Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Donkere crossbril  (gelezen 2468 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Donkere crossbril
« Gepost op: 14-06-2010, 00:06 »
Na een paar dagen veel zon en vlakke wegen ben ik op zoek naar een (2de) crossbril met een donkere lens.
Mijn Smith komt niet verder dan een smoke lens en dat is veel te licht onder die omstandigheden en mijn zonnebril is nog steeds voelbaar op mijn gezicht.
Iemand ervaring met een bril die echt donker kan?
 
I'm not lost, I'm sure I am somewhere on this planet

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Donkere crossbril
« Reactie #1 Gepost op: 14-06-2010, 00:16 »
yip, heb een hele donkere ski bril maar draag die bijna nooit, zie je te weinig mee als je de schaduw induikt..
Vooral met schaduw pleken tussen fel licht zie je de kuilen te slecht..
 
daar gebeuren de meeste ongelukken, diepe kuilen die net in de schaduw vallen [ en daar zitten ze vaak, die plekken blijfen langer nat en slijten daardoor sneller uit ]
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Donkere crossbril
« Reactie #2 Gepost op: 14-06-2010, 00:39 »
Ik heb een beetje oranje-achtige lens in mijn crossbril. Juist in die schaduw/zon stukken (als de zon tussen de bladeren schijnt) heb ik dan nog steeds goed zicht. Ik draag daar nooit een zonnebril bij, ik vind het wel fijn zo (alleen die moderne LED-stoplichten worden dan blauw ipv rood, maar dat went snel).

groeten,

Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Donkere crossbril
« Reactie #3 Gepost op: 14-06-2010, 08:45 »
ik heb in de woestijn gereden met een blauwe lens. hoog contrast en veel demping van het licht. een aanrader wat mij betreft.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Donkere crossbril
« Reactie #4 Gepost op: 14-06-2010, 09:53 »
Ik heb een Scott - rolloff, met meekleurende glazen. Helaas duurt het een aantal seconden voordat ze bijkleuren indien je vanuit de zon het bos inschiet. Dan maar ietsje zachter rijden...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Donkere crossbril
« Reactie #5 Gepost op: 14-06-2010, 10:47 »
Ik reed in Tunesie met een donker glas en een zonnebril!!










Dat is geen aanrader, trouwens
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Donkere crossbril
« Reactie #6 Gepost op: 18-06-2010, 09:28 »
Bedankt voor de reactie's het lijkt er op dat ik iets zoek wat niet bestaat  ::)
Ik ga een paar van de optie's zeker uitproberen, dat wordt een paar verschillende lensjes mee als ik terug vlieg want een dag rijden met een zonnebril onder mijn 'smoke'bril gaat dat me toch echt behoorlijk irriteren.
Ga voorlopig voor 3 brillen, m'n smoke, m'n vertrouwde gele versie en nu dan nog 1 om wat opties mee te proberen.
Heb zelfs al gedacht aan 2 lensjes op elkaar om het donkerder te maken, een speciale outback bril  ;D
 
 
I'm not lost, I'm sure I am somewhere on this planet

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Donkere crossbril
« Reactie #7 Gepost op: 18-06-2010, 10:37 »
Bedankt voor de reactie's het lijkt er op dat ik iets zoek wat niet bestaat  ::)
Ik ga een paar van de optie's zeker uitproberen, dat wordt een paar verschillende lensjes mee als ik terug vlieg want een dag rijden met een zonnebril onder mijn 'smoke'bril gaat dat me toch echt behoorlijk irriteren.
Ga voorlopig voor 3 brillen, m'n smoke, m'n vertrouwde gele versie en nu dan nog 1 om wat opties mee te proberen.
Heb zelfs al gedacht aan 2 lensjes op elkaar om het donkerder te maken, een speciale outback bril  ;D
 
 

er bestaan wel degelijk donkere lenzen, alleen zijn die niet overal te verkrijgen in nderland.

mirror lensens zijn echt goed donker en uv protected. dat scheelt ook berg hoofdpijn.

scott bijv http://www.heeters.com/goggles.shtml
smitt bijv http://www.smithoptics.com/Piston-Models_20_1128.html?fl=flase

succes
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Donkere crossbril
« Reactie #8 Gepost op: 18-06-2010, 11:08 »
ik meen dat er ook donkere tearoffs zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Donkere crossbril
« Reactie #9 Gepost op: 18-06-2010, 12:54 »
Tearoff's zijn zo van de vorige eeuw :-X

Als je ziet wat er een plastic zooi naast die crossbanen ligt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Donkere crossbril
« Reactie #10 Gepost op: 19-06-2010, 07:49 »
ik meen dat er ook donkere tearoffs zijn.

tear offs zijn in europa al op vele plekken verboden. tear off's, zijn/waren handig met name bij starts en of strand race als je voor de eerste meters je roll off wil sparen.

Ze zijn verboden omdat het inderdaad vevuilend is en niet verteerd na al die eeuwen;-)

succes met het vinden van de juiste lens.

grtz

bryan
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Donkere crossbril
« Reactie #11 Gepost op: 19-06-2010, 10:54 »
Tearoff's zijn zo van de vorige eeuw :-X

Als je ziet wat er een plastic zooi naast die crossbanen ligt.


okay, was ook niet de bedoeling om het weg te gooien.

Ik sta er ook van te kijken dat tijdens wielerwedstrijden, de drinkflessen, wikkels op elk moment zo naast de weg gegooid mogen worden.