Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Frans Verhoeven start in Vodafone 2010 rally , BMW shakedown  (gelezen 3109 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Frans Verhoeven start in Vodafone 2010 rally , BMW shakedown.
 
Noeste arbeid , maar het karwei is geklaard , de BMW is aangepast , een ollie koeler is gemonteerd en de versnellingsbak is aangepast , nu 6 versnelleingen ipv 5 .
De Vodafone 2010 rally Estoril - Portimao - Marrakech zal gebruikt worden om de BMW weer goed aan de tand te voelen , Frans is onderweg , zit nu samen met Boy in Spanje , Zaterdag keuring in Estoril en Zondag is de start van de rally.
 
Zie :
 
http://www.estorilportimaomarrakech.com/
 
en
 
www.fransverhoeven.com
 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Frans Verhoeven start in Vodafone 2010 rally , BMW shakedown
« Reactie #1 Gepost op: 04-06-2010, 18:05 »
Via Eric Verhoef en Bert Duursma gaan we proberen de rally ook op Rallymaniacs te volgen. Ik vertrek morgen naar Turkije ivm de Transanatolia, dus ik ben druk met andere dingen.... 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Frans Verhoeven start in Vodafone 2010 rally , BMW shakedown
« Reactie #2 Gepost op: 08-06-2010, 16:23 »
Nu ook te volgen op www.fransverhoeven.com met dank aan Bert Duursma voor de verslaggeving.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Frans Verhoeven start in Vodafone 2010 rally , BMW shakedown
« Reactie #3 Gepost op: 08-06-2010, 16:44 »
6 bak? Die willen er wel meer hebben op hun G450 schat ik zo.  :P

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Frans Verhoeven start in Vodafone 2010 rally , BMW shakedown
« Reactie #4 Gepost op: 08-06-2010, 16:55 »
6 bak? Die willen er wel meer hebben op hun G450 schat ik zo.  :P

Hmmmm,  6 tandwielen in de ruimte van vijf? Worden ze dan smaller? Is dat beter voor de betrouwbaarheid? Of doen ze iets geheel anders?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Frans Verhoeven start in Vodafone 2010 rally , BMW shakedown
« Reactie #5 Gepost op: 09-06-2010, 17:34 »
 Dag 6
Vrijdag 11 juni
Vandaag ging het wat minder met Frans , toch zijn 5e plek algemeen vast weten te houden na een dagklassement vandaag ook 5e , echter met in het algemeen klassement nu een achterstand op ( 4e ) David Casteu van 1 uur en 14 minuten , vermoedelijk vandaag ergens een probleempje gehad , te zien aan de gemiddelde snelheid , Helder Rodrigues de nummer 1 van vandaag had een gemiddelde snelheid van 86,52 km , Frans 60,76 , dat is niet de normale
gang van zaken , Frans kan normaal gesproken Helder wel bijhouden , we wachten op nieuws uit Marokko.
 
  Dag 5
Donderdag 10 juni
Frans startte vandaag op plek 3, na Casteu (Sherco) en Faria (KTM 690). Na plm 20km voelde Frans nattigheid (letterlijk), zijn benzine dop was verdwenen. Als snel vond Frans in de berm wat bruikbaar materiaal waarmee hij de tank opening weer kon afdichten, de volgende tankstop was pas bij km 150, en daar zou Boy Olieslagers (zijn vaste monteur nu)  ook weer zijn met een nieuwe dop. Door dit tijdverlies werd hij ingehaald door Goncalves en Rodriguez.
Frans, enigszins getergd door dit voorval, zette de spurt erin en al voor km 119 had hij Goncalves en Rodriguez al weer ingehaald. Casteu, waar hij nu al vlak achter reed, twijfelde op een gegeven moment over de navigatie, en dat was het moment waarop Frans ook Casteu kon verschalken. Frans kwam zodoende als eerste over de finish. In het dag klassement werd hij derde en in het algemeen klassement staat Frans nog 4e. Echter gisteren was de afstand tot Nr 3 nog 7 minuten, nu is dat nog maar 2'36", en de afstand tot de nr 2 (Casteu) is nog maar 3'20" !!!
Nog zo'n dag en de 2e plaats komt in zicht!
De ICO van Frans registreerde vandaag een topsnelheid van 160km/h, niet gek voor een 450!
      Dag 4
Woensdag 9 juni
3e plaats voor Frans, weer een uitstekende dag! Het laatste deel van de route was Frans ontketend en haalde hij alle toppers (oa Concalves, Rodriguez en Faria) nog in waardoor hij gelijk met Casteu (de winnaar vandaag)  over de finish kwam. In de dagklassering werd Frans 3e en is nu naar de 4e plaats algemeen opgeklommen.
Onderweg is Frans nog zijn voorspatbord verloren die door een overstekende kei kapot geslagen was, de remleiding hing daardoor los en om dat te verhelpen verloor Frans enkele minuten. De motor doet het echter uitstekend. Rijwiel gedeelte en motorblok functioneren fantastisch.
Omdat we aan deze rally meedoen om te testen (mooie uitslag is natuurlijk meegenomen...) wordt er geen motorblok gewisseld zolang er geen indicaties van problemen zijn. En dat is nog steeds het geval!
De route van vandaag was in totaal 736 km waarvan 255km liaison, een zware etappe voor mens en machine dus!.
 
Dag 3
Dinsdag 8 juni
Frans heeft een uitstekende dag gehad, zonder enig probleem, en is als 4e geeindigd, nog ruimschoots voor toppers als Faria (5e) en zelfs 3 minuten sneller als Casteu (6e). De 5e plaats in het algemeen klassement is behouden.
Mario Patrao (Suzuki) heeft gewonnen, maar met zijn motorcross achtergrond (en zonder navigatie ervaring) kon hij in Portugal nog goed meekomen omdat je daar volgens Frans nog aardig op zicht kon rijden. Straks in Marokko moet er wel genavigeerd worden en zal Patrao het moeilijker gaan krijgen. Goncalves (Portugal) van Team Bianci Prata op BMW is vandaag 2e geworden. Inmiddels is team Bianci Prata ook overgestapt op de Frans/BERRT brandstoftank! De nu gemonteerde oliekoeler functioneert tot nu toe naar behoren, maar de zware etappes in de duinen moeten nog komen!
 
Dag 2
Maandag 7 juni
Maandag 7 juni had Frans enige tijd last van een niet goed functionerende remklauw, waardoor hij wat tijd verloor. Desondanks eindige Frans op een 5e plaats in het algemeen klassement.

 De rally is te volgen op: http://www.estorilportimaomarrakech.com/
 
Dag 1
Zondag 6 juni
Zondag 6 juni was de start en leverde weinig problemen op voor Frans, een 4e plaats algemeen was het resultaat.
 
Met dank aan BERRT , een en ander te volgen op www.fransverhoeven.com
 
 
   
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 51
Re: Frans Verhoeven start in Vodafone 2010 rally , BMW shakedown
« Reactie #6 Gepost op: 10-06-2010, 18:01 »
Hmmmm,  6 tandwielen in de ruimte van vijf? Worden ze dan smaller? Is dat beter voor de betrouwbaarheid? Of doen ze iets geheel anders?

Ja, ze zorgen ervoor dat de 4e, 5e en 6e versnelling beter op elkaar aansluiten. Voor de endurosport niet van belang, maar in de desert rallies wordt op hoge snelheid heel veel in 4 en 5 gereden (en nu 4,5 en 6). Met de 6 bak liggen deze versnellingen iets dichter bij elkaar waardoor de motor makkelijker in het toerengebied van max vermogen te rijden is. Voor toprijders zoals Frans zeker een voordeel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Frans Verhoeven start in Vodafone 2010 rally , BMW shakedown
« Reactie #7 Gepost op: 10-06-2010, 19:12 »

Ja, ze zorgen ervoor dat de 4e, 5e en 6e versnelling beter op elkaar aansluiten. Voor de endurosport niet van belang, maar in de desert rallies wordt op hoge snelheid heel veel in 4 en 5 gereden (en nu 4,5 en 6). Met de 6 bak liggen deze versnellingen iets dichter bij elkaar waardoor de motor makkelijker in het toerengebied van max vermogen te rijden is. Voor toprijders zoals Frans zeker een voordeel.

je kunt hem daardoor langer gearen en dus een hogere topsnelheid halen, zonder te grote stappen tussen de versnellingen te krijgen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Frans Verhoeven start in Vodafone 2010 rally , BMW shakedown
« Reactie #8 Gepost op: 11-06-2010, 11:09 »
Eurosport zend elke avond een verslagje van 30 minuten uit, Gisteren kwam FV uitgebreid aan het woord
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Frans Verhoeven start in Vodafone 2010 rally , BMW shakedown
« Reactie #9 Gepost op: 11-06-2010, 16:23 »
 Dag 8
Zondag 13 juni
Zo het zit er weer op voor Frans en zijn concurenten , vandaag weer een heel goede dag , tweede plek met een gemiddelde snelheid van 80,75 km per uur , Casteu nog net achter zich weten te houden , de eerste plek vandaag was voor de portugees Luis Correira.
Eindstand van de Vodafone Estoril Marakech rally :
 
1 Helder Rodrigues op Yamaha WR 450
2 Ruben Faria op KTM 690
3 Pauolo Goncalves op BMW GX450
4 David Casteu op Sherco 450
5 Frans Verhoeven op BMW GX450
 
Dag 7
Zaterdag 12 juni
Beste dag voor Frans vandaag , tweede plek achter Faria die als eerste eindigde vandaag met zijn 690 KTM , dus prachtig resultaat als je met een 450 CC machine de tweede plak pakt met een gemiddelde snelheid van 81,59 km , algemeen vijfde ( vierde 450CC machine ) , vooralsnog mag deze test met de Speedbrain BMW G450X RR geslaagd te noemen. Morgen weer voorin eindigen zou een mooie afsluiter zijn van deze rally.
 
Dag 6
Vrijdag 11 juni
Vandaag ging het wat minder met Frans , toch zijn 5e plek algemeen vast weten te houden na een dagklassement vandaag ook 5e , echter met in het algemeen klassement nu een achterstand op ( 4e ) David Casteu van 1 uur en 14 minuten , vermoedelijk vandaag ergens een probleempje gehad , te zien aan de gemiddelde snelheid , Helder Rodrigues de nummer 1 van vandaag had een gemiddelde snelheid van 86,52 km , Frans 60,76 , dat is niet de normale
gang van zaken , Frans kan normaal gesproken Helder wel bijhouden , we wachten op nieuws uit Marokko.
 
  Dag 5
Donderdag 10 juni
Frans startte vandaag op plek 3, na Casteu (Sherco) en Faria (KTM 690). Na plm 20km voelde Frans nattigheid (letterlijk), zijn benzine dop was verdwenen. Als snel vond Frans in de berm wat bruikbaar materiaal waarmee hij de tank opening weer kon afdichten, de volgende tankstop was pas bij km 150, en daar zou Boy Olieslagers (zijn vaste monteur nu)  ook weer zijn met een nieuwe dop. Door dit tijdverlies werd hij ingehaald door Goncalves en Rodriguez.
Frans, enigszins getergd door dit voorval, zette de spurt erin en al voor km 119 had hij Goncalves en Rodriguez al weer ingehaald. Casteu, waar hij nu al vlak achter reed, twijfelde op een gegeven moment over de navigatie, en dat was het moment waarop Frans ook Casteu kon verschalken. Frans kwam zodoende als eerste over de finish. In het dag klassement werd hij derde en in het algemeen klassement staat Frans nog 4e. Echter gisteren was de afstand tot Nr 3 nog 7 minuten, nu is dat nog maar 2'36", en de afstand tot de nr 2 (Casteu) is nog maar 3'20" !!!
Nog zo'n dag en de 2e plaats komt in zicht!
De ICO van Frans registreerde vandaag een topsnelheid van 160km/h, niet gek voor een 450!
      Dag 4
Woensdag 9 juni
3e plaats voor Frans, weer een uitstekende dag! Het laatste deel van de route was Frans ontketend en haalde hij alle toppers (oa Concalves, Rodriguez en Faria) nog in waardoor hij gelijk met Casteu (de winnaar vandaag)  over de finish kwam. In de dagklassering werd Frans 3e en is nu naar de 4e plaats algemeen opgeklommen.
Onderweg is Frans nog zijn voorspatbord verloren die door een overstekende kei kapot geslagen was, de remleiding hing daardoor los en om dat te verhelpen verloor Frans enkele minuten. De motor doet het echter uitstekend. Rijwiel gedeelte en motorblok functioneren fantastisch.
Omdat we aan deze rally meedoen om te testen (mooie uitslag is natuurlijk meegenomen...) wordt er geen motorblok gewisseld zolang er geen indicaties van problemen zijn. En dat is nog steeds het geval!
De route van vandaag was in totaal 736 km waarvan 255km liaison, een zware etappe voor mens en machine dus!.
 
Dag 3
Dinsdag 8 juni
Frans heeft een uitstekende dag gehad, zonder enig probleem, en is als 4e geeindigd, nog ruimschoots voor toppers als Faria (5e) en zelfs 3 minuten sneller als Casteu (6e). De 5e plaats in het algemeen klassement is behouden.
Mario Patrao (Suzuki) heeft gewonnen, maar met zijn motorcross achtergrond (en zonder navigatie ervaring) kon hij in Portugal nog goed meekomen omdat je daar volgens Frans nog aardig op zicht kon rijden. Straks in Marokko moet er wel genavigeerd worden en zal Patrao het moeilijker gaan krijgen. Goncalves (Portugal) van Team Bianci Prata op BMW is vandaag 2e geworden. Inmiddels is team Bianci Prata ook overgestapt op de Frans/BERRT brandstoftank! De nu gemonteerde oliekoeler functioneert tot nu toe naar behoren, maar de zware etappes in de duinen moeten nog komen!
 
Dag 2
Maandag 7 juni
Maandag 7 juni had Frans enige tijd last van een niet goed functionerende remklauw, waardoor hij wat tijd verloor. Desondanks eindige Frans op een 5e plaats in het algemeen klassement.

 De rally is te volgen op: http://www.estorilportimaomarrakech.com/
 
Dag 1
Zondag 6 juni
Zondag 6 juni was de start en leverde weinig problemen op voor Frans, een 4e plaats algemeen was het resultaat.
 
Met dank aan BERRT , een en ander te volgen op www.fransverhoeven.com
 
 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Frans Verhoeven start in Vodafone 2010 rally , BMW shakedown
« Reactie #10 Gepost op: 13-06-2010, 18:57 »
UPDATE
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Frans Verhoeven start in Vodafone 2010 rally , BMW shakedown
« Reactie #11 Gepost op: 13-06-2010, 20:13 »
Hoe dicht zat hij er nou uiteindelijk nog achter? En geen problemen met de BMW gehad verder?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Frans Verhoeven start in Vodafone 2010 rally , BMW shakedown
« Reactie #12 Gepost op: 14-06-2010, 18:23 »
1 Helder Rodrigues op Yamaha WR 450
23.01,13
2 Ruben Faria op KTM 690
23.08,35
3 Pauolo Goncalves op BMW GX450
23.32,46
4 David Casteu op Sherco 450
23.43,27 
5 Frans Verhoeven op BMW GX450
24.43,14 op 1.42.00
 
Zesde dag ruim 1 uur verloren door probleem met voorband.
 
De BMW heeft het super gedaan in deze omstandigheden , de twinair ollie koeler doet zijn werk uitstekend en de zes bak functioneerd prima , dus een super test die uitermate geslaagd is , op naar de volgende rally.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 119
Re: Frans Verhoeven start in Vodafone 2010 rally , BMW shakedown
« Reactie #13 Gepost op: 18-06-2010, 11:10 »
Waarom alle problemen zijn altijd met banden en met benzine???  :D

Het is in spaans maar mooi belden

http://es.eurosport.yahoo.com/video/14062010/47/rrwt-etapa-8-2-3.html

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 51
Re: Frans Verhoeven start in Vodafone 2010 rally , BMW shakedown
« Reactie #14 Gepost op: 23-06-2010, 14:19 »
Blokje van de Estoril-Marrakech rally is van de week gedemonteerd, geen noemenswaardige schade of slijtage. Is zonder onderdelen te vervangen (behalve pakkingen/keerringen) weer in elkaar gezet tbv de volgende (test) rally.
We zijn goed op weg, dit jaar dus wel een goede voorbereiding voor Le Dakar!!
Frans gaat in elk geval ook nog de Egypte rally rijden als voorbereiding. Een Braziliaanse coureur gaat in september in Brazilie de Sertoes rally rijden met de G450RR. Deze man heeft dit evenement al 3 keer gewonnen met een ander merk. Hopenlijk kan hij het kunstje nog een keer herhalen met de G450RR.