, en op de motor!!

Bijna meteen al naar Almere om daar een dagje door te brengen met StevenD over het super offroad terrein toen daar, braakliggend. Heuvels, gravel, zand, bagger.... wat een feest. Enorm eng allemaal, voorzichtig met me nieuwe motor (nou ja nieuw..) en mijn nieuwe pak enzo. Slechts één keer ding op zijn kant in de bagger. "Ja gewoon erdoorheen rijden zegt ie dan.... haha"

Zodoende alweer 13 maanden lekker een beetje aan het rijden, waarvan 5 maanden in het buitenland zonder motor enzo. Toch lekker wat KM weten te pakken, maar ben natuurlijk nog steeds een rookie wat dat betreft.

Ben overwegend nog een toer rijder op het moment welke als de kans daar ligt het wel leuk vind een paadje te pakken zonder asfalt. Sinds mijn maatje Peter (Piet DR) ofzo zijn rijbewijs heeft en een DR350 rijden we ook vaak rond in de buurt en pakken zo mogelijk een stukje gravel mee enzo, een beetje spelen.

Dan merk ik dat mijn KLE met zijn 200 kilo rijklaar gewicht toch wel aan de heavy kant is, en mijn conditie tekort schiet haha.

Al met al is het allemaal momenteel ook heel druk, 4e jaar HBO studie, middenin een gecompliceerd project, en staks afstuderen! Stress in de boet!

Probeer toch z.s.m. een beetje te beginnen met allroad toertjes te maken, want dat lijkt me echt geweldig om te doen. Ik besef me terdege dat ik een newbie ben, en heb dan ook angst om op me bek te gaan altijd. Vooral met de KLE met die hard plastic kappen en een stalen tank.... Een keer op mijn plaat en alles is kapot.

Ik krijg het ook al spaans benauwd als ik eraan moet denken om een roadbook te lezen haha. Geef mij maar een GPS rondje (eerst even GPS kopen).

Dat is een beetje ik tot dit moment.

Ben vooral in het begin erg actief geweest op het motor-forum, kijk wel eens op ADVrider.com en krijg dat toch zééér sterke emigratie gevoelens. Als je ziet waar die mensen allemaal legaal mogen rijden, dat is toch geweldig!

En nu dan ook op allroadmaniacs maar eens aangemeld! Ook een heel leuk forum waar super veel info te vinden is, de trips, de foto's... super.

Een van mijn dromen is toch wel om met de motor een aantal super mooie allroad trips te maken... Australie, Scandinavia, de VS, Oost europa... you name it. Maar goed mijn drempel is toch vaak dat ik er helemaal geen zin in heb om dat alleen te doen, en zou het graag doen met een goede vriend of vrienden. Moet Peter (Piet DR) daar nog eens toe weten aan te zetten.

Voor zover even mijn voorstel topicje!

Eerdaags de motor maar weer eens pakken als het weer een beetje meezit!









KLR650c AKA trilplaat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #628 Gepost op: 19-09-2007, 22:40 »
je hebt dus de goede genen ;) welkom bij de club van de zand kriebels..
de rest van de club is nog druk aan't lezen ;)
doe rustig aan met je fiets en je zelf en je gaat vanzelf steeds harder 8)
zie je bij een rit..
zappa
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #629 Gepost op: 20-09-2007, 08:15 »
Welkom hier!!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!