Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Triumph Tiger 800 Allroad  (gelezen 18112 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: Triumph Tiger 800 Allroad
« Reactie #30 Gepost op: 26-11-2010, 15:48 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: Triumph Tiger 800 Allroad
« Reactie #31 Gepost op: 27-12-2010, 11:51 »
Wel een plaatje zo hoor met de noppenbanden en Arrow pijp !  :)
 
Nu te zien bij de meeste Triumph dealers  ;)
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Triumph Tiger 800 Allroad
« Reactie #32 Gepost op: 27-12-2010, 16:41 »

TuneECU 1.8.2 release note:
Support Tiger 800/800 XC

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Triumph Tiger 800 Allroad
« Reactie #33 Gepost op: 19-02-2011, 15:49 »
Net even mee gereden bij Roke Mijdrecht, de XC-versie. Heel erg fijn ding. Die 200 kilo zijn volledig verdwenen zodra je beweegt, ongelooflijk hoe licht en wendbaar die aanvoelt ten opzichte van het papieren gewicht.
Blok draait erg fijn, neemt in zelfs hogere versnellingen vanaf 2000 erg mooi vloeiend op. Tussen de 4- en 6000 merk je wel dat er een standaard pijp op zit, maar van 6 tot 10 is het groot feest, qua geluid en power  8).
De "knippen" hier in de buurt (verzakte wegen en duikers die nog op de originele hoogte staan) neemt-ie met pakweg 80-90 nog zonder moeite, hoewel niet zo achteloos als bijvoorbeeld een LC8. Maar daar mis je ook wat veerweg voor natuurlijk. Ook in een lange bocht met flinke verkeersdrempel bleef de boel goed strak.
Afwerking is prima en praktisch, en er zijn allerlei "adventure" spullen op te schroeven. Stuur is iets te laag voor mijn 1.92 maar dat was te verwachten.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Triumph Tiger 800 Allroad
« Reactie #34 Gepost op: 19-02-2011, 16:41 »
wat een waanzinnig ding heh ...... daar zou ik er graag 1 van willen hebben voor op de weg, op vakantie, naar mijn werk enz enz enz ....... en dan een drz ofzo voor erbij

Ik heb ook een proefrit aangevraagd ..... Salland motoren in Zwolle
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 52
Re: Triumph Tiger 800 Allroad
« Reactie #35 Gepost op: 11-10-2011, 20:44 »
zijn er hier al mensen die met de Tiger 800 XC serieus off/all-road gereden / gereisd hebben. en zoja is dat een aanrader?

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Triumph Tiger 800 Allroad
« Reactie #36 Gepost op: 11-10-2011, 20:53 »
Op ADVrider.com zijn er al een paar mee op pad. Maar het is nog een jonge motor dus veel zal het niet zijn.

Op youtube staan ook wat offroad filmpjes
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 52
Re: Triumph Tiger 800 Allroad
« Reactie #37 Gepost op: 12-10-2011, 08:16 »
Die filmpjes ken ik, maar dat zijn (semi) proffesionale testers meestal.
Zulke filmpjes zijn er met de 260 kg zware supertenere en Stelvio ook in omloop, maar ik vindt ze toch erg zwaar voor all/off road.
Arjan Brouwer crossend op een strand wil nog niet zeggen dat ik dat ook kan  :(
 
Ik ben gewoon benieuwd naar meningen van liefhebbers, mensen die ook voor de motor betaald hebben zeg maar  :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 144
Re: Triumph Tiger 800 Allroad
« Reactie #38 Gepost op: 12-10-2011, 18:34 »
Hartstikke goed om te zien dat er hier een Tiger 800 topic is. Sinds 3 weken ben ik trotse eigenaar van een witte 800xc. Het enige waar ik mee zit te puzzelen is het helmlawaai. Nu ben ik van plan om een 10 cm, van de kuipruit af te halen. Dit heeft eerder bij mij ook al eens bij andere motoren het helmlawaai flink verminderd.
Eigenlijk is dit zonde van de ruit. Hoe doen jullie dit ?
Zijn er op de markt misschien ruitjes voor de Tiger in de handel die minder hoog zijn ?


Post Merge: 12-10-2011, 18:42
zijn er hier al mensen die met de Tiger 800 XC serieus off/all-road gereden / gereisd hebben. en zoja is dat een aanrader?
Banden zijn zeer zwaar wegend bij het gedrag van een motor in het zand. Op mijn tiger liggen Heidenau banden. Deze hebben een vrij grof profiel, maar voor in het mulle zand moet je noppenbanden hebben. Alleen op het asfalt is dit weer minder confortabel. Met de Tiger een rit te maken is compleet feest. Perfecte vering voor dit werk, veel minder trilling als een enduromotor en een super confortabele buddy. Je kunt echter wel nagaan de tiger met een gewicht van 200 kg, een stuk logger is , vergeleken met een crosser of enduro. Hier krijg je heel veel confort voor terug, waardoor het voor mijn wel duidelijk is. Geen lichte enduro meer.
In het zand gaat iedereen voor je aan de kant.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Triumph Tiger 800 Allroad
« Reactie #39 Gepost op: 12-10-2011, 19:10 »
Die filmpjes ken ik, maar dat zijn (semi) proffesionale testers meestal.
 
Ik ben gewoon benieuwd naar meningen van liefhebbers, mensen die ook voor de motor betaald hebben zeg maar  :)

Klopt, maar het geeft wel aan dat dit kan met deze motor.
Als je er 'maar' 1 motor op na wil houden kom je automatisch uit op een compromis en dit is denk ik wel een erg goed ding om van alles wat mee te doen.

Kende je deze al http://www.tiger800.co.uk/index.php?PHPSESSID=euudt2h58fd7foce81eo4ftrd5&action=forum
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 52
Re: Triumph Tiger 800 Allroad
« Reactie #40 Gepost op: 12-10-2011, 19:21 »
@Suske Teflon: Ik heb op mijn Tijger 1050 een MRA met zo'n spoiler bovenkant. Nog steeds niet helemaal stil maar beter dan de originele Triumph ruit. zet hem als het koud is omhoog en 's zomers en off-road (op mijn manier) omlaag dan zit je redelijk in de wind. 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Triumph Tiger 800 Allroad
« Reactie #41 Gepost op: 12-10-2011, 19:29 »
Ik heb erop proefgereden en ben wel even wat onverharde paden op gegaan langs de ijssel maar ik was niet erg onder de indruk, hij is zo breed dat je er niet lekker op kunt staan. En met de standaard  vering ben je al heel snel aan de max op zo'n eenvoudig onverhard pad.
Verder ben ik kennelijk geen 3 cilinder mens, ik vond het allemaal veel te geciviliseerd aanvoelen.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 144
Re: Triumph Tiger 800 Allroad
« Reactie #42 Gepost op: 12-10-2011, 19:58 »
Ik heb erop proefgereden en ben wel even wat onverharde paden op gegaan langs de ijssel maar ik was niet erg onder de indruk, hij is zo breed dat je er niet lekker op kunt staan. En met de standaard  vering ben je al heel snel aan de max op zo'n eenvoudig onverhard pad.
Verder ben ik kennelijk geen 3 cilinder mens, ik vond het allemaal veel te geciviliseerd aanvoelen.


Weet jij nog of er bij de proefrit de standaard rubber doppen op de voetsteps zaten ?
Deze zijn slap en wel 3 cm hoog. Als je deze er af haalt, kun je prima staan tijdens een rit. Je hebt wel gelijk natuurlijk. de 3 pitter is wat breder. Is dus even wennen. Als je zo'n tiger een paar weken hebt, rijdt die heel anders dan na een ritje van een uur en knal je heel confortabel over de zandpaden  ;D ;D ;D ;D
In het zand gaat iedereen voor je aan de kant.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Triumph Tiger 800 Allroad
« Reactie #43 Gepost op: 12-10-2011, 20:55 »
ik vond het allemaal veel te geciviliseerd aanvoelen.
Als je een LC4 gewend bent voelt denk ik alles geciviliceerd aan ... heb laatst een stukje op de 660 van Herman gereden en wat is een LC8 dan weer soepel zeg! Maar ik zou die Tiger ook graag een keer proberen, ik vind 'm super mooi.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Triumph Tiger 800 Allroad
« Reactie #44 Gepost op: 12-10-2011, 21:58 »
 8) Ik tuf alweer een goed jaar rond op de oudeTiger(T400) bj 1997, die weegt dik 240 kg veerweg 230 mm, maar  op Mefo Explorers kun je echt wel van de weg af het bos in ,en verkeers drempels bestaan niet, maar het is echt geen crosser of enduromotor, maar het blok heeft altijd vermogen 85 pk, en 160 kruisen op de snelweg is geen probleem.Alleen die 3 cylinders ...., het blijft een vreemd geluid in het bos ,dat gehuil  ipv de ploffen van een 1  cylinder. ???
De nieuwe 800 is 40 kg lichter, meer vermogen,  meer koppel, 21" voorwiel, en behoorlijk wat veerweg, waarom zou die niet in een beetje  zand kunnen ?
Het is maar waar je hem mee wilt verglijken. :D
HansD
Big Bigger Tiger en Big again