En intussen weer terug. Fantastisch geweest. Prachtig land met vriendelijke mensen, heerlijk eten en erg mooie landschappen. Piste rijden is heftig voor mens en machine, na 2 pistes de eerste serieuze valparitj: resultaat gekneusde ribben, gebroken sleutelbeen en ticket terug naar belgie. Een piste verder de startmotor van een africa twin en wegens vuile benzine continue uitvallen. Einde pistes voor de twin. Een paar pistes verder hebben de pezen het in mijn hand begeven. En nog een paar pistes verder de koppakking van een der KTM's.
Toen verder via asfalt. Fantastische reis en er blijft zo een reden terug te keren. Voor iedereen die twijfelt doen: Hier een sfeerimpressie:
Grensperikelen, 2,5 uur pffffft
Buitje tegen het stof:
BBQ in een tent met meer vliegen dan ik ooit heb gezien
Fantastische mensen boden ons onderdak in een bijna waterdichte woonkamer, zelf sliepen ze in een schuurtje buiten. Zeldzame gastvrijheid.
Dit gaf ons op de reis nog meer problemen dan voorzien: Gesmokkelde peut uit Algerije. Octaan 80 hooguit met veel vuil. Mn de twin en ktm konden hier slecht tegen, verbruik 1:10!!
Echte mannen hebben maling aan gewicht. Leon, de africa twin rijden had de zwaarste motor, de meeste bagage en ook nog een voor iedereen een blik bier mee. Onze held.
Ondanks het bier bleef hem weinig bespaart, een goede val gaf meer rugpijn dan gewenst, startmotor hielt er mee op, een lekke band op het asfalt en een steeds stilvallende motor. Gelukkig was er ook buiten de piste meer dan genoeg te genieten
Met de rallye DR Big van Peter en de x-chalenge van Dominique een monsterpiste gereden. Wel 100 keer gedacht dat kan niet, maar dat bleek maar 2 keer te kloppen. Vast tot de assen in de stenen, en over de kop in een zand duin, gelukkig zonder schade aan mens of machine.
Na 150 km bij 40-45 graden zie je er dan zo uit:
na 250 km ongeveer zo ongeveer:
We kwamen na de piste vlak voor het donker aan in merzougha, bij de erg chebi zanduinen. Prachting, maar ons hotel daar was zeker niet erg chabby :shock:
Voor mij hield daar de pret op wegens een overbalste pees in mijn pols. Hij klonk alsof je in de verse sneeuw liep, knerp, das niet goed nie :?
Sleutelen ging nog wel, de startmotor van de twin gedemonteerd, op het oog niets mis mee dus naar de specialist in de stad 40km verderop. Deden alleen in elektromotoren, met 10 min draaide die weer........ ongeveer 10 keer na terug monteren.
Van de nood een deugd gemaakt en de medina bezocht, prachtig gewoon.
Wij via asfalt naar de volgende stad. Dabit (Bart) en Peter een 2 daagse piste van ca 200km door agerije. Aan de beelden te zien nog mooier en zwaarder dan mijn route. O.a 5km fes fes
Dit was de nekslag voor Dabits KTM, vermoedelijk een lekke koppakking. We hebben er nog wel de boot mee gehaald.
De twin maar een volledig opgeschoond, carburateurs, tank, en benzinefilters schoongemaakt/vervangen. Dit kwam er uit de tank.
nog een zandstormpje meegepakt.
En zo zag bart eruit na 2 dgn piste:
De reis via asfalt vervolgd. Ook zeer de moeite waard. Nog 1 spannend momentje met de sleepkabel van de twin die opgerold in het voorwiel zat.
Reste ons nog de terugweg:
2450 km in 36 uur, dan vallen die pistes nog wel mee :wink:
Al met al een reis om niet snel te vergeten. Mannen bedankt voor het goede gezelschap!