Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote voorstel topic  (gelezen 314686 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #690 Gepost op: 01-01-2008, 18:35 »
Hoi Ronny,

Je bent zo oud als je je voelt :D

(ik word binnenkort zo oud als jij nu nog enkele dagen bent.... :-[)

Heroes legends niets voor jou?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #691 Gepost op: 01-01-2008, 19:14 »
Ik had tot voor kort een XL600R. Niks mis met zo'n XL :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #692 Gepost op: 01-01-2008, 21:50 »
Wekom Bikeman en Ronny ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #693 Gepost op: 02-01-2008, 00:24 »
Hellow guys (& gals ofcourse),

Moi is Sounddragon, ik hang al een tijdje al lezend en lerend in motorland rond, en dan m.n. op MF, maar ik lees overal waar ik wat interessants tegenkom, zo dus ook hier.  ;D

Ben eigenlijk een fervent koekblikker, rij nu nog in een (vind ik) smaakvol verbouwde Astra F station, maar wil (voorlopig erbij) gaan motorrijden.

Mijn keuze is bijna definitief gevallen op een Allroad, omdat mij dat wat relaxter lijkt te rijden.
Ik was eerst ook op zoek naar een 1000cc + toerfiets, maar ik denk dat een lekkere vette allroad me beter past, daarbij voorkom ik dan waarschijnlijk dat ik in no time voor de 2 keer mijn papiertje kan inleveren, en zo kan ik wat meer op mijn gemak een beetje hernieuwd kennismaken met het huidige verkeer, waar ik tot nu toe wel innig aan deelneem, maar dan wat meer in spulletjes met 6 wielen of meer en meer dan 50 ton, en uiteraard ook veelal stilstaand tijdens spitsuren in de Astra  :confused:

Bedoeling is trouwens woon- werk te gaan rijden, en tevens bij geschikt weer een lekker ritje tussendoor als ik zin heb, maar voorlopig blijft er voor echte hollandse shitweer dagen gewoon een koekblik op de oprit staan, luxe dient de mensch  :D


CU all on (or off) the road  ;)



Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 59
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #694 Gepost op: 02-01-2008, 01:45 »
Hoi Ronny,

Je bent zo oud als je je voelt :D

(ik word binnenkort zo oud als jij nu nog enkele dagen bent.... :-[)

Heroes legends niets voor jou?
Jawel zeer zeker maar de portomonee laat het niet toe zeg maar,dus met minder content zijn is de boodschap.
We zullen hier ook wel aan ons trekken komen zeker....er staan mooie evenementen op de kalender hier op dit forom.
Groet



Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #695 Gepost op: 27-01-2008, 21:08 »
Na een tijdje te hebben meegelezen is het hoog tijd om mij voor te stellen. Ik ben Tim, woon in Nieuwegein, ben 35 jaar en heb gisteren een (gebruikte) KTM LC4 enduro gekocht en voor het eerst vies gemaakt. Keus is mede door het rondsnuffelen op dit forum en een duwtje in de rug van mijn collega Corne Pol op de LC4 gevallen.

Ben er blij mee. Gaaf apparaat. Tot gisteren alleen asfalt gezien ( mooie vierkante banden). Gisteren als proef op de som een dynojet testrun om zeker te zijn dat blok nog 100% was. Dat is ook een belevenis.

Nu nog GPS, tripmeter, roadbookhouder en fatsoenlijke banden (denk aan Michelin T63) erop. Ben niet zo’n sleutelheld dus is al aardige klus voor mij.

Na tijd op Africa Twin te hebben rondgereden, heb ik besloten iets te kopen wat iets makkelijker rechtop te houden is of rechtop te zetten is (grote kans dat de @t binnenkort verkocht wordt). Direct de 'bagger' in gestuurd gisteren. Wel wat makkelijker zo een lichte brommer. Ben geen held offroad. Moet dus het rechterhandje goed in bedwang houden.

Ben van plan om wat meer all/offroad roadbookritten te rijden. Heb mij alvast voor de drie eendaagse ritten van Ad Ketelaars opgegeven. Als er mensen uit de buurt van Nieuwegein 30 maart ook die kant opgaan dan haak ik graag aan.

tim

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #696 Gepost op: 27-01-2008, 21:24 »
Hey Tim,

Welkom hier!
Corne kan je misschien wel de nodige "basics" bijbrengen, als je meteen een aantal dingen goed doet, heb je d'r later meer lol van. (Hier praat de ervaring, ik ben nog steeds verkeerde dingen aan het afleren  :D)
Mocht het met Corne niet lukken: in woon redelijk in de buurt (Breukelen) dus mail maar een keer. 
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #697 Gepost op: 03-02-2008, 20:25 »
@ Tim

Gefeliciteerd met je moto.
Rij ook de rit van Ad, afspreken prima.

Mzzl Marc
Groet Marc

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #698 Gepost op: 04-02-2008, 09:01 »
He Marc! Goed plan, leuk. We houden contact.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #699 Gepost op: 04-02-2008, 09:09 »

Ben van plan om wat meer all/offroad roadbookritten te rijden. Heb mij alvast voor de drie eendaagse ritten van Ad Ketelaars opgegeven. Als er mensen uit de buurt van Nieuwegein 30 maart ook die kant opgaan dan haak ik graag aan.


Hoi Tim,

Welkom hier. Ik ga de 30ste ook met Ad Ketelaars rijden en je mag, als je dat wilt, mee op de aanhanger richting N-Brabant.

Grx,

Noppy

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #700 Gepost op: 04-02-2008, 09:49 »
@Noppy, bedankt.

Goed om te weten dat er ARMs om de hoek wonen.

Nog even kijken/horen hoe Marc die kant opgaat vanuit IJsselstein. Als hij op de motor die kant op rijdt dan doe ik dat ook. Ik moet mogelijk ook wat vroeger stoppen, moet wellicht in de loop van de avond vanaf Schiphol vliegen. Afhankelijk van wat Marc doet, houd ik me zeker voor deze en andere keren aanbevolen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 98
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #701 Gepost op: 05-02-2008, 12:38 »
Hoi allen,

Mijn naam is Mark en woon in de scheldevallei  ;D ergens in het midden tussen Antwerpen en Brussel. Momenteel rijd ik een R1150GSA (5de GS). All road weinig ervaring op wat pistes in Marokko (R100GS) en onverharde Alpenpassen R11XXGS) na. Voor veel meer zijn die GS'en met mijn 71 kg en gebrek aan off road techniek immers toch veel te zwaar.
Hoop hier heel wat op te steken want off road begint me meer en meer aan te spreken. Op termijn zit de kans erin dat ik me dan ook een iets lichter speeltuig bij aanschaf.

mvg,
Mark
Groeten,

Mark

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #702 Gepost op: 05-02-2008, 16:26 »
Welkom hier!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 34
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #703 Gepost op: 17-02-2008, 11:30 »
Hallo allemaal,

ben pas sinds gisteren actief op dit forum, eigenlijk via Aprilia-riders,
maar ik heb toch wat meer met all-road.
Ik ben wat dat betreft niet erg merktrouw, ik rij met wat er binnen mijn budget valt.
Momenteel is dat een '96 Pegaso, hoewel ik eerder met Honda's in de weer ben geweest.
Mijn meissie rijdt ook op een Pegaso, uit 97, maar die is niet zo van de modder.
Ik neem nog wel eens een onverwachte afslag en dan weet je niet wat je tegen gaat komen,
en als het tegenzit is de weg weg en moet je verder op Moeder Aarde.
Als je maar druk en tractie op het achterwiel houd en de blik in de verte gericht, zal ik maar zeggen.
ik hoef niet zo nodig tot aan de assen in de drek te staan,
maar over het algemeen vind ik de kortste weg vaak de mooiste, ook al moeten we daar voor omrijden.
Motor leren beheersen met een Montesa Cota 200, daarna bij Defensie een rijopleiding gehad als Ordonnance,
met een geknepen Guzi V50, met gecombineerd remsysteem, wat een uikomst is met terreinrijden  ::)
door even vaak op je linker als rechterkant te vallen, houd je de verhoudingen toch in proportie. :D
tot zover,
Groeten, Peet
Ik vond de volgende rit beter
Pegasos met CARBURATEURS!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #704 Gepost op: 17-02-2008, 11:39 »


Welkom hier.

Wanneer was die rijopleiding bij Defensie? De mijne september '92 in Ossendrecht......
Gerrit :)