Even een kleine update:
Nu 10.000 km verder.
-Ketting en tandwielen zijn aardig aan hun eind.
-Banden idem.
-Carb. stond niet echt lekker afgesteld. Hikte bij oppakken vanuit deellast. Bij Hoogland motoren laten afstellen (secundaire carb. pakt nu eerder op): probleem opgelost. Commentaar van de heren: "Wat draait dit blokje mooi!"
-Niet goed opladen accu door defecte SR---> nieuwe SR en probleem opgelost.
-Scheurtjes in soldeer in de CDI met als resultaat enorm stotteren vanaf 3000 rpm. Opnieuw de boel gesoldeerd en het probleem is opgelost.
-Olieverbruik is redelijk fors. Ik gok zo'n liter op de 3000 km. Van de zomer, wanneer ik de GS weer ga pakken naar mijn werk, de boel maar eens opentrekken.
-Gelijk na aankoop nieuwe remschijf en blokken gemonteerd. Nu remt ie tenminste.
-Zit nu een flinke laag bruine Tectyl op.
Maar wat rijdt deze motor fijn! Heerlijk blok. Ik denk er vaak aan de R1100GS de deur uit te doen en een nieuw model XT600Z te kopen.....totdat ik weer op de GS rij: dan rijdt dat toch ook wel weer erg fijn