Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote voorstel topic  (gelezen 298708 keer)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #45 Gepost op: 18-08-2005, 16:28 »
Welkom Zwerver Geert!  :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #46 Gepost op: 18-08-2005, 22:41 »
Hoi ik ben Pieter, ben nu nog 45 jaar en rij al 28 jaar motor.
Ben in het bezit van een BMW R80GS/pkx uit '89 en heb daar ±130.000km mee gereden.
De laatste paar maanden ook offroad.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #47 Gepost op: 19-08-2005, 10:16 »
Heyyy Geert Welkom!!
Leuk dat je ons komt vergezellen!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #48 Gepost op: 19-08-2005, 15:04 »
Zal ik ook maar even.... Met mijn verre motorverleden zal ik jullie niet lastig vallen.

Toen ik in Italië woonde verliefd geworden op de reisenduro's. XTZ 750 a.k.a. Super Ténéré. Terug naar NL. Bleek de Yamaha goed in te ruilen te zijn en een R 1100 GS gekocht. In augustus 2001 is dat een 1150 geworden. Toen ook BMW GS-Forum opgericht en mede oprichter van de BMW GS Club. Met BDM naar de Alto Turia en een jaar later Transpana. R 80 GS rallye gebouwd. 1150 ingeruild voor 1200 GS en de R 80 Rallye staat inmiddels in de UK bij een ex Dakar rijder. Off road tuf ik nu rond op een KTM 525 EXC '03.

Kzie hier al veel andere GS-ers , MidSummer en NoordZuid route gangers en Transpana types  ;).  Zal het wel gezellig worden hier
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #49 Gepost op: 19-08-2005, 15:26 »
Zal het wel gezellig worden hier

Welkom hier, Erik. Maar eh..., het is toch al gezellig hier  ;)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #50 Gepost op: 19-08-2005, 15:33 »
Het is wel het perfecte uitgangspunt. En dat geldt ook voor een KTM 525 EXC.....

Maar die is toch al klaar??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #51 Gepost op: 19-08-2005, 15:48 »
Ongeveer net zo klaar als mijn DRZ nu is  :P  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #52 Gepost op: 19-08-2005, 21:05 »

Maar die is toch al klaar??

Yeah right...... Navigatie shit, benzine tank is wat klein. Vering is altijd een compromis dus dat verdient de nodige aandacht. Maar een beter basis dan een R 80 GS uit '93. Da's zeker.
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 190
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #53 Gepost op: 30-08-2005, 20:45 »
Hi All....

Op zachte aandrang van vriend Max Kool, stel ik me hier graag even voor. Leden van de BMW GS club kunnen dit stukje overslaan..... (opmerkelijk aantal trouwens)
Om daar op door te gaan: Is de GS club dan niet leuk? Nou integendeel!! Maar nu ik besloten heb me het off-roaden meer eigen te maken leek het me leuk om ook contact te leggen met niet BMW rijders. Met name uit de omgeving van mijn woonplaats. Dus vandaar dat ik me hier ook heb aangemeld!

Over "my ride": Nu een BMW (eh.. da't was wel duidelijk..  ::) ) R1200GS. Had hem net een week, en hij lag al in Horst in het zand te spartelen. En ik ernaast natuurlijk. Dat was tijdens een Free Bike all road cursus. Met de eh *** club ook nog een paar off road tripjes gemaakt. Erg vermakelijk, en het smaakte naar meer. Maar zo'n dure *** d'as toch eigenlijk wel zonde. Ook wel zwaar en onhandig met straatbanden en zo.
Daarom een paar weken geleden in de gelukkige omstandigheden kunnen verkeren om er eentje bij te kopen: Een BMW R80, met 21' voorwiel en goeie voorvering. Klaar!
Nu had ik hem net een dag, dus wilde ik er wel wat mee uitproberen... Beetje overmoedig geweest, en zit dus nu met een gekneust onderbeen.. Geen goede protectie dus.. (zie vraag een aanbod draadje!)

Ik hoop hier ook wat leuke ritjes (off road natuurlijk) uit de omgeving van Zoetermeer te kunnen scoren, en daarbij wat meer kennis(-en!) op te doen.

Oh ja: last but not least: WTF = ECM dan ??

Da's uit een vorig leven: ECM staat voor Ex-Cruise-me.. en dat was de eerste nick op het GS forum. Ex Cruise me??  Ja..
Mijn eerste en vorige motor (in 2001 net na rijbewijs halen gekocht) was een BMW Cruiser. Onzettend veel lol mee gehad (zowel op fora ("Tonythedutchy") in Duitsland en Amerika, als op de weg. Kocht die met 10.000 km. Ruilde hem in met 87.000.. in 3,5 jaar tijd wel te verstaan!!

 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #54 Gepost op: 30-08-2005, 21:19 »
Welkommmmm!!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #55 Gepost op: 31-08-2005, 09:59 »
 8)
Hallo, Hans is de naam, ik weet niet of ik mij al een keer veergesteld heb, maar bij deze
Hans Dortland  bj 1960 ,22 jaar motoren, begonnen op een 1973 XT550, daarna van alles,3 jaar geleden een oude
trouwe XR gekocht 26 d km zand en asfalt  10%/90% gereden en is net voor de vakantie overleden.
Voor de prijs van de onderdelen die nodig waren, een andere brommer gekocht een nog oudere, Kawa KLR 650,
is heel wat anders als de XR ,maar het beste wat ik voor 750 euries kon krijgen(gezin en 3 pubers).
Kortom zoveel mogelijk lol, voor zoweinig geld als mogelijk, met de aardigste motorrijders die er zijn!...
de Allroaders!!

GR Hans

Ps ik las dat de BDM rit op 2 okt is, gaan er nog vrijwilligers heen?
Big Bigger Tiger en Big again

Offline member

  • XT600E, XB12Ss, Hornet900
  • *****
  • Berichten: 298
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #56 Gepost op: 31-08-2005, 14:57 »
Ik zal me dan ook maar eens hier voorstellen. Ik zwerf al een poosje rond op dit forum maar ben de laatste tijd wat minder actief hier. Na 12 jaar op allerlei straatfietsen gereden te hebben heb ik vorig jaar de stap genomen naar een AT. En sinds die tijd begin ik steeds enthousiaster te worden in zand/blub rijden. De AT is daar misschien niet de meest handige fiets voor maar ik ben d'r nou eenmaal aan verknocht dus hij blijft en wordt niet vervangen voor een lichter exemplaar(jaja ik ben eigenwijs  :D ). Omdat ik zo nodig nog een studie moest gaan volgen en nu dus werkeloos thuis zit ben ik bezig allemaal dealerschappen te verzamelen ach je moet wat. Voor zadels kan men in iedergeval bij mij terecht. binnenkort komen daar ook nog onderdelen bij :) (oeps sluipreclame :-X)

Groeten Esther

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #57 Gepost op: 02-09-2005, 14:25 »
Hallo,
Ik ben Peter Penson uit Jabbeke (belgië).Ik rij al jaren met bmw. Mijn laatste was een 1150gs.Vorig jaar naar Marokko geweest(zie travelmaniacs) en daar gebeten van de woestijnmicrobe.Na de reis mijn gs ingeruild voor een ktm Lc4 650 adventure om er dan volgend jaar in februari met enkele vrienden naar Libië te gaan. Helaas drie weken geleden opgenomen met verlammingsverschijselen aan rechter been ; discus hernia. Na een zware operatie waarbij ze een titanium ring met veertjes in de rug geplaatst hebben met nog wat bot uit de botbank (!!) zijn mijn offroadplannen in de ijskast gestopt. Die staat nu te koop ,ook op deze site  en ik zou terug weer een gs willen om nog gewoon de baan op te kunnen. Er zijn nog mooie dingen te zien , gewoon op de weg.
grtn

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #58 Gepost op: 02-09-2005, 16:00 »
Hoi Peter,

Om toch je woestijnvirus te bestrijden, heb je overwogen om met een 4x4 op pad te gaan? Met een goede stoel moet dat toch goed kunnen, of niet? Op die manier kun je toch nog je dromen waarmaken! En als je echt de woestijn in wilt, is een 4x4 zelfs onontbeerlijk! ;)
Succes met de verkoop van je motor!

Gr. Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #59 Gepost op: 06-09-2005, 21:19 »
Hoi Peter,
Ik ben twee jaar geleden ook aan een hernia geopereerd, ging tijdens het snijden niet helemaal goed (dat krijg je ervan als je er zelf wel bij bent maar er niet bij bent..)
Maar na de revalidatie (maand of vier/vijf) was ik weer helemaal up en running!
En het mooiste is; motorrijden is beter voor je rug dan autorijden!!  :)
Op de motor ben je veel bewegelijker dan in de auto, je kunt je rug eens hol maken tijdens het rijden, beetje naar links en rechts buigen, prima therapie!! Een chopper moet je alleen niet aan beginnen maar das nix nieuws!
Ik zal mn ziektenkostenverzekering eens bellen of het vergoed wordt  :D

Maar die offroadplannen moet je maar goed bewaren want de beste therapie is veel bewegen en het beste vervoermiddel is een allroad!
Atic#1007,  TCN#397