Gave foto's Tjaffel!
Mijn Guzzi deed het wel bijna altijd.... ik zat ook in een herstelpeloton als wapenpeuk...
Ding heeft me door de stofvlakten van Zargossa, de besneeuwde (40-50 cm sneeuw, helemaal geweldig) bergen van Lacourtine, van de noordduitse laagvlakte tot de vette leem in Hohenfels,(waar je het voorspatbord er beter af kon halen anders zat / liep het helemaal vol en vast met prut) tot het oefenterrein Zagan in Polen, waar je je weg moest zoeken ik een geweldige bende die er door de Russen was achtergelaten.
Terreinrijden was eigenlijk betrekkelijk eenvoudig, gaan staan, kuiten tegen de tassen, 2e / 3e versnelling, goed ver vooruitkijken naar waar je naartoe wilt, niet naar wat je in de weg staat, je remmen niet gebruiken, tussengas met terugschakelen en remmen op de motor..en blijven ademhalen.
En als je in de sneeuw rijdt, in het spoor van de vrachtwagens blijven rijden anders ontdek je een nieuwe dimensie van het woord sneeuwschuiver
ik had je foto's willen aanvullen met een Guzzi die op de achterklep van een chinook heli stond "gerigd", maar sinds m'n verhuizing zijn er veel foto's uit die periode "verdwenen".(zullen nog wel in die dozen op zolder zitten)
zo ben ik in Deelen wel eens uit de heli gejaagd, zodra de laadklep op de grond kwam kreeg ik een klap op m'n helm en tufte ik dapper met m'n Guzzi door de hei...
geen idee waar je bent, waar je heengaat, welk richting je uitmoet, eerst de bossies opzoeken en dan oriƫnteren... those were some days :'(