Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: todo or not todo: investeren in DR600 '85  (gelezen 3568 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: todo or not todo: investeren in DR600 \'85
« Reactie #15 Gepost op: 20-06-2010, 14:20 »
Van het geld dat je in een offroad motor investeerd moet je niet verwachten dat je het ooit terug gaat krijgen. Investeren in een offroad motor doe je zodat je er fatsoenlijk mee kunt rijden. Elke offroad motor heeft de nodige kosten cq. veel onderhoud nodig.

Ook zou ik niet de hele voorkant gaan verbeteren als je nog geen offroad ervaring hebt. Ik denk eerlijk gezegd niet dat je het verschil gaat merken in het begin.
Eerst wat ervaring opbouwen, daarna weet je ook al een stuk beter wat er beter kan aan de motor.  :) 
Post Merge: [time]zo 20 jun 2010 13:24:26 GMT-1[/time][/color][/size]
Ergens rond Apeldoorn zit er toch een www.enduroshop.nl o.i.d., die gast die allemaal onderdelen verkoopt voor offroadmotorfietsjes van 10 jaar en ouder?

Ik denk dat je www.offroadcentrum.nl bedoelt?   :)
Ride the world!

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: todo or not todo: investeren in DR600 \'85
« Reactie #16 Gepost op: 20-06-2010, 15:00 »
Bedankt voor jullie reacties!

Dan begin ik gewoon lekker met deze DR. Kettingset is al besteld, ik kijk nog even rond voor een gebruikte remschijf, maar een nieuwe is gelukkig maar 7 tientjes.

Het volgende is de banden. Ik zat zelf te denken aan de Michelin T63 zodat ik ook fatsoenlijk wat langere afstanden over asfalt kan rijden. Geen goedkope band, maar ik heb bij banden-pneus-online.nl een setje gevonden voor 141 euri incl. verzendkosten. Doen?

Post Merge: 20-06-2010, 15:17
O geweldig, heb je ff (moet wat foto's zoeken), hier heb ik de draad van het off road rijden weer mee opgepakt. Knip de luchtfilterbox voor 1/3 open, zet een 145 sproeier erin, de naald 2 haakjes hoger en de luchtschroef 1 slag verder open. Je herkend de motor dan niet meer. Vering geen geld aan uitgeven gewoon niet te hard over knippenpaden.

Heb je foto's van je aanpassing? Misschien wel een idee. Hij liep sowieso niet zo lekker bij mij, bleef in toeren hangen en moeilijk starten met warme motor. Ik heb aan de carb nog niks kunnen ontdekken, maar er zat wel een los slangetje aan de rechterkant van het luchtfilter. Heb jij enig idee wat die daar doet? Hij zit vast aan de luchtfilterbak, maar het andere uiteinde is los.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: todo or not todo: investeren in DR600 '85
« Reactie #17 Gepost op: 20-06-2010, 15:22 »
Ligt eraan wat je ermee wilt. De T63 is een heel mooi compromis als je veel op straat wilt rijden, 80% weg/20% onverhard. Op droog onverhard kom je er redelijk mee weg. In diep zand of in modder gaat niets boven echte noppen, zoals Kenda Trakmasters. Die zijn ook wat goedkoper, maar gaan niet zo lang mee op de verharde weg. Daarnaast geven ze veel minder grip op asfalt.
 
Bottom line: Wat ga je ermee doen? Idealiter regel je een tweede set wielen...
 
Maurice

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: todo or not todo: investeren in DR600 '85
« Reactie #18 Gepost op: 20-06-2010, 15:37 »
Ligt eraan wat je ermee wilt. De T63 is een heel mooi compromis als je veel op straat wilt rijden, 80% weg/20% onverhard. Op droog onverhard kom je er redelijk mee weg. In diep zand of in modder gaat niets boven echte noppen, zoals Kenda Trakmasters. Die zijn ook wat goedkoper, maar gaan niet zo lang mee op de verharde weg. Daarnaast geven ze veel minder grip op asfalt.
 
Bottom line: Wat ga je ermee doen? Idealiter regel je een tweede set wielen...
 
Maurice

Ik heb zover ik weet in de buurt twee speelplaatsen, waaronder de Kuil. Daarnaast zou het leuk zijn om af en toe een allroad/offroad ritje in het midden of het oosten van het land te doen. Is er nog een band die iets meer offroad gericht is dan de T63, maar niet bang is voor een beetje asfalt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4384
Re: todo or not todo: investeren in DR600 '85
« Reactie #19 Gepost op: 20-06-2010, 17:36 »
Ga hier maar eens neuzen, hoop dat je wat met Duits kan.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: todo or not todo: investeren in DR600 '85
« Reactie #20 Gepost op: 20-06-2010, 19:51 »
Ligt eraan wat je ermee wilt. De T63 is een heel mooi compromis als je veel op straat wilt rijden, 80% weg/20% onverhard. Op droog onverhard kom je er redelijk mee weg. In diep zand of in modder gaat niets boven echte noppen, zoals Kenda Trakmasters. Die zijn ook wat goedkoper, maar gaan niet zo lang mee op de verharde weg. Daarnaast geven ze veel minder grip op asfalt.
 
Bottom line: Wat ga je ermee doen? Idealiter regel je een tweede set wielen...
 
Maurice

Grapje?
 
Trackmaster heeft bijna/net zo veel grip op de weg en veel meer offroad, kosten voor een set e85 dus dat de a-band minder lang mee gaat maakt niet uit, je koopt voor e135 1 v-band en 2 a-banden bij http://adfransenmxparts.nl/shop/.
 
De Michelin competition IV of pirelli v-band geven wel veel meer rust en grip in het stuur..
 
Heb de gekste dingen gedaan op een DR 800, goed op m'n KTM LC4 gaat het wat makkelijker maar op een oude fiets moet je het leren ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: todo or not todo: investeren in DR600 '85
« Reactie #21 Gepost op: 06-07-2010, 23:58 »
Ik heb zo ene staan met recht voorwiel, de rest is in.... mindere staat (motorisch wel in orde gezet door suzuki technieker).
Ik ging er mee leren enduro rijden en een paar off-roadreizen mee doen. Door rugklachten (hernia) heb ik die plannen definitief opgeborgen (of toch voor heel lang). De moto heeft door omstandigheden een hele tijd buiten gestaan en is optisch niet zo best meer.

Volledige motor mag weg voor 350€.

Ik heb er ook sm-wielen voor, dus kan ik de crosswielen ook apart verkopen.

Hieronder een foto in betere tijden, nu is ie wat roestiger...


Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: todo or not todo: investeren in DR600 '85
« Reactie #22 Gepost op: 08-07-2010, 22:20 »
Ik heb zo ene staan met recht voorwiel, de rest is in.... mindere staat (motorisch wel in orde gezet door suzuki technieker).
Ik ging er mee leren enduro rijden en een paar off-roadreizen mee doen. Door rugklachten (hernia) heb ik die plannen definitief opgeborgen (of toch voor heel lang). De moto heeft door omstandigheden een hele tijd buiten gestaan en is optisch niet zo best meer.

Volledige motor mag weg voor 350€.

Ik heb er ook sm-wielen voor, dus kan ik de crosswielen ook apart verkopen.

You've got mail.

En heb inmiddels al een verse kettingset in huis. Morgen de schijfrem en blokjes ophalen. Ik moet nog even kijken of de nokkenasketting niet versleten is, werd in eerste instantie niet zo heel veel wijzer van het duitse werkplaatshandboek...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4384
Re: todo or not todo: investeren in DR600 '85
« Reactie #23 Gepost op: 09-07-2010, 11:30 »
Vergeet je balansas ketting niet.
None of us is as strong as all of us.