Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: LC4 620, Cilinder gescheurd, Past een 640 Blok?  (gelezen 3562 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 251
LC4 620, Cilinder gescheurd, Past een 640 Blok?
« Gepost op: 06-05-2010, 10:48 »
Mijn Ktm 620 LC4 uit 1997 lekt een klein beetje olie. Het lijkt er sterk op dat ik een scheurtje heb ik mijn cilinder. Blokje heeft ca 25.000km gelopen, maakt(e) verder geen bijgeluiden.
 
Ik sta voor 2 opties (denk ik):
- cilinder vervangen, kost op E-bay ca €250, maar dan is het slim om meteen het big-end te vervangen, schatting totale kosten tussen €1500 en 2000,-
- motorblok vervangen, ik kan een 640 high-low blok kopen.
 
Past het 640 blok in mijn frame? ik heb E-start en olie in het frame?
Waar moet ik op letten bij inbouw? alle tips zijn welkom.
Zijn er nog meer opties?
 
alvast bedankt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: LC4 620, Cilinder gescheurd, Past een 640 Blok?
« Reactie #1 Gepost op: 06-05-2010, 12:46 »
Blok past maar je hebt ook een andere CDI nodig. Het 640 blok loopt niet goed met de 620 CDI (pingelen) Ik zou het bigend nog niet reviseren als het blok verder goed loopt. Van een gescheurde cilinder heb ik nog nooit gehoord bij een LC4. Weet je zeker dat dit het is? Eerst nog even goed onderzoeken. En het 640 blok gaat je niet veel meer vermogen opleveren, daar hoef je het niet voor te doen. Gewoon repareren is mijn advies.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: LC4 620, Cilinder gescheurd, Past een 640 Blok?
« Reactie #2 Gepost op: 06-05-2010, 14:59 »
Gescheurde cilinder heb ik ook nog nooit gehoord (kop wel), weet je zeker dat het niet gewoon een lekke voetpakking oid is? olie kruipt overal naartoe, zodat je moeilijk ziet waar de lekkage zit. Even goed schoonmaken en dan goed in de gaten houden waar de lekkage vandaan komt?
(niet dat ik een al te beste technieker ben hoor)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 251
Re: LC4 620, Cilinder gescheurd, Past een 640 Blok?
« Reactie #3 Gepost op: 06-05-2010, 18:02 »
Ik heb eerst bekeken waar de olie vandaan kwam, daarna schoon gemaakt.
Was meer dan een beetje zweten. de olie was ook erg nat, maar dat klopte wel met het weer waar in ik reed, toch miste ik ook wat koelvloeistof.
Lijkt echt te veel op een scheur, het leek ook daar vandaan te komen.

Ik hoop dat het voor jullie duidelijk is waar deze foto gemaakt is. Die moer die je ziet zitten is de achterste aan de rechterkant van de onderste bevestigingspunten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: LC4 620, Cilinder gescheurd, Past een 640 Blok?
« Reactie #4 Gepost op: 06-05-2010, 18:04 »
Das een scheur  :-\ , lassen geen optie?
De vraag is nu nog : how kum? Scheur gaat links ook nog een stuk door.
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 251
Re: LC4 620, Cilinder gescheurd, Past een 640 Blok?
« Reactie #5 Gepost op: 06-05-2010, 18:10 »
How kum...?... geen idee  ::)  kan niet door mijn lompigheid komen.
lassen is mi geen optie. A) hij is al een keer stuk gegaan, wordt die niet beter op, en B) ding is natuurlijk dubbelwandig. Als alleen de buitenkant stuk was zou er alleen koelvloeistof uit mogen komen.
Jep, scheur loopt door.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: LC4 620, Cilinder gescheurd, Past een 640 Blok?
« Reactie #6 Gepost op: 06-05-2010, 18:22 »
Oeps  :o
 
En zo lang heb je die motor toch niet eens?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 251
Re: LC4 620, Cilinder gescheurd, Past een 640 Blok?
« Reactie #7 Gepost op: 06-05-2010, 18:28 »
September, bijna 5000km mee gereden.
Maar gaat wel weer goedkomen, VIND IK  :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: LC4 620, Cilinder gescheurd, Past een 640 Blok?
« Reactie #8 Gepost op: 06-05-2010, 20:48 »
Nog nooit gezien maar het lijkt idd een scheur. Vraag eens naar een ruilcilinder. Er zijn op het forum nog wel mensen met een cilinder zonder scheur maar met vreetsporen. Misschien is dat goedkoper dan een nieuwe cilinder zonder inruil. KTM team west doet dit geloof ik wel. (ex-Sommer).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: LC4 620, Cilinder gescheurd, Past een 640 Blok?
« Reactie #9 Gepost op: 06-05-2010, 22:07 »
Marktplaats staat nog een compleet LC4 blok met cdi etc  ;)

klik
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: LC4 620, Cilinder gescheurd, Past een 640 Blok?
« Reactie #10 Gepost op: 07-05-2010, 08:58 »
Blok splitsen en big end persen kost bij Power Motors 600€, bij Buitenhuis Racing ook zoiets.

Waarom zou je dan 1.300€ uitgeven??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: LC4 620, Cilinder gescheurd, Past een 640 Blok?
« Reactie #11 Gepost op: 07-05-2010, 20:12 »
Ook de oorzaak is zeer belangrijk als je voor een andere cilinder zou gaan.
Carters vlak ? Misschien ook een keer een carterdeel vervangen geweest?
Voetpakking lang lek geweest en "vergaan" ; moeren wat losser dan moet.
Of een zwetende voetpakking verholpen door de zaak maar eens goed vast te zetten.
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: LC4 620, Cilinder gescheurd, Past een 640 Blok?
« Reactie #12 Gepost op: 08-05-2010, 09:43 »
he john
als de cilinder nu stuk is, is het dan niet gewoon het makkelijkste om alleen cilinder en zuiger te vervangen.
als de krukas geen bijgeluiden geeft waarom deze dan ook doen.
in die optiek kan je eigenlijk ook meteen alle lagers vervangen, versnellingsbak reviseren, nieuwe oliepomp, en zo door.
je bent dan toch bezig is vervolgens het antwoord.
maar zo blijft het.
als je achterwiel stuk is dan vervang je ook niet gelijk het voorwiel
volgens mijn bescheiden mening, datgene wat stuk is repareren, dat wat versleten is vervangen, en wat goed is laten zitten
je weet toch nooit waar het ophoud qua reparatie

Offline member

  • *****
  • Berichten: 251
Re: LC4 620, Cilinder gescheurd, Past een 640 Blok?
« Reactie #13 Gepost op: 08-05-2010, 10:50 »
Jongens en Meisje ;-),
bedankt voor jullie inbreng zo ver.
Het klopt wat Magirus zegt, je weet nooit wanneer het ophoudt.
Vandaar dat ik een ruilblok met weinig kilometer overweeg.
Ik heb via jullie berichten een cilinder gevonden voor 100euro.
 
Maar blijf denken aan de oorzaak. Als de oorzaak is dat of het blok niet helemaal vlak is en die moer te hard is aangedraaid om zweten te verkomen (niet door mij), dan ga ik het zelfde weer krijgen.
Maar ja, ik heb de komende x maanden geen verre tripjes gepland.
..... 100euro en de dag sleutelen en dan het gevoel hebben dat je met een tijdbom rijd......
 
Hoeveel degelijker is een 640blok uit 2007?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: LC4 620, Cilinder gescheurd, Past een 640 Blok?
« Reactie #14 Gepost op: 08-05-2010, 13:37 »
ja ik heb dat ook wel eens overwogen een ruilblok er staan er 2 op mp idd maar ja wat koop je dan? dat wet je ook niet een suopermotard met 7000 km kan ook wel aardig verdingest zijn!

Er zal toch nog wel ergens bij een of andere rally gast een pallet reserve blokken zijn die we met zijn alle kunnen kopen!?

succes met repareren en je keuze in ieder geval.

frank