Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Niet werkende achterrem,bij hoge belasting??  (gelezen 1124 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Niet werkende achterrem,bij hoge belasting??
« Gepost op: 14-07-2010, 19:39 »
Hallo,ik ben hier nieuw op het forum,ik rij nu met een bmw 650 x challenge die overigens erg goed bevalt.
Gisteren na een half uurtje knallen tussen de bomen door op een erg smal parcour op eens geen acterrem meer en beland in meters hoge bramenstruiken ,het rempedaaal kon ik in zijn geheel naar beneden duwen zonder enig resultaat,alle olie er nog in,remblokken nog ok.
het lijkt mij er op dat remzuiger langs de cylinder(hoofdrem cylinder)De brembo remklauw was wel flink heet.
na even op de weg te hebben gereden was het euvel verholpen,alle olie zit er nog in en heb weer volle remdruk!!
op zich waren de bramen bijna rijp,maar afgelopen winter ook in marokko aan trappen geweest en dan kan het toch wel vervelend zijn plotseling geen achterrem!
mischien dat er iemand iets weet of hier van gehoord heeft .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Niet werkende achterrem,bij hoge belasting??
« Reactie #1 Gepost op: 14-07-2010, 19:45 »
Remvloeistof [ DOT 4 - 5.1] te heet geworden en het condens er in aan de kook geraakt..
Nieuwe olie  [ moet elke 2 jaar vervangen worden] er in en het probleem zal minder worden maar een hete rem verliest remkracht..
 
Leer je zelf aan om ook de v-rem ook te gebruiken offroad  ;)
Kijk ook f het rempedaal niet te hoog staat, kwam er zelf gister achter dat ie perefekt staat voor staand rijden maar dat ik zit en de voet op de rem hou dat ie dan aansleept en werd dus ook te heet..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: Niet werkende achterrem,bij hoge belasting??
« Reactie #2 Gepost op: 14-07-2010, 20:01 »
bedankt voor de tip ik zal de remvloeistof vervangen,ene ja de voor rem gebruik ik al wel ,maar de pedaal stand zou ook nog wel eens een ding kunnen zijn,omdat ik op de erg korte stukken parcour veel zit!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Niet werkende achterrem,bij hoge belasting??
« Reactie #3 Gepost op: 15-07-2010, 16:55 »
Bekijk dan ineens ook de kleur van je remblokjes; als ze wat blauwig zijn kan dat zeggen dat ze "verglaasd" zijn, waardoor ze minderen in remkracht. Je kan deze laag er wel afschuren, maar soms wordt geadviseerd om ze te vervangen.

En je rijtechniek aanpassen zal je ook helpen, meer gelijkmatig rijden zal je minder naar de achterrem doen grijpen, alsmede het gebruik van de voorrem. Ik ben zelf volop bezig met te trainen, want in technische stukken loopt mijn achterrem ook wel heter dan zou moeten... :-[

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 376
Re: Niet werkende achterrem,bij hoge belasting??
« Reactie #4 Gepost op: 16-07-2010, 00:10 »
zet je motor met zijn achterwiel eens los van de grond en draai is even aan het achterwiel om te voelen of het wel los zit.
het kan zijn dat je rem te scherp staat afgesteld.... en dat het wiel daardoor gaat vastlopen (als je er effe mee gereden hebt)
ook kan het remzadel een beetje vast zitten.
of.... zit je gewoon tijdens het rijden.... met je voet zachtjes tegen de rempedaal te drukken zonder dat je er erg in hebt :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Niet werkende achterrem,bij hoge belasting??
« Reactie #5 Gepost op: 16-07-2010, 12:00 »
Oefen maar eens eens half uurtje offroad, volledig zonder achterrem.

Dan afstappen en met blote vingertje de achterschijf voelen. Als hij dan warm is dan loopt hij aan en moet je je remklauw reviseren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Niet werkende achterrem,bij hoge belasting??
« Reactie #6 Gepost op: 16-07-2010, 14:42 »
Of wat meer vrije slag geven.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: Niet werkende achterrem,bij hoge belasting??
« Reactie #7 Gepost op: 20-07-2010, 20:03 »
bedankt voor de reacties alvast,vanmiddag bij de bmw dealer kreeg ik te horen dat ik rustiger moest rijden!!!!!!!niks er van ,gas met die brommer moet ie tegen kunnen.
er komt nu wel olie in die ook in race motoren wordt gebruikt,de remblokken zijn op zich goed en de afstelling is ook ok,maar tijdens het raggen tussen de bomen door waarschijnlijk toch te veel met de achterrem er op!net nog weer weer even gereden op het zelfde parcour en nog meer met de voorrem remmen.
voor die gen die in de buurt van rilland/bergen op zoom wonen mischien kunnen we eens afspreken.
gr pier