Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Stel dat ik een nieuwe KTM690R wil kopen...  (gelezen 2218 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Stel dat ik een nieuwe KTM690R wil kopen...
« Reactie #15 Gepost op: 08-07-2010, 07:35 »
Oeps, is RBMotoren in de Bilt niet de gewraakte Ruiter en Van de Bosch motoren uit Utrecht?

Voor mij was www.rbmotoren.nl een nog onbekende.

Yep, het is dezelfde, maar verhuist en verder gegaan onder een andere naam.

Vroeger had je iets als motordealers.info maar dat is er helaas niet meer.

Nu dit, maar ook zwaar verouderd: http://www.motoren-dealers.nl/dealers_tabel.asp?land=Nederland&provincie=Utrecht

ze zijn niet alleen verhuist, maar het zijn ook andere eigenaren ;)
Je kan dus niet zeggen dat het dezelfde zijn.
 
Bij RB hebben wij de Tenere vandaan en heb ik weleens een proefrit gereden op een BMW 1200GS en KTM 990adv. Ze zijn wel meer op de wegmodellen van KTM gericht

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Stel dat ik een nieuwe KTM690R wil kopen...
« Reactie #16 Gepost op: 08-07-2010, 07:43 »
En hoe bevalt de after sales service?

Al eens samen met hun iets onder garantie geclaimed?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Stel dat ik een nieuwe KTM690R wil kopen...
« Reactie #17 Gepost op: 08-07-2010, 07:53 »
skidplate van Yamaha op de Tenere welke gebroken was: nieuwe gekregen (kosteloos)
roest op zijstandaard: opnieuw gespoten door RB (kosteloos)
 
over de werkplaats ben ik iets minder tevreden:
bij installatie handvatverwarming 1 handkap niet goed vastgezet en geen lijm gebruikt waardoor de gaskant nu om de gashendel draait (en je uiteindelijk geen gas meer kan geven omdat de draad van de verwarming dan strakgetrokken is. af en toe terugdraaien dus...). Ook hadden ze mijn instructie om de al bestaande af-fabriek stroomaansluiting achter de cockpit te gebruiken niet opgevolgt: dat hebben ze echter meteen daarna kosteloos aangepast (ipv dat ze dan bellen als ze dat plugje niet kunnen vinden  ??? )
 
let wel: ik ben tot nu toe nog geen enkele dealer tegengekomen welke geen fouten maakt.......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Stel dat ik een nieuwe KTM690R wil kopen...
« Reactie #18 Gepost op: 08-07-2010, 08:06 »
Ik zou al meer tevreden zijn indien monteurs altijd even een proefrit maken op je motor na een reparatie.

Hoe vaak wordt er niet iets half teruggemonteerd omdat ze tijdens de klus gestoord worden door hun lastige werkplaatschef?

Bij autogarages is dat heel normaal.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Stel dat ik een nieuwe KTM690R wil kopen...
« Reactie #19 Gepost op: 08-07-2010, 08:22 »

let wel: ik ben tot nu toe nog geen enkele dealer tegengekomen welke geen fouten maakt.......

En alleen al om die reden, in combinatie met een gigantisch uurtarief, wil ik zo min mogelijk voor onderhoud naar dealers toe.
Ik doe een hele boel werk zelf. Dat is a) goed voor je eigen kennis als je een keer in de middle of nowhere een probleem zou hebben, en b) kost het minder geld.   Downside is natuurlijk wel dat je over het algemeen vaak 2x zo lang bezig bent. Maar als je het lang genoeg al zelf doet, wordt dat ook minder natuurlijk.

Als ik iets heb wat ik zelf even niet durf aan te pakken, dan heb ik nog een 'mannetje' (de bij de TCN-ers wel bekende Ad Mies) die veel kennis en kunde heeft, inclusief alle gereedschappen, maar waar je samen aan je motor sleuteld, zodat je weer wat leert en zelf kunt blijven opletten of alles wel weer goed vast gezet is.

Maar goed, we dwalen af. Als je een nieuwe motor wilt kopen zul je toch bij een dealer moeten beginnen. In mijn geval maakt het dan niet meer zoveel uit waar ik m haal. Dus zal ik veelal op zoek gaan naar de dealer waar ik de beste prijs kan vangen.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Stel dat ik een nieuwe KTM690R wil kopen...
« Reactie #20 Gepost op: 08-07-2010, 08:33 »
Mijn officiƫle Suzuki-dealer was resoluut en duidelijk: op een hagelnieuwe motor geen seconde garantie.

...dus heb ik 'm toen maar gekocht... :-X

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 141
Re: Stel dat ik een nieuwe KTM690R wil kopen...
« Reactie #21 Gepost op: 08-07-2010, 08:39 »
En hoe bevalt de after sales service?

Al eens samen met hun iets onder garantie geclaimed?

Nou ze hebben bij m'n Adventure al een paar garantie claims gedaan, ook waar KTM minder blij mee was, b.v. een nieuwe benzine tank (duur, tank alleen al 1200 euro). KTM wilde dat ze het repareerde, zij vonden het beste deze te vervangnen, ik gaf er ook de voorkeur aan ;)

Post Merge: 08-07-2010, 08:40
Mijn officiƫle Suzuki-dealer was resoluut en duidelijk: op een hagelnieuwe motor geen seconde garantie.

...dus heb ik 'm toen maar gekocht... :-X

Ja dat heb je met de competitie dingen :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Stel dat ik een nieuwe KTM690R wil kopen...
« Reactie #22 Gepost op: 08-07-2010, 08:50 »
@Nijkamp, ik heb je een pb gestuurd.
 
Onderhoud en aanschaf heb ik gescheiden. Veel wegkilometers gemaakt voor de beste deal. Onderhoud doe ik zelf of laat ik doen om de hoek. MX Aad, "the best of the west". In Bleiswijk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Stel dat ik een nieuwe KTM690R wil kopen...
« Reactie #23 Gepost op: 08-07-2010, 18:59 »
Oeps, is RBMotoren in de Bilt niet de gewraakte Ruiter en Van de Bosch motoren uit Utrecht?

Bij Ruiter en Van de Bosch moet je geen enduro kopen; daar hebben ze niks mee. Ik stond daar eens met een KTM voorwiel met losse band, maar daar zat een bandenklem in en dan doen ze dat dus niet.