Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote voorstel topic  (gelezen 314540 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #750 Gepost op: 30-06-2008, 00:29 »
ook aan mijn ktm weinig gesleuteld
en wat gaat er stuk???????????
een JAPANS onderdeel,het enigste japans wat er op de fiets zit en dat gaat stuk :-[ :-[ ::) ::)

maar iid met de drz heb ik ook geen problemen gehad :-X

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #751 Gepost op: 30-06-2008, 06:10 »
een JAPANS onderdeel,het enigste japans wat er op de fiets zit en dat gaat stuk :-[ :-[ ::) ::)

Had ik ook op m'n Tiger: enige probleem tot nu toe was met een volbloed Japanse Nissin remschijf: zo krom als een banaan na een stevige remactie in de staart van een file (ja dat was zeker een hhhhoeoeoeoeiiiiiii-momentje  8))
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #752 Gepost op: 30-06-2008, 21:54 »
Voordat ik van Gert op mijn donder krijg dat mijn voorstelrondje echt off-topic gaat; ik heb begrepen dat een MXC een EXC is die (standaard) wat geschikter is gemaakt voor europees werk: iets grotere tank, iets andere versnellingsbakverhoudingen, standaard een ventilator, standaard knippers en ik geloof een knopje om de afstandsmeter te resetten. Op sommige sites wordt hij ook de 525 MXC Desert Racing genoemd, geen idee of dat helemaal juist is.

Maar bedankt voor het welkom allemaal!!
Grz. Jeroen

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 59
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #753 Gepost op: 09-07-2008, 18:45 »
Hallo allemaal.
Ik weet niet of ik me hier al heb voorgesteld maar ik ben Ronny uit Belgie en ik rij op een honda xl 600 lm dakar 1987 waar ik zowat alles mee doe,tourritten,enduro en helaas ook regelmatig eens tegen de vlakte gaan.
De mooiste rit tot nu toe voor mij was de enclaverit 2008 en een vree mooie rit met de dr big club Nl.
ik heb er uiteraard nog mooie gedaan maar deze blijven toch wat hangen in mijn hoofdje.
En hopelijk volgen er nog vele.

ik ben niet echt een ervaren man maar ik ben er ook niet bang van en probeer zoveel mogelijk ervaring op te doen maar tot nu toe gaat het redelijk goed en kan redelijk goed volgen op mijn xl als het niet echt te moeilijk word wel te verstaan.

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #754 Gepost op: 09-07-2008, 19:32 »
Welkom op het forum. Mooie motor! Zo hebben we het allemaal geleerd. Gewoon proberen en zo leer je veel. Ervaring komt vanzelf

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 59
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #755 Gepost op: 09-07-2008, 21:10 »
Dank u deze xl is de tegenhanger van de Yamaha xt Tenere in die tijd (1984-1990)
Die xt's zijn ook vree goei motors,zie foto dan kan je vergelijken.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #756 Gepost op: 26-07-2008, 01:12 »
Voordat ik me tegen allerlei topics aan bemoei, ........ eerst even voorstellen.

Ik ben Leon en rijd de ideale all-road (voor mij dan  :-X), de BMW F650GS Dakar. Hiermee ga ik regelmatig van het verharde om te spelen, maar moet nog heel veel leren, een echte wannabe off-roader dus.

Die F is m'n eerste motor sinds ik 2 jaar geleden mijn rijbewijs heb gehaald en hij bevalt uitstekend 'k Heb regelmatig proefritjes en demo-ritjes op andere fietsen gemaakt, maar moest toch altijd concluderen dat m'n F zo gek nog niet is.

Na een eerste all-road cursus van BDM en de all-road dag van Arjan Brouwer begin ik eigenlijk steeds meer off-road minded te worden en heb me ook opgegeven voor de OTR dag in de Zandgroeve waar ik ontzettend veel zin aan heb. Wellicht kom ik daar nog wel forummers tegen? Al zou dat ook al wel gebeurd kunnen zijn bij die andere evenementen.  8)

PS: dat bemoeien valt reuze mee, 'k ben eerder een passieve forummer, hoewel als de ervaring toe neemt zal ik die ongevraagd desgevraagd ook delen.
...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #757 Gepost op: 26-07-2008, 08:21 »
He Ronny, heb je inschrijfen hier gemist maar welkom :)

En Leon natuurlijk ook ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #758 Gepost op: 27-07-2008, 20:47 »
Hernieuwde voorstelling:

Nu mijn xr650r exit is heeft Ferd mij op mijn verzoek omgeturnd naar Leo en ik doe het voortaan op een DRBIG 750.
Datwilzeggen....................als we van deze 2 iets moois kunnen maken  ;)


LEO

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #759 Gepost op: 27-07-2008, 20:52 »
dat moet wel te doen zijn, ff de haakse slijper erbij,een moment sleutel erbij en wat kan er fout gaan?

succes met sleutelen. wordt het een echte rally big!?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #760 Gepost op: 27-07-2008, 23:46 »
dat moet wel te doen zijn, ff de haakse slijper erbij,een moment sleutel erbij en wat kan er fout gaan?
Is meer de vraag wat er dan nog goed kan gaan  ;)

succes met sleutelen. wordt het een echte rally big!?
Eerst maar eens goed rijdend krijgen voor oa de Brabo 600 en dan in de winter verder kijken.

LEO

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #761 Gepost op: 28-07-2008, 01:09 »
Hmm, mischien hebben we Leo nu wel genoeg geplaagt met z'n moment sleutel en haakse slijper..
Hmm, nee nog niet ;D
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #762 Gepost op: 30-07-2008, 11:00 »
Hallo,

Ik stel me ook even voor.
Ben Onno, 33 jaar, 2 meter lang en rij een KTM 990S Adventure (was de grootste die ik kon vinden). Woon in Den Haag

Gebruik de motor voor woon werk elke dag, maar heb ook een setje cross wielen. Ik rij nog niet heeel lang motor maar wel al een jaar of 15 mountainbike (ook twee noppenwielen). Met de motor op het onverhard kloot ik gewoon wat aan en dat gaat aardig al zeg ik het zelf, het belangrijkste is dat ik het super leuk vind, wat anderen ervan vinden weet ik niet  ;D ;D. Andere hobby's: Snowboarden, windsurfen, kitesurfen, golfsurfen.

Ik zie dat er hier ook regelmatig wat wordt georganiseerd, dus ik dacht bij mezelf.... leuk forum dat allroad maniacs. Zo'n dagje cross circuit lijkt me helemaal geweldig bijvoorbeeld. Een rally van drie dagen is misschien iets teveel van het goede voor mij. He, ik hou het allemaal goed in de gaten en wellicht zien jullie me een keer opduiken.

PS: Zaterdag ochtend gaan we nog naar de maasvlakte, wie heeft er zin ??

Mazzel,
Onno


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #763 Gepost op: 30-07-2008, 11:37 »
hallo onno welkom hier
zou graag mee willen maar ben nog geblesseerd   van de midsummer
woon ook in den haag
greetz

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #764 Gepost op: 31-07-2008, 22:22 »
Dan zal ik mij ook nog even voorstellen, nadat ik deze topic heb ontdekt.
Ik ben Walter en vanaf morgen bezitter van de XT660Z Tenere Desert khaki.
Ik rij sinds 1989 en heb de volgende motoren bereden Honda Spacy250, KAWA GPZ400, Honda CB400F, Yama XJ900, Honda Deauville, 2 jaartjes gedacht te stoppen met motorrijden, BMW K75RT, BMW R1150RT twin en morgen dus de Tenere.
Oja , daarnaast bestuur ik ook nog een snorfiets ;D (die mijn dochter steeds inpikt).
De drang om steeds weer de kleine wegen op te zoeken en de afgelopen mei trip naar de Oekraine, hebben mij doen besluiten te switchen.
En nu nog zo snel mogelijk een cursus all-road uitzoeken en nog meer genieten dan ik al deed.
Groetjes
Walter