Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: offroad Zweden allroad Lapland expeditie  (gelezen 3409 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
offroad Zweden allroad Lapland expeditie
« Gepost op: 13-07-2010, 01:07 »
In een ander topic is al veel over de offroad trips van http://www.offroadzweden.nl/  geschreven. Eigenlijk moet je als offroad rijder een keer in Zweden gereden hebben, daar het veel anders rijden is dan in andere gebieden. Ik had dit jaar genoeg offroad gereden en we hadden zin aan een mooie rustige allroad vakantie. Laat offroad Zweden dit nu ook aanbieden en daar we op eigen motoren gingen konden we zo mee met de Lapland expeditie. Wat hebben we genoten van deze tocht. Een week lang allroad kris kras door Zweden  om bij de Poolcirkel te eindigen. De routes lopen doorgaans over mooie gravel paden. Wilco heeft echter ook spannende passage ingebouwd zodat de routes erg afwisselend zijn. Wilco en Nollie zijn al echt ingeburgerd en werken veel samen met Micke van http://www.huskylife.se  Micke is opgegroeid in dit gebied en zijn roots liggen dan ook hier.  Micke houdt zich bezig met sledehonden, vissen, jagen en paardrijden. Tevens verhuurt hij pracht wildernis hutten, deze hutten zijn allen van de familie en werden vroeger volop gebruikt voor het dagelijkse leven. De relatie tussen die twee draagt er zorg voor dat je naast de perfecte motor vakantie Zweden ook echt nog traditioneel beleefd.
 


Hier verzorgen Wilco en Micke  voor ons de perfecte hamburger, samen met het rijk vloeiende bier hadden wij de zoveelste top avond.
 

Alle huur motoren waren voorzien van allroad banden, tel daar een gezellige groep bij en de week kan niet meer stuk. Erg mooi om te zien hoe GS of CBR rijders die nog nooit gravel gezien hebben, gaandeweg de week steeds meer lol en durf krijgen op de WR,s.
 

Echt een super gezellige groep, en boven al was Micke de perfecte kok


Wilco heeft nu ook meerdere Teneree,s te huur. Deze kan je ook als individu huren tel daar de routes met unieke overnachting plaatsen bij. En je hebt de perfecte vakantie 
 

De routes waren voor ons met een KTM LC8 en de  Moto Guzzi Quota ook goed te doen, ok we slaan soms wel een stukje over.
 

Rendieren zijn gegarandeerd en als je goed oplet de elanden ook.
 

Op een van deze overnachtings plekken genieten we van de midzomer nacht zon. Voor mij een top ervaring.
 


Ook zijn er grappen ingebouwd, hier rollen we in een mega grote voetbal de berg af,
Naast pracht musea over oa de lappen worden ook de mooiste plekjes aangedaan.
 



Zelfs een rit met slede honden is mogelijk en zeg nou zelf deze honden zijn toch veel mooier als een motor!
Yep de perfecte vakantie en wat nog leuker is je kan er ook terecht voor de perfecte winter vakantie.
Sledehondeden, explorer ( rups in offroadmotor), skieen, sneeuwscooter. En als je durft, overnachten in de wildernis!!

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: offroad Zweden allroad Lapland toer
« Reactie #1 Gepost op: 13-07-2010, 07:06 »
Wow, ik ga zo weer terug....
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: offroad Zweden allroad Lapland expeditie
« Reactie #2 Gepost op: 13-07-2010, 18:42 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: offroad Zweden allroad Lapland expeditie
« Reactie #3 Gepost op: 13-07-2010, 19:28 »
. Ik had dit jaar genoeg offroad gereden en .......
Das wel een erg luxe probleem! ;)
Maar ziet er gaaf uit.  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: offroad Zweden allroad Lapland expeditie
« Reactie #4 Gepost op: 13-07-2010, 20:00 »
Mooi hoor! Ook leuke promotie van de Tenere, helemaal in z'n element. Hmmm....
Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: offroad Zweden allroad Lapland expeditie
« Reactie #5 Gepost op: 13-07-2010, 20:58 »
Mooi hoor! Ook leuke promotie van de Tenere, helemaal in z'n element. Hmmm....
Greetz, Hans.

De Tenere is een top product, de allroadtest in de actuele M.73 heeft in mijn ogen een grote blunder begaan om deze super fiets niet mee te nemen.
De meneer rechts op de foto was er niet van af te slaan,  >:(   >:(
terwijl Arno de meneer links met yamaha schirt gewoon een 1200 gekocht heeft  ::)   ::)
zonder gekheid de tenere is echt een geweldig ding.
 

 
Trouwens hier zijn we bij de langste stroomversnelling van Europa.
Zweden is zo mooi!!
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: offroad Zweden allroad Lapland expeditie
« Reactie #6 Gepost op: 13-07-2010, 22:11 »
zweden is idd erg erg mooi.
vorig jaar geweest met de famelie, helaas paste de aanhanger niet meer opde boot anders was de G meegegaan.
 
 
Wil daar zeker nog off road rijden.
Dit jaar naar noorwegen ook weer zonder brommer maar als je daar alal leppink routes kunt rondtrekken, dan ben ik zeer enthosiast!.
 
 
Offroad sweden ga ik zeker nog een keer doen

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: offroad Zweden allroad Lapland expeditie
« Reactie #7 Gepost op: 13-07-2010, 22:40 »
Zeker mooi land om te rijden, hier nog ff een kiekje van mijn ritje aldaar:









Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.