Oh ja, waar dan ,niet hier in de omgeving van Drachten
De uitlaat zit aan dezelfde kant als de ketting..
Zucht..... is er dan echt niemand geinteresseerd in de techniek van het KTM 450 Blok?
Volgens mij echt het meest crusiale van deze hele bike en misschien wel het meest bepalende item voor de komende Dakar.
Voor de kenners is bekend dat KTM een beetje worstelt met het gescheiden olie systeem. Het zou een nog betrouwbaardere motor moeten opleveren (zoals Honda) en daarom is de huidige EXC serie zo geconstrueerd.
De LC4 serie (inclusief Rally) èn de crossers hebben een niet gescheiden olie system.
De LC4 vis echter gebouwd voor lange levensduur en de crossers voor maxmale power. De EXC voor veel power met een goede levensduur.
Omdat KTM nog geen 450 cc rally blok (LC4 blok) heeft is het heel intressant te weten welke keue ze zouden maken.
Wat mij betreft zegt de keuze die ze maken iets over het vertrouwen dat ze hebben in de huidige motorconcepten.
En nu ze overduidelijk voor een niet gescheiden olie systeem kiezen en ook nog eens voor een cross blok, maar dan met een wezenlijk andere versnellingsbak, is dat toch enorm interessant..... toch?
Al was het maar omdat dat misschien weer een basis kan zijn voor een hele nieuwe serie motorblokken.