Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Roadbook switch/schakelaar  (gelezen 5398 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Roadbook switch/schakelaar
« Gepost op: 22-06-2010, 23:11 »
De tuimelschakelaar van mijn roadbook bediening is naar de haaien. Het schijnt dat op de tuimelschakelaar die bij MD roadbookhouder geleverd wordt een artikelnummer staat, iemand die bij de hand? Volgens mij is dat wel een degelijke schakelaar...
 
Indien andere voorstellen: ik zoek toch minstens een IP66 schakelaar om zand en water buiten de deur te houden. Andere bruikbare voorstellen zijn ook welkom.

Ik heb de remote van de Trailtech Vector, heeft iemand al geintjes uitgehaald om deze te combineren met roadbook houder schakelaar?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Roadbook switch/schakelaar
« Reactie #1 Gepost op: 22-06-2010, 23:46 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: Roadbook switch/schakelaar
« Reactie #2 Gepost op: 23-06-2010, 07:42 »
Ik heb de remote van de Trailtech Vector, heeft iemand al geintjes uitgehaald om deze te combineren met roadbook houder schakelaar?

Ik heb de achterkant van de schakelaar vervangen door een alu plaatje met daarin 3 knoppen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Roadbook switch/schakelaar
« Reactie #3 Gepost op: 23-06-2010, 13:00 »
Ik zie een inkoopactie: bij +500 stuks scheelt €1,35!  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Roadbook switch/schakelaar
« Reactie #4 Gepost op: 23-06-2010, 18:54 »
heb ik elders al eens gepost: deze is IP57:

http://nl.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R=2047641


Bedankt, zoiets zocht ik. RS, had ik kunnen verwachten. Zijn ze een beetje degelijk? Iets dergelijks had ik, maar die bij de MD geleverd wordt voelt behoorlijk degelijker aan.

Ik heb de achterkant van de schakelaar vervangen door een alu plaatje met daarin 3 knoppen.

Ik begrijp niet helemaal hoe je dat bedoelt. De achterkant van de trailtech schakelaar of de tuimelschakelaar? Heb je een fotootje?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Roadbook switch/schakelaar
« Reactie #5 Gepost op: 23-06-2010, 19:16 »
Gewoon even bij de lokale electronicashop lang, die hebben hele mooie schakelaars en vooral degelijk op voorraad liggen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: Roadbook switch/schakelaar
« Reactie #6 Gepost op: 23-06-2010, 19:38 »

Ik begrijp niet helemaal hoe je dat bedoelt. De achterkant van de trailtech schakelaar of de tuimelschakelaar? Heb je een fotootje?
Vers uit de garage:


Onderkant achter


Bovenkant
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Roadbook switch/schakelaar
« Reactie #7 Gepost op: 23-06-2010, 20:02 »
Bedankt, leuk idee. Ik zat eerder ook aan iets dergelijks te denken, maar dan met de tuimelschakelaar. Was bang de plastic Trailtech beugel te breken, maar kan die idd ook van aluminium maken. Ik houd van ruimtebesparende oplossingen aangezien het al zo druk is op mijn stuur.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Roadbook switch/schakelaar
« Reactie #8 Gepost op: 23-06-2010, 21:03 »
drukknopjes werkt best goed, heb ik ook een tijd mee gereden. Nu heb ik zo'n 5 knops ding er op... ook wel aardig, maar misschien ga ik ook weer terug naar wipschakelaar!

Voordeel van 'goedkope' wipschakelaartjes: je bestelt er gewoon een paar, en als ie slecht wordt zet je er in 2 minuten een nieuwe in. Ook altijd handig om als reserve bij je te hebben, als je valt wil zo'n ding nog wel eens stuk gaan.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Roadbook switch/schakelaar
« Reactie #9 Gepost op: 23-06-2010, 21:42 »
drukknopjes werkt best goed, heb ik ook een tijd mee gereden. Nu heb ik zo'n 5 knops ding er op... ook wel aardig, maar misschien ga ik ook weer terug naar wipschakelaar!

Voordeel van 'goedkope' wipschakelaartjes: je bestelt er gewoon een paar, en als ie slecht wordt zet je er in 2 minuten een nieuwe in. Ook altijd handig om als reserve bij je te hebben, als je valt wil zo'n ding nog wel eens stuk gaan.

Ik zit er vaak 'per ongeluk' tegenaan met mijn duim :( daarom naar een TT 'knop' versie overgestapt, maar ik geef eigenlijk wel voorkeur aan een goedkoop schakelaartje.

Roadbook rotzooi is allemaal duur zat...
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Roadbook switch/schakelaar
« Reactie #10 Gepost op: 23-06-2010, 23:42 »
Nadeel van de 5 knops TT schakelaar is dat die niet echt bestand is tegen zand, zeker niet i.c.m. water. Knoppen blijven vrij snel hangen als ze vuil zijn en daar zijn al veel TT roadbook printplaten door overleden. Zand en water heeft bij onze hobby nou eenmaal invloed op de levensduur en betrouwbaarheid van onze spullen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: Roadbook switch/schakelaar
« Reactie #12 Gepost op: 24-06-2010, 23:30 »
Een tuimelschakelaar is intuitief zowel staand als zittend makkelijker te vinden. De originele schakelaar die bij MD wordt meegeleverd is wel robuust, maar schakelt redelijk zwaar. Bij de lokale electronicaboer heb ik toch niet het gewenste schakelaartje gevonden. Vaak aan de kleine fragiele kant of niet goed waterdicht. En een rubber afdekkapje is ook zo kapot. Uiteindelijk toch voor een degelijke oplossing gekozen in combinatie met mijn ICO:
http://www.rallybikecenter.com/products.php?go=items&view=info&item_id=30&hid=2&sid=13&ssid=0
Wel erg prijzig, maar ben er erg tevreden mee.
 
 
Yamha WR450F, KTM LC8, montesa

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: Roadbook switch/schakelaar
« Reactie #13 Gepost op: 25-06-2010, 07:42 »
Op ADVrider moet je ff zoeken op Schatta die maak deze ook.

Zie net dat het waarschijnlijk dezelfde zijn:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?p=10917931#post10917931
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Roadbook switch/schakelaar
« Reactie #14 Gepost op: 25-06-2010, 12:32 »
Nadeel van de 5 knops TT schakelaar is dat die niet echt bestand is tegen zand, zeker niet i.c.m. water. Knoppen blijven vrij snel hangen als ze vuil zijn en daar zijn al veel TT roadbook printplaten door overleden.
:stupid: Yep, mijn printplaat heeft het inderdaad precies 6 dagen uitgehouden na vervanging, dus voor uitrijden van OER heb je er minimaal 2 nodig......Is er geen overzetgeval voor de knoppen?