Whow da's interessant.
Ben heel benieuwd of het een aangepast LC4 blok of een EXC blok is geworden.
Jammer dat er nog nergens echte foto's staan.
Zag alleen nog onderstaande spec's.
Daaruit maak ik op dat het geen aangepast EXC blok is.
Slechts 1 oliepomp, dus geen gescheiden olie systeem (zoals bij EXC).
En die 10W60 is denk ik een indicatie voor een zwaar belast blok.
Jammer dat er geen oliehoeveelheid bij de spec. staat.
Ik gok op 2.8 liter...
Moteur
- Monocylindre, 4-temps
- Cylindrée 449 cc
- Alésage / course 97 / 60,8
- Puissance non communiquée
- Couple non communiqué
- Démarrage / batterie Démarreur électrique / 12 V 8.6 Ah
- Transmission 5 vitesses, embrayage à prise directe ( dog clutch )
- Injection Keihin FCR-MX 41
- Arbre à came en tête avec culbuteurs à rouleaux
- Lubrification sous pression avec des pompes Eaton 1
- Huile moteur Motorex, entièrement synthétique, SAE 10W-60
- Transmission finales 15: 48
- Refroidissement liquide
- Embrayage multi-disques à commande hydraulique
- Gestion électronique : Keihin DC
Châssis
- Cadre chrome-molybdène Cadre treillis,
- Boucle arrière de cadre autoportante, réservoir en plastique
- Guidon en aluminium, conique, Ø 28 / 22 mm
- Suspension avant WP-USD Ø 48 mm
- Suspension arrière WP-Monoamortisseur avec Pro-Lever réglable 300 / 310 mm
- Freins avant Brembo à deux pistons, étrier flottant, disque de frein Ø 300 mm
- Frein arrière Brembo simple piston, étrier flottant, disque de frein Ø 240 mm
- Jantes avant / arrière : roues à jantes en aluminium 1,60 x 21''/ 2,50 x 18''
- Pneus avant / arrière 90/90-21 "; 130/80-18"
- Chaîne X-Ring 5 / 8 x 1 / 4 "
- Angle de chasse > 62,5 ° directeur
- Empattement 1535 ± 15 mm
- Garde au sol 320 mm
- Hauteur de selle 980 mm
- Capacité du réservoir. 35 litres
- Poids ( prête à courir) : moins de 150 kg (sans carburant)
Met injectie dus...... (jammer).
En verder:
Opvallend dat er een lichtere voorvork in zit (48 mm i.p.v. 52
mm). Maar goed met 15 kg minder gewicht kan dat natuurlijk.
Vering met pro-lever en dus niet met PDS...
Wielbasis toegenomen (1535 t.o.v. 1510).
Nog steeds lekker hoog 980mm.
Grondspeling nog steeds 320mm
Transmissie 15:48 t.o.v. 16:44 (bij de oude 690 rally)
(ook meer keuzein tandwielen)
Balhoofdhoek 62.5 graden is erg lui. Geen idee wat de 690 rally heeft.
Achterband 130/80 18 lijkt definitief afscheid van Michelin...
Extra tank in het kunststof achterframe :-)
Ik zeg; wat ben je lekker bezig KTM!